Short shifters....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Mooi, bespaard me weer geld :)
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

kheb zelf dan ook een ITR bak vind het wel fijn een short shifter
en ook hier heb ik PU bussen tussen zitten
maar vind het toch wel fijn
maja kheb een civic (A)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Al die commotie, je kunt anders al een partij akelig snel schakelen met een Type-R. Daar heb je geen short shifter voor nodig. Zoals eerder aangegeven is het ook niet altijd goed álle rubbers te vervangen dus twee keer denken voor je iets doet!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Al die commotie, je kunt anders al een partij akelig snel schakelen met een Type-R. Daar heb je geen short shifter voor nodig. Zoals eerder aangegeven is het ook niet altijd goed álle rubbers te vervangen dus twee keer denken voor je iets doet!

Never change a winning team...
Dont try to fix something that isnt broken...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Jo& wrote:Never change a winning team...
Dont try to fix something that isnt broken...


If you can't fix it use a bigger hammer... :D
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:
"Jo&":35od1lbw wrote:Never change a winning team...
Dont try to fix something that isnt broken...


If you can't fix it use a bigger hammer... :D [/quote:35od1lbw]
Haha
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

Ik ben ook een beetje huiverig voor short shifters, omdat je te snel gaat schakelen voor je synchroringen. Als je nu een "standaard" auto hebt waarbij je een schakelweg hebt als een Victoriaanse treinwissel hendel, dan heeft het wel nut.
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

hahahaha
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Origineel is al redelijk short.
Als je shorter wilt zou ik niet veeel shorter gaan... En dan is de vraag hoe zinvol het is...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik vind het wel zinvol, zou niet anders willen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Heb het in mijn vorige ITR gehad, was leuk maar bij de JDM ITR plaats ik het niet.
Reden, het heeft me bij mijn vorige ITR vrij lang geduurd om de short shifter niet tegen de uitlaat te laten trillen bij schakelen. Ik heb de positie van de uitlaat dus een klein beetje moeten veranderen en dat lukte niet van de eerste keer.
Dus lekker standaard houden nu. Afgelopen zaterdag het circuit met de JDM verkent en standaard schakelt hij leuk genoeg.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Afgezien van dat het toch echt niet goed is voor je synchro's, zie ik het nut er niet van in......in een ITR kan je al razendsnel schakelen als alles OEM is.
Kan me niet voorstellen dat je tijdswinst hebt met een shortshifter.....maw....OEM houden~!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

X2 ITR is kort genoeg!

Bij een crx, civic, sol is het wel leuk om te doen.
Locked