Welk gasklephuis voor mijn ITR?
Welk gasklephuis voor mijn ITR?
Even een vraagje, wat is de beste optie voor mijn blok mbt gasklephuis. Een 66 mm, 68 mm of zelfs 70 mm gasklephuis.
Mijn motor specs so-far:
* B18c Spec-R
* In bestelling een Tri-Y uitlaatspruitstuk
* Peak performance inlaatspruitstuk (meer info zie http://www.peak-performance.net/content/view/116/2/)
* Tanabe Hypermedaillon catback met (in bestelling) verstelbare testpipe
* AEM V1 Cai.
Wil in de toekomst nog een setje buddyclub nokkenassen aanschaffen of wellicht de Skunk2 pro nokken.
Wat zou voor mij de beste optie zijn?
(Kan een Blox gasklephuis kopen met 68mm.)
Hoor graag!
Mijn motor specs so-far:
* B18c Spec-R
* In bestelling een Tri-Y uitlaatspruitstuk
* Peak performance inlaatspruitstuk (meer info zie http://www.peak-performance.net/content/view/116/2/)
* Tanabe Hypermedaillon catback met (in bestelling) verstelbare testpipe
* AEM V1 Cai.
Wil in de toekomst nog een setje buddyclub nokkenassen aanschaffen of wellicht de Skunk2 pro nokken.
Wat zou voor mij de beste optie zijn?
(Kan een Blox gasklephuis kopen met 68mm.)
Hoor graag!
-
- Posts: 225
- Joined: Mon Jun 29, 2009 8:48 pm
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
nou ik kan je verklappen dat 68 gewoon te groot is ook als je andere nokken erin wil zetten.
max 66 voor wat jij erop wilt zetten.
ik zelf ben nu aan het kijken voor een 65mm. gasklep.
maargoed als je en 68mm gasklep wil ik heb er 1 voor je van skunk2
maar voor de itr is ie eigenlijk gewoon te groot. helaas heb ik dit uit eigen ervaring en vandaar dat ik nu een kleinere wil.
groter is niet altijd beter.
origineel is ie dacht ik 62mm en die paar millimeters lijken niet zo erg maar elke millimeter in diameter maakt echt een hoop verschil.
als je een iets te grote gasklep doet verziekt dat je hele setup en vreet pk's weg als je een iets grotere gasklep doet als origineel dan kom je veel sneller op je gewenste resultaat.
een 68mmof 70mm bij een itr wordt vaak gebruikt met een turbo setup.
die heeft heel wat meer adem nodig.
64mm tot 66 mm is groot zat voor je.
max 66 voor wat jij erop wilt zetten.
ik zelf ben nu aan het kijken voor een 65mm. gasklep.
maargoed als je en 68mm gasklep wil ik heb er 1 voor je van skunk2
maar voor de itr is ie eigenlijk gewoon te groot. helaas heb ik dit uit eigen ervaring en vandaar dat ik nu een kleinere wil.
groter is niet altijd beter.
origineel is ie dacht ik 62mm en die paar millimeters lijken niet zo erg maar elke millimeter in diameter maakt echt een hoop verschil.
als je een iets te grote gasklep doet verziekt dat je hele setup en vreet pk's weg als je een iets grotere gasklep doet als origineel dan kom je veel sneller op je gewenste resultaat.
een 68mmof 70mm bij een itr wordt vaak gebruikt met een turbo setup.
die heeft heel wat meer adem nodig.
64mm tot 66 mm is groot zat voor je.
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm