v-tec killer nokken
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:skunk2pro stage 2 cams
Veel te extreem voor een stock blok. Werkt echt niet. De oude stage 2 nokken van Skunk zijn de meest extreme nokken die je in een stock block moet zetten.
Zelfs de stage 1 van de pro series werkt niet in een normale motor.
Geld dat voor alle Honda motor of is dit specifiek voor de ITR het geval?
Ken mensen die Skunk pro1 in ATR hebben met wat valve,spring ,etc upgrade en ECU gechipt (sorry,geen Ectune :roll: ) en voor hun was het WEL voor normaal gebruik te doen. Veel trekkracht onderin en wat minder in de hogere toeren,maar geen verlies iig. De pro2 zijn juist weer smoother,maar minder in de lagere toeren en knallen in de hogere toeren.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
Gaskleppie wrote:skunk2pro stage 2 cams
Veel te extreem voor een stock blok. Werkt echt niet. De oude stage 2 nokken van Skunk zijn de meest extreme nokken die je in een stock block moet zetten.
Zelfs de stage 1 van de pro series werkt niet in een normale motor.
oh oke dan hebben ze mij niet goed voorgelicht toendertijd zij zeiden (waar ik toen veel kwam) dat er juist nog goed mee te rijden viel.
blij dat ik die dus nooit genomen heb.
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
dit is de tuner cam stage 2 ik denk toch dat ze die toen bedoelt hebben en niet de pro denk dat ik daarin fout zat en dat ze allemaal skunk2 pro heette maar er is ook een tuner variant. dit zijn de graden enz. voor de b series en de prijs.
Intake Lift Adv. Dur.@.004" @.050"
Primary .375" 317° 199°
VTEC .500" 364° 262°
Secondary .405" 319° 215°
Exhaust Lift Adv. Dur.@004" @.050"
Primary .374" 326° 214°
VTEC .469" 329° 260°
Secondary .374" 308° 195°
Quantity in Cart: None
Code: 305-05-0145
Price: $611.99
Shipping Weight: 10.95 pounds
In Stock
Intake Lift Adv. Dur.@.004" @.050"
Primary .375" 317° 199°
VTEC .500" 364° 262°
Secondary .405" 319° 215°
Exhaust Lift Adv. Dur.@004" @.050"
Primary .374" 326° 214°
VTEC .469" 329° 260°
Secondary .374" 308° 195°
Quantity in Cart: None
Code: 305-05-0145
Price: $611.99
Shipping Weight: 10.95 pounds
In Stock
Jan Visser wrote:LCR wrote:Pffff...thx
Pro 1 schijnt toch goed als dagelijks gebruik te functioneren. Veel trekkracht,MAAR de vtec inslag verdwijnt :x
Heb ik nu met de tuner stage 2 ook al. Je hoort de VTEC nog wel inslaan, maar je merkt er niks van.
:?: Voor de H22A?
Er word gezegd (en ook ervaren) dat de tunerserie shit zijn. Ik heb er geen ervaring hoor. De pro series stage 2 zijn weer wat minder in de lagere toeren,maar de vtec slaat harder in dan OEM.
Heb je de nokken nu pas Jan?
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
Ja, voor de H22A.
Ik had de nokken vorig jaar al in bezit, maar ze zijn er 2/3 maanden geleden in gekomen toen ik de complete motor uit elkaar had liggen. Shit zijn de tuner stage 2 zeker niet, maar achteraf gezien had ik misschien toch beter voor de pro stage 2 gegaan.....
Wat de dyno in het plaatje hier beneden laat zien, zo voel ik het ook in de auto. Pas boven de 6500 rpm gaat het echt los....... VTEC slaat nu bij 5600 rpm in en ik heb de begrenzer nu op 8100 rpm staan en dat resulteerd in 115 km/h in z'n 2, 170 in z'n 3 en 215 in z'n 5. GPS kilometers welterverstaan.........

Ik had de nokken vorig jaar al in bezit, maar ze zijn er 2/3 maanden geleden in gekomen toen ik de complete motor uit elkaar had liggen. Shit zijn de tuner stage 2 zeker niet, maar achteraf gezien had ik misschien toch beter voor de pro stage 2 gegaan.....
Wat de dyno in het plaatje hier beneden laat zien, zo voel ik het ook in de auto. Pas boven de 6500 rpm gaat het echt los....... VTEC slaat nu bij 5600 rpm in en ik heb de begrenzer nu op 8100 rpm staan en dat resulteerd in 115 km/h in z'n 2, 170 in z'n 3 en 215 in z'n 5. GPS kilometers welterverstaan.........

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm