Mijn ITR project

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Total Car Concept
Posts: 6
Joined: Thu Jan 14, 2010 10:11 pm

Mijn ITR project

Post by Total Car Concept »

Ik had mijn project al eerder op het forum willen zetten, maar was er te druk mee bezig omdat ik de auto af wou hebben voor de time-attack.
Maargoed, bij deze dus:

Ik heb vroeger met een civic B16a2 turbo gereden en wou nu weer eens lekker NA gaan rijden.
Heb gekozen om een hoge compressie motor te bouwen en geprobeerd om alle onderdelen in de motor zo licht mogelijk te houden.
Heb o.a. de volgende onderdelen gebruikt:

CP-zuigers 12,5:1
Carrillo Pro-A drijfstangen
Krukas bewerkt
Buddyclub Spec 4 nokkenassen
Supertech klepveren en schotels
Ferrea competition plus kleppen
Edelbrock performer X intake
65mm gasklep


Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Nu alleen nog een andere uitlaat, air-intake en de nokkenassen nog even goed op tijd zetten en dan kan die verder worden afgesteld op de bank.
Dyno sheet volgt nog. Hoop op een 230 - 240 PK.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

WOW, dat's niet niks......!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

hoe was het olieverbruik op time attack richard ?
Total Car Concept
Posts: 6
Joined: Thu Jan 14, 2010 10:11 pm

Post by Total Car Concept »

Tot nu toe staat de olie nog steeds op peil.
Heb nu bijna 1100km gereden met de motor.
Dus dat ziet er allemaal goed uit.

Had alleen problemen met de carterontluchting, daar gooide de motor wel aardig wat olie uit.
Had de pluggen achterin het blok gebruikt als extra ontluchting, maar nog geen retour gemaakt.
Heb deze nu weer even afgesloten.
Heb er een goede catch-tank voor besteld waar ik ook een retour in kan maken.
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

Mooie setup!!!

klein vraagje: in je Moroso carterpan heb je een schroef (boven de laatste 'o' van 'Moroso'.

Is dit voor een olietemperatuursensor te plaatsen?
Is de inhoud van de carterpan groter dan een OEM-carterpan, of zit het verschil enkel in de tussenschotten?

Bedankt alvast en laat de resultaten weten! :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die plug aan de voorkant is voor een eventuele turbo retour. Er zit aan de achterkant ook zo'n plug die idd voor een sensor is.

Voor het circuit zou je echter beter een hogere versie pan kunnen nemen van morosso en dat is de pan met grotere inhoud en met trap doors.
Die heb ik zelf genomen ;)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

[quote="Gaskleppie"]Die plug aan de voorkant is voor een eventuele turbo retour. Er zit aan de achterkant ook zo'n plug die idd voor een sensor is.

Voor het circuit zou je echter beter een hogere versie pan kunnen nemen van morosso en dat is de pan met grotere inhoud en met trap doors.
Die heb ik zelf genomen ]

X2
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat klinken :P
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

hmmm. er is een youtube filmpje van de ITR..ergens
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

[quote="Gaskleppie"]Die plug aan de voorkant is voor een eventuele turbo retour. Er zit aan de achterkant ook zo'n plug die idd voor een sensor is.

Voor het circuit zou je echter beter een hogere versie pan kunnen nemen van morosso en dat is de pan met grotere inhoud en met trap doors.
Die heb ik zelf genomen ]

Past deze met een Hytech header? Hoor van verschillende mensen dat dit problemen kan geven.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die past gewoon. Je moet alleen net als bij alle andere pannen de brace verbouwen om een Hytech te laten passen.
Locked