Checklist Circuit dag
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
BANDEN SPANNING TIPS!!
Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.
Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.
Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
Gaskleppie wrote:BANDEN SPANNING TIPS!!
Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.
Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
Goeie tip!
Ik heb het zelf ook gemerkt dat ik zelfs 0,3 bar lager moest gaan.
ps vergeet na de circuit dag ook de bande niet weer op spanning te brengen
Gaskleppie wrote:BANDEN SPANNING TIPS!!
Als je een beginner bent en je weet niet wat de juiste druk is, probeer dan gewoon in warme toestand de normale banden spanning te halen. Dus als er bv 2,5 bar voor 2,2 bar achter voorgeschreven wordt moet je er voor zorgen dat ze dat NA een paar rondjes knallen ook op die druk staan.
Je moet er dan vooraf van uit gaat dat ze minimaal een halve bar gaan stijgen en dat je ze dus VOOR je de pits UIT rijd (In koude toestand dus) minimaal een halve bar onder die 2,5 en 2,2 bar staan.
Voor je dus de eerste keer de baan oprijd pak je je druk meter en laat je je banden minimaal een halve bar leeg lopen. Als je dan de pit weer inkomt meet je direct je spanning en brengt die desnoods weer terug naar de aanbevolen druk. Je zal zien dat je banden het dan een stuk langer uithouden zonder te gaan smeren en dat je langer stabieler kan knallen zonder dat het gevaarlijk wordt.
-
- Posts: 25
- Joined: Sun Mar 14, 2010 9:00 pm
-
- Posts: 25
- Joined: Sun Mar 14, 2010 9:00 pm
Katana wrote:GDM AUTOPARTS wrote:- Uitlaat max 85 DB(zolder)89DB(Zandvoort )
max toegelaten DB op zolder is 95 DB ipv 85 DB!!!
Sinds wanneer?
ik rij al meer dan 8 jaar op zolder en heb nog nooit anders geweten.
1ste maal moet je tekenen in het boek en bij de 2de overtreding wordt je verwijderd van het circuit en 95db is echt niet veel
Toen ik op Zolder reed met mijn oude DC2 kreeg ik binnen een paar rondjes al een waarschuwing dat ik teveel geluid maakte, terwijl mijn Invidia catback er al afgehaald was uit voorzorg en er de standaard uitlaat onder zat. Hij maakte teveel geluid door de CAI :-?.
Op het rechte stuk iedere keer even gas liften en het probleem was weg.
Het rijdt alleen niet prettig.
Op het rechte stuk iedere keer even gas liften en het probleem was weg.
Het rijdt alleen niet prettig.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
dB's zeggen bijna niks. De afstand waarover ze gemeten worden des te meer. Ga er maar van uit dat het op Zandvoort afhankelijk is van de wind richting en dat ze op Zolder gewoon altijd moeilijk zijn. En dat de ITR een geluid maakt waar elke geluids meting van op hol slaat.
Maximaal je best doen dus om zo stil mogelijk te zijn...
Maximaal je best doen dus om zo stil mogelijk te zijn...
-
- Posts: 25
- Joined: Sun Mar 14, 2010 9:00 pm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm