FN2 verkocht voor Ford Focus ST 2007==> 260pk & 480nm
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Nick wrote:Zitten geen line outs op de oem radio![]()
Thanks voor de feedback.
i.v.m. de remblokken: 50.000km wil ik nu wel niet wachten...
Want sportremblokken vind ik gewoon "leuker" & geeft een veiliger gevoel, vind ik.
Al heb ik mijn remstijl gewoon wat aangepast.
ik verkies directe bijtremmen, die goed volhouden.
De fn2 remmen zijn wel "comfortabel"
80km/u ==> 0km/u = remafstand ok
maar bij hogere snelheden loopt de remasftand toch al wat op.
Zo heb ik ook vastgesteld in rijtesten.
Maar nu vertel ik niets nieuw :wink:
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Bij deze een pic van hoe de k & N apollo momenteel opgesteld is.
De aanvoer van lucht is dus niet meer volledig gesloten.
1)
De lucht gaat van de onderste Hondabuis (komt van vanvoor of de zijkant) en gaat zo over in de K& N-aanvoerbuis.
2) De K & N aanvoerbuis gaat tot aan de kelk
Het verbruik is effectief lager als toen het luchtcircuit met de K & N apollo gesloten was :idea:
De benzine/luchtverhouding zal hier een rol in spelen,
wat mede geregeld wordt door de luchtmassadebietmeter.
Greets

De aanvoer van lucht is dus niet meer volledig gesloten.
1)
De lucht gaat van de onderste Hondabuis (komt van vanvoor of de zijkant) en gaat zo over in de K& N-aanvoerbuis.
2) De K & N aanvoerbuis gaat tot aan de kelk
Het verbruik is effectief lager als toen het luchtcircuit met de K & N apollo gesloten was :idea:
De benzine/luchtverhouding zal hier een rol in spelen,
wat mede geregeld wordt door de luchtmassadebietmeter.
Greets


-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
i.v.m. mijn speakers:
ik heb mij nog even verder geïnformeerd"
en ik zou misschien werken met een "module die van high level naar rca gaat.
Deze wordt aangesloten op de kabels van de luidsprekers die in in mijn hoedenplank steken.
De Helix AAC kost 99€ en een goedkope 16€
De ene persoon zegt dat het wél mogelijk is om te werken op de kabels van mijn speakers, de andere niet??
(In de koffer steekt ook een 12v-10A aansluiting)
ik heb mij nog even verder geïnformeerd"
en ik zou misschien werken met een "module die van high level naar rca gaat.
Deze wordt aangesloten op de kabels van de luidsprekers die in in mijn hoedenplank steken.
De Helix AAC kost 99€ en een goedkope 16€
De ene persoon zegt dat het wél mogelijk is om te werken op de kabels van mijn speakers, de andere niet??
(In de koffer steekt ook een 12v-10A aansluiting)
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Steven met honda Type R 2007 (fn2)==>
cai & milltek & flashpro
http://www.youtube.com/watch?v=3NwAbcRuqcc
http://www.youtube.com/watch?v=-o0gP6gz9UM
Daarstraks eens afgesproken met "Stkijnkes hondapower"
==> origineel & sportuitlaat
en steven (niet op het forum).
==> milltek & cai & flashpro :twisted:
Met steven meegereden en zelf ook eens mogen rijden :buig: :super:
De milltek roffelt lekker en klinkt ook wat dieper 8)
De flaspro trekt écht wel beter, zonder "dipje".
Meerdere hernemingen getest tegen Steven:
Voor alle duidelijkheid: steven was duidelijker pakken sneller.
Toch ging "mijn" fn2 niet zomaar ten onder.
opvallend:
-1ste, 2de: Steven altijd direct sneller en vanaf 5.000t/min wint hij zeer duidelijk
-In 3de kan ik hem vrij lang bijhouden en is er pas een verschil vanaf 145km/u
-Bij herneming op snelheid begint het verschil pas op 145km/u
-Herneming in 4de (60km/u) :
Ik blijf 2 tal meter voor.
het duurde relatief lang eer steven mij kon inhalen.
Vanaf 5.000 T/min komt hij voor en rijdt hij mij zo weg :wink:
-6de, 50km/u: eerst gelijk, dan gaat steven gemakelijk voor.
Vooral in de hoge toeren is de getunede fn2 pakken beter.
Tof in 2de en 3de :twisted:
Tot 4.000t/min doet mijn fn2 het soms lichtjes beter.
Zijn wagen zal anders "gemapt" zijn.
negatief puntje:
Steven heeft 19'ers van honda en yokohama's.
==> remt ietsje minder goed als 18'ers
Een beetje sponzig.
Ik had dit ook met mijn testwagen.
Dat waren ook 19'ers.
Het kan aan de banden liggen of de velgenmaat.
Of beide.
Het viel mij gewoon op.
Ook een verschil gezien tussen een "2007 & 2009":
Steven zijn hoogteverstelling van het stuuur is links.
Bij mij onder het stuur :P
Ik heb geen usb aansluiting, Stijn wel.
Is dat omdat stijn een navigatieradio heeft? (= uitgebreide radio)
Of hebben alle 2009 modellen usb?
Ook die met standaard radio.
Nog eens merci aan steven & Stijn
cai & milltek & flashpro
http://www.youtube.com/watch?v=3NwAbcRuqcc
http://www.youtube.com/watch?v=-o0gP6gz9UM
Daarstraks eens afgesproken met "Stkijnkes hondapower"
==> origineel & sportuitlaat
en steven (niet op het forum).
==> milltek & cai & flashpro :twisted:
Met steven meegereden en zelf ook eens mogen rijden :buig: :super:
De milltek roffelt lekker en klinkt ook wat dieper 8)
De flaspro trekt écht wel beter, zonder "dipje".
Meerdere hernemingen getest tegen Steven:
Voor alle duidelijkheid: steven was duidelijker pakken sneller.
Toch ging "mijn" fn2 niet zomaar ten onder.
opvallend:
-1ste, 2de: Steven altijd direct sneller en vanaf 5.000t/min wint hij zeer duidelijk
-In 3de kan ik hem vrij lang bijhouden en is er pas een verschil vanaf 145km/u
-Bij herneming op snelheid begint het verschil pas op 145km/u
-Herneming in 4de (60km/u) :
Ik blijf 2 tal meter voor.
het duurde relatief lang eer steven mij kon inhalen.
Vanaf 5.000 T/min komt hij voor en rijdt hij mij zo weg :wink:
-6de, 50km/u: eerst gelijk, dan gaat steven gemakelijk voor.
Vooral in de hoge toeren is de getunede fn2 pakken beter.
Tof in 2de en 3de :twisted:
Tot 4.000t/min doet mijn fn2 het soms lichtjes beter.
Zijn wagen zal anders "gemapt" zijn.
negatief puntje:
Steven heeft 19'ers van honda en yokohama's.
==> remt ietsje minder goed als 18'ers

Een beetje sponzig.
Ik had dit ook met mijn testwagen.
Dat waren ook 19'ers.
Het kan aan de banden liggen of de velgenmaat.
Of beide.
Het viel mij gewoon op.
Ook een verschil gezien tussen een "2007 & 2009":
Steven zijn hoogteverstelling van het stuuur is links.
Bij mij onder het stuur :P
Ik heb geen usb aansluiting, Stijn wel.
Is dat omdat stijn een navigatieradio heeft? (= uitgebreide radio)
Of hebben alle 2009 modellen usb?
Ook die met standaard radio.
Nog eens merci aan steven & Stijn
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Type R CW wrote:Dat is mijn wagen, alvast bedankt
Was een leuke namiddag little viper.
Ah nu weet ik ook dat jij dat bent :lol: :wink:
Die witte is knap hé :wink:
Dat is ook mijn favoriet.
Wit heeft iedereen tegenwoordig op europese wagens :dunno: ,
maar op een Type R is het lekker radicaal met de witte velgen 8)
Maar zo grijs vind ik ook mooi hoor.
Rood is meer iets voor avondval.
Dan heeft het iets apart.
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Afgelopen Zaterdag met de Honda club Belgium & de Fordclub België een testbankdag georganiseerd bij Inter-Tuning.
Altijd tof om andere (sport)wagens & autoliefhebbers te zien 8)
Zeer goede service bij Inter-tuning.
Mannen met passie voor wagens :wink:
ps: ik heb kunnen meerijden met een FocusRS
Dat is ook leuk speelgoed :-)
(de focus rs die je op de foto ziet is één met winterbanden- en velgen)
Greets, tot op de volgende m & g
Ik ben tevreden met mijn resultaat,
want ik had rekening gehouden met eventueel licht verlies van mijn "K & N apollo airbox" :lol: :
ook al was ik altijd super tevreden over het "vermogen" van mijn wagen.
-Ik heb 200 t/min VTEC winst gemaakt :twisted:
==> hij blijft vermogen hebben tot +/- 8.350 t/min.
Een gemiddelde Type R heeft geen vermogen meer vanaf +/- 8.200
(dit bekijken ze op hun geschiedenis-curves)
-ik heb 3,3pk winst gemaakt (4pk op max curve). 204p i.p.v. 200pk
-177,5 wielpk's
-ik heb 7,2nm verlies 185,5nm i.p.v. 193nm
Mijn "verlies" zit hem enkel in de lage toeren.
Dit hebben we bekeken op andere gemiddelde curves van Inter-T.
MIJN FN2 mét K & N apollo:
Deze curve toont het verschil tussen mijn FN2 en de gemiddelde originele FN2
Mijn FN2 is de curve die langer in hoge toeren rijdt.
Kleine udate :
1)
"Civic" logo verwijderd om de koffer "cleaner" te houden.
2)
Basskast & versterker geplaatst:
Gratis "gatmassage" met de bass :wink:
Mijn type R heeft nu 16.500km.
==> 2de onderhoud.
Binnen de 5.000km's komen er Ferodo DS 2500 sportremblokken op :twisted:
Altijd tof om andere (sport)wagens & autoliefhebbers te zien 8)
Zeer goede service bij Inter-tuning.
Mannen met passie voor wagens :wink:
ps: ik heb kunnen meerijden met een FocusRS

Dat is ook leuk speelgoed :-)
(de focus rs die je op de foto ziet is één met winterbanden- en velgen)
Greets, tot op de volgende m & g

Ik ben tevreden met mijn resultaat,
want ik had rekening gehouden met eventueel licht verlies van mijn "K & N apollo airbox" :lol: :
ook al was ik altijd super tevreden over het "vermogen" van mijn wagen.
-Ik heb 200 t/min VTEC winst gemaakt :twisted:
==> hij blijft vermogen hebben tot +/- 8.350 t/min.
Een gemiddelde Type R heeft geen vermogen meer vanaf +/- 8.200
(dit bekijken ze op hun geschiedenis-curves)
-ik heb 3,3pk winst gemaakt (4pk op max curve). 204p i.p.v. 200pk
-177,5 wielpk's
-ik heb 7,2nm verlies 185,5nm i.p.v. 193nm
Mijn "verlies" zit hem enkel in de lage toeren.
Dit hebben we bekeken op andere gemiddelde curves van Inter-T.
MIJN FN2 mét K & N apollo:

Deze curve toont het verschil tussen mijn FN2 en de gemiddelde originele FN2
Mijn FN2 is de curve die langer in hoge toeren rijdt.

Kleine udate :
1)
"Civic" logo verwijderd om de koffer "cleaner" te houden.

2)
Basskast & versterker geplaatst:
Gratis "gatmassage" met de bass :wink:

Mijn type R heeft nu 16.500km.
==> 2de onderhoud.
Binnen de 5.000km's komen er Ferodo DS 2500 sportremblokken op :twisted:
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Enkele pics:
De Focus RS haalde effectief 450nm & 296pk (10nm winst & 9pk verlies)
grafiek:
Ik dien een correctie te doen.
Deze focus st had blijkbaar "slechts" 235pk.
Maar dan wel origineel :wink:
Dat verklaart waarom ik de Focus ST zo goed kon bijhouden :idea: :wink:
Indien hij gechipt is naar 265pk of meer... zou het al moeilijker zijn hé
Deze wagen was ook op de testbankdag bij Inter-Tuning.
En daar is gebleken dat de ST niet geremapt is.
De eigenaar hiervan kon hier natuurlijk niet mee lachen.
Groeten

De Focus RS haalde effectief 450nm & 296pk (10nm winst & 9pk verlies)
grafiek:


Ik dien een correctie te doen.
Deze focus st had blijkbaar "slechts" 235pk.
Maar dan wel origineel :wink:
Dat verklaart waarom ik de Focus ST zo goed kon bijhouden :idea: :wink:
Indien hij gechipt is naar 265pk of meer... zou het al moeilijker zijn hé
Deze wagen was ook op de testbankdag bij Inter-Tuning.
En daar is gebleken dat de ST niet geremapt is.
De eigenaar hiervan kon hier natuurlijk niet mee lachen.
Groeten








-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:

Tegen de Oranje Focus ST 2.5i turbo (vijfcilinder) van een goede kennis heb ik hernemingen gereden :twisted: (op een andere gelegenheid).
2de tot 170km/u
3de & 4de tot 180km/u of >
De Focus ST won altijd met een 3 tal meter voorsprong.
De FN2 heeft eervol verloren want kon enorm goed bijhouden.
Bij hernemingen vanuit lagere snelheden wint de Focus ST sneller,
omwille van het koppelvoordeel.
Wanneer we hernemingen deden vanaf 80km/u deed de Focus ST er opmerkelijk langer over om te winnen!
Belangrijk: de Focus ST heeft 235testbankpk's!!
Dus 3 meter verliezen bij een vermogen van "204pk vs 235pk"
is zéér mooi 8)
Nu nog eens testen tegen een Golf GTI.
Wie wil

Ik heb ook gereden met de Focus ST:
De wagen rijdt super.
Goede weglegging, super versnellingsbak & prachtige uitlaatroffel & geplof
Wel té comfortabel, vind ik.
De rijsensatie van de FN2 is intenser, vind ik :thumbs:
Jurgen had daarvoor een Integra origineel.
Hij wist te zeggen dat de FN2 zeer goed reed,
en dat hij vooral in de lage toeren beter reed als de Integra.
Cya!
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:

Mijn voorste Ferodo DS2500 remblokken zijn geplaatst

Supergoed :thumbs:
Eindelijk het veilig remgevoel zoals ik het met de ferodo's op mijn Fiesta ST had.
De Type R remt super bij hoge snelheden!
Direct en blijft 'doorremmen'
Bij snelheden van 100km/u ==> 20km/u wordt je naar je ruit toegezogen 8) :lol:
Ik kan het enkel aanrraden!
Het extra remstof neem ik er gewoon bij.
Gepiep heb ik niet.
Dat had ik op mijn ST wél met de ST.
Tot mijn verbazing waren mijn originele remblokken wel al versleten op 17.000km :-?
(Met mijn Fiesta ST reed ik 45000km met de voorste remblokken).
Bij mijn bestelling voor de FN2 heb ik bovenstaande set ontvangen.
De VOORSTE FERODO DS2500 remblokken heeft men kunnen laten plaatsen.
De "klemmen" heeft de garagist mee overgenomen van de Hondaremblokken.
De achterste remblokken heeft men NIET kunnen plaatsen

Bij honda heeft men bijgevolg nieuweHondablokken geplaatst.
(vannachter zijn dit dezelfde remblokken van alle civics > 2002)
Mijn achterste remblokken begonnen licht af te brokkelen, zij de garagist.
Maar de blokken waren niet "op".
Mijn remblokken bleven ook lichtjes plakken.
Wat is het correct serienummer van de achterste Ferodo DS2500 voor de FN2 :?:
Is FCP144H wel het correcte serienummer voor de voorste blokken?
Want dit zijn eigenlijk de remblokken voor de EP3...
Alvast bedankt voor de info!!
Dank aaan Ronny van autostop voor de snelle levering.
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
UPDATE:
1)
-Mijn Type R staat motorisch weer origineel.
De K & N apollo is eraf gehaald en het origineel luchtfilterhuis is teruggeplaatst.
De originele Hondaluchtfilter ga ik wel zeer frequent vervangen.
Kwestie van altijd goede én genoeg "verse-schone" lucht te hebben.
+/- om de 15.000km schat ik.
2)
Op mijn wagen staan nu witte XENON MISTLICHTEN .
Véél beter zicht
==>
witte koplampen in combinatie met wit werkt efficiëter!
Het is ook mooier :wink:
1)
-Mijn Type R staat motorisch weer origineel.
De K & N apollo is eraf gehaald en het origineel luchtfilterhuis is teruggeplaatst.
De originele Hondaluchtfilter ga ik wel zeer frequent vervangen.
Kwestie van altijd goede én genoeg "verse-schone" lucht te hebben.
+/- om de 15.000km schat ik.
2)
Op mijn wagen staan nu witte XENON MISTLICHTEN .
Véél beter zicht
==>
witte koplampen in combinatie met wit werkt efficiëter!
Het is ook mooier :wink:
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
Zondag 1 augustus ging ik voor het eerst op circuit rijden (in zolder ).
De slow laps hebben we (ford en pug club) gereden.
Maar de fast laps werden afgezegd.
Ik had er zo naar uitgekeken
Een deelnemer van de "sprint races" had een hartslagaderbreuk en heeft helaas een ongeval gehad.
Uit respect voor hem zijn de namiddagraces stopgezet.
Weldra enkele pics posten
Hopelijk weldra eens op circuit rijden met de hondaclub!
ps: mooie honda's gespot
S2000
Rode FN2 (mee gesproken)
Integra Circuit (mee gesproken)
Witte Integra
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... lder.dhtml
De slow laps hebben we (ford en pug club) gereden.
Maar de fast laps werden afgezegd.
Ik had er zo naar uitgekeken

Een deelnemer van de "sprint races" had een hartslagaderbreuk en heeft helaas een ongeval gehad.
Uit respect voor hem zijn de namiddagraces stopgezet.
Weldra enkele pics posten
Hopelijk weldra eens op circuit rijden met de hondaclub!
ps: mooie honda's gespot
S2000
Rode FN2 (mee gesproken)
Integra Circuit (mee gesproken)
Witte Integra
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... lder.dhtml
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
'k ga proberen zo snel mogelijk nog op circuit te geraken.
Deze clubdag kostte slechts 60euro (slow + fast lap).
Een opleiding vooraf was niet nodig
Filmpjes slow laps
http://img651.yfrog.com/gal.php?g=file27965.mp4
Some general pics:
http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 042&ref=mf
Vtec greets
Deze clubdag kostte slechts 60euro (slow + fast lap).
Een opleiding vooraf was niet nodig
Filmpjes slow laps
http://img651.yfrog.com/gal.php?g=file27965.mp4
Some general pics:
http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 042&ref=mf

Vtec greets
-
- Posts: 157
- Joined: Thu Sep 17, 2009 3:04 pm
- Contact:
L4urenZ wrote:Erg gave foto's
Waarom rijdt de ene auto in belgie eigenlijk wel met kleine platen en de andere niet..
Lijkt niet echt een vaste regel op te zitten imho.
In België zijn er weinig vaste regels, dat weten jullie toch

Goed gezien hoor:
Wat je ziet zijn de voorste nummerplaten :idea:
Die laat je ZELF maken, bv bij de schoenmaker of de winkel, enz
De achterste platen zijn officiëel.
Die zijn allemaal klein.
6 kentekens.
De oude 5 kent.
Cya!