Hoi,
Hebben mensen ervaring met betalen met paypal tussen 2 personen.
Betalen via een emailadres.
En vervolgens bijvoorbeeld verkeerde spullen of geen spullen krijgen.
Ik weet dat er een geschillending bestaat bij paypal,maar hebben mensen hier ervaring mee en het resultaat?
Paypal
-
Ik heb paypal, nooit slechte ervaringen mee gehad.
Betaling via paypal tussen 2 personen is niet beschermt,
wel als je via paypal een aankoop doet op ebay.
2x slechte ervaringen meegemaakt.
1x echt opgelicht, gewoon stom van mij, 1 persoon had een perfecte kopie gemaakt van een apexi website, en ik had die apexi site bekeken en aantal dingen besteld, maar perongeluk bij hem, hij had nog 0 feetback, en die apexi site xxxx goede feetback, dus net in vergist toen. niks gekregen, samen met nog aantal anderen, opeens 10x negatief feetback. Heb toen 75% van het bedrag vergoed gekregen.
En 1x setje koplampen voor de delsol gekocht 2de hands via ebay. Alleen de verzendkosten schenen opeens een stuk hoger uit te vallen achteraf, waar ik niet mee akkoord ging. Heb toen nooit wat opgestuurd gekregen. Toen heb ik via paypal ook 75% ofzo vergoed gekregen.
Let wel op, de andere 100x aankoop via ebay en paypal zijn wel goed gegaan. Ik koop nog steeds via paypal, en zal het zeker morgen ook weer doen.
Betaling van persoon naar persoon is altijd wat risicovoller.
Maar in de usa zijn ze het gewend om dat zo te doen, daar doen ze ook vollop zaken met creditcards en dat is heel wat fraude gevoeliger.
1x echt opgelicht, gewoon stom van mij, 1 persoon had een perfecte kopie gemaakt van een apexi website, en ik had die apexi site bekeken en aantal dingen besteld, maar perongeluk bij hem, hij had nog 0 feetback, en die apexi site xxxx goede feetback, dus net in vergist toen. niks gekregen, samen met nog aantal anderen, opeens 10x negatief feetback. Heb toen 75% van het bedrag vergoed gekregen.
En 1x setje koplampen voor de delsol gekocht 2de hands via ebay. Alleen de verzendkosten schenen opeens een stuk hoger uit te vallen achteraf, waar ik niet mee akkoord ging. Heb toen nooit wat opgestuurd gekregen. Toen heb ik via paypal ook 75% ofzo vergoed gekregen.
Let wel op, de andere 100x aankoop via ebay en paypal zijn wel goed gegaan. Ik koop nog steeds via paypal, en zal het zeker morgen ook weer doen.
Maar in de usa zijn ze het gewend om dat zo te doen, daar doen ze ook vollop zaken met creditcards en dat is heel wat fraude gevoeliger.
Delta_lima wrote:Ik heb paypal, nooit slechte ervaringen mee gehad.
Dacht dat je redelijk goed zit als het via ebay gaat. Dan is er veel meer bescherming. Van persoon tot persoon...tja,kan je 75% krijgen via paypal?Dan nog een hoop geld......hmmm. moeilijk!
-
Ik gebruik het al jaren en zo goed als altijd via Ebay, ben je beter beschermd. 2x een geschil via Ebay/Paypal gehad, netjes opgelost zonder geldverlies. Je moet inderdaad wel letten op de feedback score.
Persoon tot persoon heb ik ook een aantal keren gedaan, maar dan wel via een forum bij deelname met een groupbuy bijvoorbeeld.
Persoon tot persoon heb ik ook een aantal keren gedaan, maar dan wel via een forum bij deelname met een groupbuy bijvoorbeeld.
ik ben ook wel eens "opgelicht" via paypal, maar vanwege de kopersbescherming van ebay heb ik gelukkig alles terug gekregen.
(wel 4 maanden later maar toch)
ik heb wel eens iets betaald als gift via paypal zelf...> verloren zaak.
dat geld zie je nooit terug. mits de ontvanger het nooit heeft geclaimed.
(het zelfde principe als handmatig een overschrijving doen, niet terug
te boeken) Of de ontvanger moet zo eerlijk zijn om het terug te boeken.
maar paypal is wel een goed systeem, ik gebruik het nog steeds.
(wel 4 maanden later maar toch)
ik heb wel eens iets betaald als gift via paypal zelf...> verloren zaak.
dat geld zie je nooit terug. mits de ontvanger het nooit heeft geclaimed.
(het zelfde principe als handmatig een overschrijving doen, niet terug
te boeken) Of de ontvanger moet zo eerlijk zijn om het terug te boeken.
maar paypal is wel een goed systeem, ik gebruik het nog steeds.
Collega had ooit via een engels forum een mengpaneel gekocht met paypall.
Die kerel heeft hem dat mengpaneel nooit opgestuurd, is dan met paypal beginnen mailen en alles uit te leggen, nu heeft hij 250 euro terug gekregen (was niet het complete bedrag) en die verkoper hebben ze zijn acount geblokkeerd. Paypal werkt echt wel goed mee als je problemen hebt, alleen krijg je nooit meer dan 250 euro terug bij problemen.
Die kerel heeft hem dat mengpaneel nooit opgestuurd, is dan met paypal beginnen mailen en alles uit te leggen, nu heeft hij 250 euro terug gekregen (was niet het complete bedrag) en die verkoper hebben ze zijn acount geblokkeerd. Paypal werkt echt wel goed mee als je problemen hebt, alleen krijg je nooit meer dan 250 euro terug bij problemen.