Voorstellen .

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Jo& wrote:En niet stationair warm laten draaien, das slecht voor je motor omdat hij onvoldoende olie krijgt bovenin het blok.

Nee joh niks miss met stationair draaien van een motor Jo...
Jo&

Post by Jo& »

Benjdmin wrote:
Jo& wrote:En niet stationair warm laten draaien, das slecht voor je motor omdat hij onvoldoende olie krijgt bovenin het blok.

Nee joh niks miss met stationair draaien van een motor Jo...

Stationair WARM laten worden wel.
Als hij eenmaal warm is maakt niet zoveel uit.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Olie druk word meet het toerental opgebouwd, ook is de olie druk vaak hoger bij een koude motor omdat de 'viscosity' van het koude olie nog hoog is...

Als de motor warm is en stationair draait is de olie druk het laagst, daar woord bei het ontwerp van de motor rekening me gehouden.

Dus stationair warm laten draaien is helemaal geen probleem!
Jo&

Post by Jo& »

Benjdmin wrote:Olie druk word meet het toerental opgebouwd, ook is de olie druk vaak hoger bij een koude motor omdat de 'viscosity' van het koude olie nog hoog is...

Als de motor warm is en stationair draait is de olie druk het laagst, daar woord bei het ontwerp van de motor rekening me gehouden.

Daar heb je echt ongelijk in... Ik ga net weg maar zal later antwoorden. Tenzij iemand me voor is.
Gaskleppie?!
Mathy M

Post by Mathy M »

Jo&, nog steeds weg?
RedSun

Post by RedSun »

Jo& wrote:
Benjdmin wrote:Olie druk word meet het toerental opgebouwd, ook is de olie druk vaak hoger bij een koude motor omdat de 'viscosity' van het koude olie nog hoog is...

Daar heb je echt ongelijk in... Ik ga net weg maar zal later antwoorden. Tenzij iemand me voor is.
Gaskleppie?!

Klopt Jo&, onbelast een motor warm laten draaien is slecht voor de motor.

Bij stationair toerental is de druk lager, warmt de olie minder snel op, komt de olie minder snel boven en heb je dus sneller slijtage.
Nana korobi ya oki
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Ik vind het echt onzin...

Maar ja to each his own!
civic2002

even voorstellen

Post by civic2002 »

hoi ik ben vico

Ik rij een civic ep2 van bj 2002 dit is ongeveer mijn zesde honda.
Ik heb ook nog een crx die nog klaar gemaakt moet worden.maar ben eerst nog even bezig met de civic.

In de toekomst komt er een nieuw model civic ben alleen nog even kijken wat voor een ctr race of ctr of type s

Ben altijd al honda fan geweest en heb ook al wat schaalmodellen ervan.
Ik heb ook zelfs een type r radiografische met mugen voorlip best mooi vindt ik zelf.

zo dacht dat zo wel even genoeg info voor vandaag.
MLM

Re: even voorstellen

Post by MLM »

civic2002 wrote:hoi ik ben vico

Ik rij een civic ep2 van bj 2002 dit is ongeveer mijn zesde honda.
Ik heb ook nog een crx die nog klaar gemaakt moet worden.maar ben eerst nog even bezig met de civic.

In de toekomst komt er een nieuw model civic ben alleen nog even kijken wat voor een ctr race of ctr of type s

Ben altijd al honda fan geweest en heb ook al wat schaalmodellen ervan.
Ik heb ook zelfs een type r radiografische met mugen voorlip best mooi vindt ik zelf.

zo dacht dat zo wel even genoeg info voor vandaag.

Haha, is er tegenwoordig te weinig ruimte op de server ofzo? Dat we alles in een topic gaan proppen? :P

Ff zonder grap mr. Vico, volgens mij kun je beter een topic voor jezelf aanmaken.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Welkom Vico!
vtec vince

Post by vtec vince »

Beide heren welkom!
@ d3stro : Toen ik ging proefrijden in mijn ATR , had ik alleen op afstand een vtec gehoord....Maar toen hij erin klapte was het echt kippenvel , en liefde op het eerste gevoel en gehoor :-)
Tip.....Probeer die glimlach dan nog maar eens van je gezicht te krijgen ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked