Snob's JDM ITR '96 --> goedgekeurd!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
mr. X

Post by mr. X »

vtec vince wrote:Welke dag is dan zo speciaal?
De verjaardag van Meneer Honda?

U mag door voor de hoofdprijs!
Geen dag die dat overtreft, toch?
vtec vince

Post by vtec vince »

Uuuuhmmmm....Mijn verjaardag misschien? :D

Neej ,Meneer Honda's verjaardag is idd een leuke datum om je auto op kenteken te hebben ja!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Jo&

Post by Jo& »

Leuk verzonnen, hoop voor je dat het lukt!

Zowel die auto langer houden als op de verjaardag van mr. Honda op kenteken krijgen. (ok flauw! sorry!)
Denk je ook aan de letter + nummer combinatie op je platen?

Ik wilde bijna een nieuwe auto kopen alleen voor mn geb. datum + initialen ofzo, leek me leuk!
mr. X

Post by mr. X »

Genoeg offtopic in die arme jongen zijn voorstel topic!

Combinatie zal ik niets over te zeggen hebben ben ik bang.
Snob

Post by Snob »

Haha jullie gaan jullie gang maar hoor! :D
Leek me eigenlijk wel leuk om XX-JPN-X als kenteken te hebben, maar was net te laat..
mr. X

Post by mr. X »

Dan is JDM dus ook al weg :(
Snob

Post by Snob »

Ja jammer dat er geen M in kentekens staat :razz:
Ik heb JTX.. Jammer niks grappigs van te maken. Oja JeTiX!! woehoe :D
Snob

Post by Snob »

Nou.. het is weer een feest. 18.2 niet toegestaan op kenteken.
Ikke platen laten maken.. voor de achterkant een caravan/vrachtwagenplaat. Had er eigenlijk best vrede mee, want het staat niet slechter dan 18.2 vind ik! Mr. X had gelijk :razz:

Probleem:
Image
Image

Dus ik weer RDW bellen. Vrachtwagenplaten mogen ook niet eens. Het is of normaal formaat (wat dus overduidelijk NIET past) of 18.2. Heb nu even de plaat wat lager gehangen, zodat ie wel leesbaar is. Maar het ziet er niet uit en het hoort niet zo.

Gevolg: morgenochtend weer naar RDW, 2 uur wachten voor een herkeuring van 1 minuut en mooi niet dat ik er een cent voor betaal :evil:
vtec vince

Post by vtec vince »

Ik zag vandaag een toyota aego rijden ...kenteken was xx -gtr -x
Brute plaat voor zo'n autootje ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X

Post by mr. X »

Huh, waarom is staan ze nou niet allemaal naast elkaar?
Toch niet elke nieuwe auto heeft de plaat zo?
donkeykong

Post by donkeykong »

je kan het plaatje wat lager hangen over de steuntjes, heb ik ook moeten doen.

succes
Snob

Post by Snob »

Heb ik nu ook. Maar het is niet mooi en het hoort niet zo. Of zij het er mee eens zijn is een tweede. Maar deze platen zijn ook verboden eigenlijk, dus dan wil ik alsnog dat wel op kenteken hebben staan.
mr. X

Post by mr. X »

Zo ga je toch niet serieus rond rijden?
donkeykong

Post by donkeykong »

hoezo zijn die kentekenplaten verboden? in de wet staat volgens mij dat deze of de normale mogen hoor.

ik rij met 2 van die viekante platen
Snob

Post by Snob »

Dat vertelden ze me net toen ik het RDW belde. Moet op je kentekenbewijs staan dat je vierkante platen mag hebben.

En nogmaals; nee, ik rij niet zo rond ik heb de plaat lager gehangen zodat ie wel leesbaar is. Maar het ziet er nu niet uit.
Snob

Post by Snob »

mr. X wrote:Huh, waarom is staan ze nou niet allemaal naast elkaar?
Toch niet elke nieuwe auto heeft de plaat zo?

(zie je bericht nu pas..)
Maar aan de voorkant heb ik een normale plaat. Met de letters gewoon naast elkaar. Alleen die zijn nogal breed dus die passen niet echt in de uitsparing :razz:
De vrachtwagenplaten die ik heb gezien hebben allemaal dezelfde lay-out.
mr. X

Post by mr. X »

Wat ik niet snap, zijn die platen breder geworden dan? Dat moet toch gewoon in de bumper-opening passen achter, waarom wordt hij dan vierkant?

Ik doelde niet op het feit dat je met een onleesbaar kenteken rond rijdt (hulde als je dat doet) maar temeer het feit dat je een vierkant geel ding achter op je auto hebt zitten!
Daar zou ik geen genoegen mee nemen. rechthoekig en anders niet!
Snob

Post by Snob »

Een normale is 52 cm breed? Deze zijn 31 cm breed. Ik heb een oude plaat van de civic erbij gehouden, maar die past niet in de uitsparing.

Ja het vierkante ding ben ik ook geen fan van. Weet wel dat engelse platen 203 mm hoog zijn (tegen 210 van deze platen). En dat ziet er niet heel gek uit. Vult de ruimte mooi op, wat een 18.2 plaat niet doet.
Maargoed, daar zitten de getallen blijkbaar lager want het is zo niet te lezen. Hij hangt nu onder de bumper uit en dat is nog een stukje lelijker.

We zien morgen wel wat het RDW ervan vindt.
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Een zeer herkenbaar probleem! :wink:

Image

Ik heb ook de beugels moeten verzetten om de plaat te laten passen. Nou is de kont van een Skyline er iets meer geschikt voor door de dikke bumper, ik had eerst ook het probleem dat de nummers te ver naar boven zaten.

Mocht het niet lukken, zou ik gewoon 18.2 platen monteren. Ik heb meerdere auto's geimporteerd en ze er vaker gewoon opgehangen. De kans is heel klein dat je er op de weg een bekeuring voor krijgt. De gemiddelde platte pet weet echt niet zeker of zoiets mag of niet, dit advies heb ik zelfs van de RDW keurmeester gekregen..
Snob

Post by Snob »

3x is dus niet scheepsrecht..

RDW-man kwam kijken en die vond dat het wel mooi zat zo (had de plaat wat lager gehangen over de plastic pootjes heen zeg maar). Dus ik vond dat het niet origineel hoorde zo, dus dat het gewoon niet kon die platen. Nou het boeide hem allemaal niet of het mooi was of niet. Maargoed, was te verwachten he :razz:
Verder bleek het ook dat die vrachtwagenplaten gewoon mogen. Maar de bovenkant van de uitsparing moet minstens 51 cm van de grond af zijn. Hij meten.. PRECIES (maar dan ook echt op de millimeter) 51 cm. En de onderkant van de plaat moet 30 cm van de grond af zitten. Was 29,8 cm maar die 2 mm vond ie niet belangrijk.
Maargoed, dat was met lege tank en 195/55 bandjes. Dus ik ga na JAF gewoon weer terug met volle tank en 195/50 bandjes. En dan naar een anders keurstation. Het is niet dat ik zo zeer 18.2 wil, maar ik wil wel platen die op de originele plek zitten en goed passen.

@bastiaan: wow, dat is een verse :D het zit nu over de beugeltjes heen.. kan ze niet verplaatsen want is nogal een deel van de bumper :razz:
Locked