online winkel hier op het forum?

Achter-de-schermen stukje voor de Moderators
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

online winkel hier op het forum?

Post by culasse »

Ik heb sinds kort een webshop opgestart met spulletjes louter en alleen voor de FN2 Honda. De winkel verkeert nog in een pril stadium maar ik ben van plan op termijn verder uit te bouwen. De FN2 is nog een relatief jong model en er is nog niet veel voor te koop. Ik heb in mijn assortiment alleen kwalitatieve high performance artikelen, obligate spoiler-en stickerspul laat ik aan anderen over. De FN2 Honda zal in de loop der jaren toch wat prominenter hier op het forum verschijnen en ongetwijfeld zullen FN2 eigenaren op zoek gaan naar onderdelen voor hun wagen. Ik hoop dat ik aan hun wensen tegemoet kan komen.
Is het mogelijk dat mijn winkel hier op het forum kan worden geplaatst?
Ik weet niet aan wie ik me hiervoor moet wenden, iemand van het clubbestuur of één van de moderatoren, zijn er misschien speciale voorwaarden verbonden aan dit verzoek?
Hier een kijkje in mijn webshop:
http://www.honda-fn2-parts.biedmeer.nl/
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

We hebben tot nu toe vele (web)winkels tegengehouden, zelfs de langer gevestigde. Alleen teampartners kunnen IMO reclame maken op het forum. Misschien dat we een kleine tekst (deze) kunnen toestaan in het eigen voorstel topic?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

IvoG wrote:We hebben tot nu toe vele (web)winkels tegengehouden, zelfs de langer gevestigde. Alleen teampartners kunnen IMO reclame maken op het forum. Misschien dat we een kleine tekst (deze) kunnen toestaan in het eigen voorstel topic?


Het is zo kleinschalig, dat je het eigenlijk kan vergelijken met particulier verkoop. Maar dan heeft deze persoon een website ervan gemaakt.

Als hij het idd in zn voorstel topic schrijft, en niet overal reclame gaat maken op het forum heb ik geen bezwaar.

Wij staan het immers Maskertje (?) ook toe tientallen Ferrodo remblokken te verkopen...

Slechts 1 voorwaarde wat mij betreft.
Ik vind dat hij lid moet zijn van de club.

Op deze manier hebben we een stok achter de deur voor legio andere verkopers cq. handelaren die (misschien/naar alle waarschijnlijkheid) geen R hebben.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Maskertje is ook iemand die ik al langer nauwlettend in de gaten hou. Tot nu toe heeft hij maar 1 product (remblokken) die hij af en toe aanbiedt, dus vandaar dat ik het door de vingers heb gezien tot nu toe.

Maar een webwinkel verkoopt meer dan 1 nieuw product, en is ook regelmatiger dan de normale particuliere (tweedehands)verkoop zo af en toe.

Als clublid zou het geen groot probleem zijn, nu ben ik toch enigszins terughoudend. Echter wil ik geen leden die alleen om te adverteren / verkopen lid worden.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

IvoG wrote:Maskertje is ook iemand die ik al langer nauwlettend in de gaten hou. Tot nu toe heeft hij maar 1 product (remblokken) die hij af en toe aanbiedt, dus vandaar dat ik het door de vingers heb gezien tot nu toe.

Maar een webwinkel verkoopt meer dan 1 nieuw product, en is ook regelmatiger dan de normale particuliere (tweedehands)verkoop zo af en toe.

Als clublid zou het geen groot probleem zijn, nu ben ik toch enigszins terughoudend. Echter wil ik geen leden die alleen om te adverteren / verkopen lid worden.

Over Maskertje :thumbs:

Tsja... ik vind dat als mensen hier iets willen aanbieden wat semi-prof is ze op zn minst toch wel lid moeten zijn en dus een R hebben. Dit om iig een (kleine) barriere op te werpen.

Mijn voorstel is: Afspreken dat hij het in zn voorstel topic mag zetten. En als mensen vragen naar een soort product wat hij heeft, hij dat op een passieve manier mag aanbieden (kun je haast niet voorkomen, anders gaat hij wel een PB sturen, dat ziet niemand, toch?!).
Wij controleren of hij dit naleeft.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Naar mijn idee nee. Deze Mijnheer houd er al een "bijzondere "manier van uiten op na.

Geen goede reclame voor de club.

Verder zeggen we tegen iedereen die dit graag op het forum wil verkopen; nee.

Anders veranderen we in een Marktplaats.

Maskertje, Blitz, het bedrijf in het noorden van Nederland en nog een paar houd ik scherp in de gaten.
Post Reply