Gisteravond KLPD

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Gisteravond KLPD

Post by SteefO »

Ik heb weer een mooi verhaal voor de vrijdag! :shock:

Gisteravond reed ik rustig (84km per uur waar 80 toegestaan) op de N245 richting Schagen. Voor de mensen die het niet kennen dat is een 2 baans weg die invoegt naar 1 met een doorgetrokken streep. Hier werd ik al ingehaald door een hagelnieuwe witte Volvo V50 T5 (schat in dat hij 180 ging)

Vervolgens kwam mij in een flauwe bocht (en doorgetrokken streep) ook nog is een zilver/groene Passat 01-TJ-** voorbij. Sommigen van jullie weten al wat deze Passat is… Inderdaad, de videowagen die ook gebruikt wordt bij wegmisbruikers… Op zich niet schokkend. Echter als er ook nog een vrachtwagen tegemoet komt ga je toch denken dat, dat niet gaat passen. Ik moest uiteindelijk behoorlijk remmen om te zorgen dat de heren er tussen konden...!

Het bleek dus dat de heren achter de Volvo aangingen. Die werd uiteindelijk ook even verderop staande gehouden. Ik kon het niet laten om ook even daar plaats te nemen. Met enige arrogantie werd mij al gecommandeerd dat ik bij mijn auto moest blijven en niet dichtbij mocht komen. Een van de heren kwam naar mij toe en vroeg wat mijn probleem is… Ik heb hem vertelt wat mijn probleem is en dat ik hun weggedrag ronduit te belachelijk voor woorden vind en of zij zich wel realiseren wat zij aan het doen zijn. Dan krijg je als reactie; “ach, ik heb al 8 jaar ervaring ik denk toch wel dat ik weet wat ik doeâ€￾. “Je bent gewoon bang en geschrokken van onze actieâ€￾. GEK HE!!!!!!

Ik kan jullie als advies geven dat als je dan tegen de BOA zegt; “houdt aub op, ik snap dat jullie het stoer vinden om in zo’n auto’tje te rijden, maar jullie stellen helemaal geen moer voor. Met jullie asociale weggedragâ€￾… De heren raken dan geïrriteerd en moeten hun idee over hoe veilig het wel niet was met je delen. Ik moet plaatsnemen in de videoauto. Na het bekijken van de beelden bleek dat de heren mij inhaalde met 189km per uur! En dat de afstand tot de vrachtwagen ongeveer 100 meter is geweest… Ik hoef jullie niet te leren rekenen, 189 km per uur + een tegemoetkomende vrachtwagen ongeveer 85 km per uur + resterend 100 meter = toch wat aan de krappe kant!

Na een lange discussie waar je toch niet met dit soort gasten uitkomt wordt mij tot slot ook nog medegedeeld dat ik blij mag zijn dat ik geen boete krijg… Waarom???? Zij vonden dat ik 114km per uur ging!!!! Hierop heb ik maar gezegd; “heren, we houden er over op, succes met echte boeven vangen…â€￾.
:schieten:
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

:shock: N245 Schagen daar rij ik ook vaak.

Je hebt wel lef, en ben zeker ook geen donkere zoals ik neem ik aan. :lol:

Want als ik dat had geflikt hadden ze me voor wat dan ook aangehouden.

Maar in ieder geval wel een mooie actie, die gasten moeten niet denken dat ze alles kunnen maken.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

g-unit wrote::shock: N245 Schagen daar rij ik ook vaak.

Je hebt wel lef, en ben zeker ook geen donkere zoals ik neem ik aan. :lol:

Want als ik dat had geflikt hadden ze me voor wat dan ook aangehouden.

Maar in ieder geval wel een mooie actie, die gasten moeten niet denken dat ze alles kunnen maken.


hahah nee ben gewoon blanky ;) Dan nog gewoon zeggen waar het op staat... Dit is gewoon triest!
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

zo de knetter,

Hier word je niet vrolijk van, en had misschien zelfs nog wel verder gegaan, laat hun chef die band zien kijken of ze dan nog zo "stoer" zijn.

Iemand op dit soort manier inhalen is vragen om problemen, en wij burgers worden aangehouden voor 10km tehard terwijl het bijna donker is en er genoeg mensen rijden die geen lichten aanhebben en dan mij als argument geven met veiligheid hier en daar... bah spuigziek word ik er van
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

ik zou even een klacht indienen bij de KLPD, er word wel degelijk naar geluisterd!
*Miss_Honda*
Posts: 295
Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
Contact:

Post by *Miss_Honda* »

Haha, je maakt wel vaak dingen mee :lol:
Zoals we er al eerder over gehad hebben, politie heeft altijd gelijk volgens hun :x :razz:
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

*Miss_Honda* wrote:Haha, je maakt wel vaak dingen mee :lol:
Zoals we er al eerder over gehad hebben, politie heeft altijd gelijk volgens hun :x :razz:


Net als jij toch? :lol:
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

Respect :worshippy: for Steefo...
Erg dapper, ik ben het helemaal met je eens. Als wij “gewoneâ€￾ burgers iets doen wat onverantwoord is in de ogen van een agent dan wordt diegene daar direct op aangesproken of voor gestraft. Natuurlijk heeft politie een bepaalde bevoegdheid gekregen om naar eigen inzicht actie te ondernemen maar ook daar zijn grenzen aan. Ik zie niet in waarom agenten dan niet aangesproken mogen worden als hun gedrag daar aanleiding voor geeft. Lijkt mij dat een agent -zeker gezien zijn voorbeeldrol- ook in staat word geacht een normaal gesprek aan te kunnen gaan zonder dat daarbij bonnen worden uitgeschreven.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Post by CTR-Asch »

FastFWD wrote:ik zou even een klacht indienen bij de KLPD, er word wel degelijk naar geluisterd!


Juist, het indienen van een klacht (bij voorkeur onder vermelding van een kledingnr.) is een goede manier om voor dit soort zaken aandacht te vragen. Ik weet wel dat politie verplicht is om klachten serieus af te handelen en agenten worden daar ook op afgerekend. Helaas komt het vaak niet zo ver en is worden er relatief weinig klachten ingediend.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Sommige mensen hebben nog nooit een ongeluk gehad (zoals meneer agent denkt) maar hoeveel heeft hij er veroorzaakt....

Dat ze op de weg zitten en hun werk doen is prima, maar om te gaan rijden zoals op het circuit gedaan word is te gek voor woorden. Ze hebben het kenteken van die mensen wacht ze toch gewoon thuis op.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Klopt ik zou ook klacht indienen. Nuja of er iets van terecht komt is een andere zaak. Decadent dat zo iets mogelijk is in de benelux! Nuja zo een reacties krijg je in België ook van de arm der wet.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

ik was ook wel ff verhaal wezen halen als mij dat zou gebeuren.

die dienders denken dat ze god zijn, en als ik ergens niet tegen kan is dat het wel......
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Gelijk heb je, hier in belgië is het net van hetzelfde. Ik kots van zo een volk ook net als jij.
Goelette
Posts: 118
Joined: Mon Aug 21, 2006 7:29 pm

Post by Goelette »

dat filmpje wordt vast niet goedgekeurd voor uitzending in wegmisbruikers :)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Goelette wrote:dat filmpje wordt vast niet goedgekeurd voor uitzending in wegmisbruikers :)


Haha inderdaad, want ze zoeken de beste filmpjes uit zodat Nederland kan zien hoe goed ze wel niet zijn... Prutsers.

Ik ben met mijn scooter (compleet verbouwd maar niet zo extreem als MR.X) 2 keer er vandoor gegaan omdat een donkere auto met mannen erin met normale kleding achter mij aankwamen, ik meende echt dat ze me van me scooter wilde schoppen dan zie je een bordje politie dan stop je maar. Maar ik liet wel me motor lopen tot ik hun bewijs had gezien.

Ik voelde me zo opgejaagt omdat ik dacht dat ze me scooter wilde komen halen, en dan gaan ze je ook nog wijs maken dat je er tussen uit wilde gaan voor de politie :-? raar volk is dat soms.....
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Ben zelf in Oktober, in de Seat van mijn ouders, ingehaald door een auto, waarbij ik ook al voorzag dat dit een ongeluk zou worden als ik niet zou remmen. Ook ivm een naderende vrachtwagen. Ging op een seconde goed zeg maar...

Heb geseind en getoeterd naar deze asociaal, die mijn leuk dagje shoppen in Emmen in luttele seconden had kunnen omdraaien in een drama.

Vind het erg tof van je dat je gewoon het lef hebt om ze erop aan te spreken. Maar dat jij een boete zou moeten hebben begrijp ik niet...
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

goed werk Steef0..

en ik zou dit verhaal inderdaad toch ook even bij de KLPD achterlaten.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik zou ook even de KLPD inlichten. Immers als niemand er wat van zegt kunnen ze er ook niets aan doen dat die maloten zo door blijven rijden!
Post Reply