I'm a Pirate
Zo S.J.
Ik denk dat we samen richting de Carribean moeten om een stukie te varen.
Je hoort mij mezelf niet goed paten maaar in de bebouwde kom 120 is echt absurd.
Kijk uit, een onervaren rijden als jij met een snelle auto waar mensen zomaar kunnen oversteken is wel echt gevaarlijk.
Ik denk dat we samen richting de Carribean moeten om een stukie te varen.
Je hoort mij mezelf niet goed paten maaar in de bebouwde kom 120 is echt absurd.
Kijk uit, een onervaren rijden als jij met een snelle auto waar mensen zomaar kunnen oversteken is wel echt gevaarlijk.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Ik wilde er niet over beginnen. Ben ook zeker de laatste wiens rijgedrag als 'rustig' benoemd mag worden maar waar je 30 of 50 km/h mag zal je mij nooit te hard zien rijden. Snelwegen is een ander verhaal.
Daarom, mits de weg verkeerd gemarkeerd is, vind ik 120 wel érg asociaal. Bij ons in de buurt is een weg, waar nooit iemand komt, is van 80 naar 60 km/h te gaan. Ja, daar zie je mij ook geen 60 rijden! Ligt dus nogal aan de situatie.
Daarom, mits de weg verkeerd gemarkeerd is, vind ik 120 wel érg asociaal. Bij ons in de buurt is een weg, waar nooit iemand komt, is van 80 naar 60 km/h te gaan. Ja, daar zie je mij ook geen 60 rijden! Ligt dus nogal aan de situatie.
- Knite Force
iVTEC-fab wrote:hoe hoger de boete, hoe korter de route door de bonnenfabriek.
Als het je eerste keer voor de rechter is dan heb je nog een mazzltje als je het goed aanpakt. Je eigen niet verdedigen tegenover de rechter, gewoon duidelijk maken dat jij het zelf achteraf gezien ook vreselijk onverantwoordelijk vond, nooit meer zal doen, bla bla. dan kom je er het beste vanaf..
:-)
Dit was zo'n beetje ook het traject dat ik bewandeld heb, ik heb het de TS in een PM uitgelegd.
haha jullie zijn echt komisch met al je bekeuringen. jullie motto: "als je iets doet, doe het dan goed ! " :lol:
Ik rij zelf ook altijd te hard, maar altijd wel gecontroleerd.
In bebouwde kom rijdt ik dus noooit te hard. Op 80 wegen vaak wel maar dan max 30 km te hard als richtlijn. op de snelweg waar je 100 mag ga ik ook niet harder dan 130 omdat ze graag controleren op 100km/h wegen.
alleen op 120 km/h wegen heb ik geen limiten dan alleen goed het verkeer inschatten, als het drukker is dus: "poat van't gas"
Benj.: "Why is always the rhum ghoan?"
Ik rij zelf ook altijd te hard, maar altijd wel gecontroleerd.
In bebouwde kom rijdt ik dus noooit te hard. Op 80 wegen vaak wel maar dan max 30 km te hard als richtlijn. op de snelweg waar je 100 mag ga ik ook niet harder dan 130 omdat ze graag controleren op 100km/h wegen.
alleen op 120 km/h wegen heb ik geen limiten dan alleen goed het verkeer inschatten, als het drukker is dus: "poat van't gas"
Benj.: "Why is always the rhum ghoan?"
Re: I'm a Pirate
g-unit wrote:afgelopen Zondag had ik de wegpiraat in me naar bovengehaald.ops:
Resultaat vandaag een bon van 179km/h waar je 80 mocht :-? :cry: :cry: :evil:
met een brief om te ondertekenen dat ik de bestuurder was.
Nou dat is dus nog niet eens 2 maanden van de nieuwe auto kunnen genieten!
Ik weet het is mijn eigen schuld, maar ik kan het niet meer terugdraaien.
heb al hier en daar lopen surfen: ik verwacht een flinke boete en mijn rijbewijs voor een lange tijd kwijt te zijn.
Wat een boef :satan:, is die 179km/h inclusief correctie?
Wel dapper om het zo op het forum te knallen..
Uit de vele reacties zie ik dat er een hoop mensen zijn die een rijontzegging hebben meegemaakt.
Me too by the way

79 km te hard, vier maanden rijontzegging en 850 euri naar Ljouwert.
OvJ's hebben bepaalde schema's waarmee afhankelijk van je verleden en de kmoverschrijding de hoogte van de boete wordt bepaald. Hebbie de dagvaarding al ontvangen?
ik rijd tegenwoordig als regel eigenlijk nooit te hard in 30 km gebieden, bij 50 max een km of 10/15 te hard.. op 80 wegen meestal wel 100 en op de 120 wegen meestal 130/140..
heb in alle eerlijkheid trouwens nog nooit een boete gehad, terwijl ik me belachelijk vaak misdragen heb..
*afklopt*
besef me gewoon dat het het niet waard is.. pak alleen af en toe nog s industrieterreintje mee voor het betere bochtenwerk 8)
heb in alle eerlijkheid trouwens nog nooit een boete gehad, terwijl ik me belachelijk vaak misdragen heb..
*afklopt*
besef me gewoon dat het het niet waard is.. pak alleen af en toe nog s industrieterreintje mee voor het betere bochtenwerk 8)
Laat ik het zo zeggen ik scahkelde to de 4e versnelling volgas.
Dus het gebeurt, voor je het weetzit je op de 185
Het was over en stuk dat veelekorter was dan 1km.
Kom op ik heb geen snelle auto gekocht om altijd 80 te rijden.
Af en toe wil je 'm trakteren op een sprintje, daar is die teslott voor gebouwd.
@ASCH600RR:
179 KM/H gecorrigeerd :-?
Ik heb nog geen dagvaarding, dat kan wel even dure zo als ik had begrepen.
Dus het gebeurt, voor je het weetzit je op de 185
Het was over en stuk dat veelekorter was dan 1km.
Kom op ik heb geen snelle auto gekocht om altijd 80 te rijden.
Af en toe wil je 'm trakteren op een sprintje, daar is die teslott voor gebouwd.
@ASCH600RR:
179 KM/H gecorrigeerd :-?
Ik heb nog geen dagvaarding, dat kan wel even dure zo als ik had begrepen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
RedSun wrote:S.J. wrote:Zojuist... 120 waar je 50 mag.
Van der Madeweg zeker? Zag je daar woensdagmiddag ook al rijden.
Dat stukje tik ik ook vaak de 120 aan hoor, kan makkelijk, maar wel 'savonds.
ja inderdaad, daar is het wel te doen zonder echt gevaar op te leveren.. maar onze flitsvrienden denken daar (opzich terecht) anders over..
tussen hoofddorp en nieuw vennep ligt een kaarsrechte 80 km weg...rijdt iedereen te hard..totdat je hoofddorp binnenkomt. omdat het volgens de regels binnen de bebouwde kom valt (aan de andere kant van de vangrail ligt een industrieterrein) mag je dr opeens nog maar 50 :-? iedereen kachelt daar vol door..echt een wonder dat daar nog geen controles plaatsvinden..gelukkig :lol:
Gelukkig heb ik nooit een echte grote boete of rij ontzegging gehad...
Ik probeer me zoveel mogelijk aan de snelheden te houden, max 20km op de teller te hard op de snelweg en 10km op 60 of 80 wegen.
Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar dan vaak op wegen die ik goed ken. Ik ga niet zeggen dat ik nooit een keer een sprintje trek of op de snelweg een keer de 200 (of meer
) aantik. Maar ik maak er zeker geen gewoonte van.
Ik probeer me zoveel mogelijk aan de snelheden te houden, max 20km op de teller te hard op de snelweg en 10km op 60 of 80 wegen.
Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar dan vaak op wegen die ik goed ken. Ik ga niet zeggen dat ik nooit een keer een sprintje trek of op de snelweg een keer de 200 (of meer

Dimer wrote:Gelukkig heb ik nooit een echte grote boete of rij ontzegging gehad...
Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar dan vaak op wegen die ik goed ken. Ik ga niet zeggen dat ik nooit een keer een sprintje trek of op de snelweg een keer de 200 (of meer) aantik. Maar ik maak er zeker geen gewoonte van.
had het voor m'n eigen ervaringen ook niet beter kunnen verwoorden.