D2 schroefset

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
JDMTEG

D2 schroefset

Post by JDMTEG »

Iemand die ervaring heeft met D2 schroefsets?

bevindingen, kwaliteit, oorsprong?
Sinister

Post by Sinister »

Ik geloof dat raiko187 die set heeft, toen TBM nog bestond, verdeelde hij die en dit was kwaliteit spul zei hij, net zo goed als KW maar wel niet gekeurd spijtig genoeg. Misschien is dit nu veranderd oorsprong is Amerika denk ik.
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb gehoord dat je het beter links kan laten liggen.

Heb dingen gehoord zoals dat ze willen gaan stuiteren en behoorlijk onvoorspelbaar kunnen zijn van tijd tot tijd.

Op het Civic Club Holland forum is er een nieuwe set ontwikkeld door OMI Performance. Wellicht kan je jezelf daar eens in verdiepen. Kwaliteit ligt hoger dan de D2, prijs ligt lager en je krijgt er garantie op. Oh en een leuke korting als je met de group buy mee doet:
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... &sk=t&sd=a
JDMTEG

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Ik heb gehoord dat je het beter links kan laten liggen.

Heb dingen gehoord zoals dat ze willen gaan stuiteren en behoorlijk onvoorspelbaar kunnen zijn van tijd tot tijd.

Op het Civic Club Holland forum is er een nieuwe set ontwikkeld door OMI Performance. Wellicht kan je jezelf daar eens in verdiepen. Kwaliteit ligt hoger dan de D2, prijs ligt lager en je krijgt er garantie op. Oh en een leuke korting als je met de group buy mee doet:
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... &sk=t&sd=a

Bedankt voor de info maar kan ik die dingen die jij gehoord heb ergens terug vinden.
Sinister

Post by Sinister »

Garantie krijg je altijd op parts 2 jaar minimum normaal.
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Buy a proper one mate, nothing wrong German brands either...

Get one from H&R or KW then you know you have a quality setup!
mr. X

Post by mr. X »

Ik was de reacties voor je aan het zoeken Koen maar kon ze niet zo snel gevonden krijgen.

Had het ergens gelezen in het OMI topic op CCH.
Heb weinig tijd maar als je het even doorleest zou je het tegen moeten komen mits mijn link de goede was :wink:. Zodra ik iets meer tijd heb zal ik voor je gaan kijken.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Benjdmin wrote:Buy a proper one mate, nothing wrong German brands either...

Get one from H&R or KW then you know you have a quality setup!

x2 en geen gezever op de keuring :wink:
LCR

Post by LCR »

KW is goed,alleen voor circuit mag ie een tandje harder. De mijne (KW variant 1)kan je nl niet in hardheid ver stellen. Die vallen weer in een andere prijsklasse.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Ik heb een D2 set onder mijn prelude zitten.

Over het weggedrag ben ik zeer tevreden. Het is wat aan de harde kant, maar het doet het daarom wel goed op een circuit. Onvoorspelbaar is het zeker niet. Ben er beter over te spreken dan Koni, KW of iets in die trend.

Over de kwaliteit; roesten doen de veren en het schroefdraad zeker!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Bedankt voor alle reactie's.

De D2 set ga ik even laten voor wat het is.
Heb ook nog ergens een Tein setje op het oog. Is wel wat duurder maar misschien wordt het die wel.
LCR

Post by LCR »

[quote="Jan Visser"]Ik heb een D2 set onder mijn prelude zitten.

Over het weggedrag ben ik zeer tevreden. Het is wat aan de harde kant, maar het doet het daarom wel goed op een circuit. Onvoorspelbaar is het zeker niet. Ben er beter over te spreken dan Koni, KW of iets in die trend.

Over de kwaliteit]

Denk dat de KW het minst last heeft van roesten.
slydawg

Post by slydawg »

Martijn rijdt met een D2 set rond en voor zover ik weet is die wel tevreden, is wel een CTR maar daar ging het niet om.
Enne, advies van mensen die hun info krijgen van hebben gehoord en what not niet serieus nemen.
Beter iemand spreken die persoonlijke ervaring heeft ermee.
Me broertje rijdt ook met een D2 schroef set onder een EK4 en hij is dik tevreden over de handling, super wegligging! Ik durf te wedden dat ie een R knap lastig kan maken in bochtenwerk.
Enigste minpunt is idd roest..............
jochem dc2

Post by jochem dc2 »

ITR897 wrote:Bedankt voor alle reactie's.

Heb ook nog ergens een Tein setje op het oog. Is wel wat duurder maar misschien wordt het die wel.

Lekker origineel laten,... En anders,... Ik had een KW setje (alleen veren), en daar was ik aardig over tevreden,... Verlagen net iets, en zijn lekker stug! ;)

Greetz,
JDMTEG

Post by JDMTEG »

jochem dc2 wrote:

Lekker origineel laten,... En anders,... Ik had een KW setje (alleen veren), en daar was ik aardig over tevreden,... Verlagen net iets, en zijn lekker stug! ]

Daar heb ik natuurlijk ook al over zitten nadenken. Als ik het gewoon doe als met mijn vorige ITR, alleen veren H&R in dit geval, lijkt het me ook niet slecht. Was daar in ieder geval ook best tevreden van.

En ik weet nog wel iemand die Spoon veren heeft liggen. Schijnt ook goed te gaan samen met de OEM shocks volgens een ander topic hier.
RedSun

Post by RedSun »

K-sports is ook een goede, heeft ook iemand van hier eronder zitten.
Nana korobi ya oki
Arno

Post by Arno »

ITR897 wrote:
jochem dc2 wrote:

Lekker origineel laten,... En anders,... Ik had een KW setje (alleen veren), en daar was ik aardig over tevreden,... Verlagen net iets, en zijn lekker stug! ]

Daar heb ik natuurlijk ook al over zitten nadenken. Als ik het gewoon doe als met mijn vorige ITR, alleen veren H&R in dit geval, lijkt het me ook niet slecht. Was daar in ieder geval ook best tevreden van.

En ik weet nog wel iemand die Spoon veren heeft liggen. Schijnt ook goed te gaan samen met de OEM shocks volgens een ander topic hier.

Ik heb nu ook H&R race veren eronder (zaten erop) met stock dempers maar rijdt idd prima echter verwacht ik mijn schroefset volgende week :razz: Wil toch ietsje lager 8)
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Heb D2 gehad, komt erg hard. goede wegligging, opzich geen klachten over. Gaat wel roesten inderdaad.

Heb nu KW, toch een flink verschil, qua wegligging positief gezien!

Ga voor de crx ook een KW set zoeken.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Delta_lima wrote:Heb D2 gehad, komt erg hard. goede wegligging, opzich geen klachten over. Gaat wel roesten inderdaad.

Hoe snel begonnen die D2's te roesten ?
Mijn KW set moet nu al een vier jaar oud zijn, zien er nog als nieuw uit na een poetsbeurt.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

DC2TYPER wrote:
Delta_lima wrote:Heb D2 gehad, komt erg hard. goede wegligging, opzich geen klachten over. Gaat wel roesten inderdaad.

Hoe snel begonnen die D2's te roesten ?
Mijn KW set moet nu al een vier jaar oud zijn, zien er nog als nieuw uit na een poetsbeurt.

Kw is ook "inox line" hé... zouden ook niet mogen roesten.
Locked