frederik's civic type-r + nieuwe aanwinst p3

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
frederik

Post by frederik »

Gijs wrote:Verschil met die bar goed te merken ? Vraag meneige dat al ff af. :-)

is toch wel merkbaar vind ik. het lijkt me dat ik nu de neus beter kan sturen waar ik het wil, scherper zeg maar
slydawg

Post by slydawg »

frederik wrote:
slydawg wrote:Leuk bezig.
Opnieuw bijstellen nu je de airbox erop hebt?

daar twijfel ik nog over, het verschil zal volgens mij minimaal zijn, ik verwacht ook niet echt extra pk's van de airbox.
en als ik hem terug wil laten afstellen moet de ctr weer naar engeland naar cpl. en dat is niet bij de deur

Ik dacht dat je bij tbm had laten afstellen?
Zal niet veel schelen misschien maar denk dat je a\f nu niet meer optimaal staat. Als ie iets rijker nu staat ok, maar armer wil je niet hebben onder vollast, er vanuit gaande dat tbm hem optimaal heeft afgesteld.
frederik

Post by frederik »

tbm ging op bijscholing bij cpl over k-pro en heeft mijn ctr toen meegenomen om ginder te mappen dus eigelijk is het cpl + tbm die hem gemapt heeft.
wel de wagen geeft nu regelmatig een knal en vlam bij het doortrekken en opschakelen dus hij staat volgens mij iets te rijk voor de koeling.

ik denk wel niet dat het verschil tussen de wai en de airbox zo groot zal zijn dat hij nu echt te arm zal lopen
frederik

Post by frederik »

ik zal hier mijn verhaaltje eens doen se :wink:

vrijdag was het op de nurburgring carfriday. ik met een groepje honda's erheen. maar ik kan niet aan de nurburgring vertrekken zonder zelf op het circuit gereden te hebben natuurlijk :lol: ik vond het er heel druk, maar ik ging toch 1 rondje doen om mijn honger te stillen.

onderweg uit de bocht gevlogen. en heel nipt een vangrail geschampt en dan verder rondgevlogen en aan de andere kant van het circuit uitgekomen. schade valt goed mee. niet echt blikschade, enkel wat lakschade en een kapot achterlicht.

hier wat foto's van de schade, en een mooie foto die onderweg naar ginder genomen is.

Image
Image
Image
donkeykong

Post by donkeykong »

Balen gozer, gelukkig dat het hierbij gebleven is, voor je het weet ligt ie veel erger in de prak.

Wat gebeurde er precies dat je de controle verloor?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

kom je best mee weg!
Waar gebeurde het op de ring? Meestal staat de vangrail heeel dicht bij!
Lift-off oversteer?
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Ben je toevallig een zwarte golf V GT Tdi tegengekomen met rode OZ?

:D
Roy

Post by Roy »

Valt reuze mee.

Is niet leuk,maar had ook veel slechter kunnen aflopen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
frederik

Post by frederik »

Benjdmin wrote:Ben je toevallig een zwarte golf V GT Tdi tegengekomen met rode OZ?

:D

ben ik niet tegengekomen zover ik weet :-)

wel, er reed achter me een wagen die ik wou laten passeren, maar die wachte heel lang om me voorbij te komen, dus ik bleef heel rechts hangen van de baan, om hem langs links voorbij te laten komen. hij bleef maar wachten, tot we aan een linkse bocht kwamen, toen besloot hij mij binnekant bocht voorbij te gaan. ik had nog aardig wat snelheid, maar moest dus aardig buitenkant bocht gaan. de kont begon zich een beetje naar buiten toe te zetten. dus ik stuurde wat tegen, en voor ik het wist, sloeg de kont de hele andere kant uit en ging ik dus linksom rond, waardoor ik van de rechterzijde van het circuit naar de linkervangrail vloog, ik stuurde terug tegen, en de wagen schampte dus net met zijn kont de vangrail, waarna ik in omgekeerde richting in het midden van het circuit terecht kwam. toen kwam daar een auto aangestoven, dus snel mijn auto in achteruit gezet, en achteruit gereden tot in het gras, om die auto nog te ontwijken, wat me gelukkig gelukt is.
Jo&

Post by Jo& »

Oef...
frederik

Post by frederik »

Jo& wrote:Oef...

zeg dat wel ja :wink: alhoewel ik een serieus gevoel van opluchting kreeg toen ik uitstapte en mijn auto bekeek, en zag dat de schade echt niets is in vergelijking met wat het had kunnen zijn. ik had het echt veel erger verwacht na de spin die ik gemaakt heb. de toeschouwers die naast het circuit stonden konden ook niet geloven dat dit alles was.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

valt gelukkig mee idd! weer een ervaring rijker (positief bedoeld!)
frederik

Post by frederik »

vtecmoon wrote:valt gelukkig mee idd! weer een ervaring rijker (positief bedoeld!)

is idd zo, en als je regelmatig eens op het circuit rijd, dan weet je gewoon dat dit eens gaat gebeuren, ik ben er gelukkig nog goed vanaf gekomen
frederik

Post by frederik »

hier het filmpje opgenomen onderweg naar de nurburgring van het geluid van mijn civic :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=dz357LMoudQ
tiger_typeR

Post by tiger_typeR »

met al dat gerem zul je wel aardig wat blokjes verslijten in het jaar ist niet?

Klinkt altijd tof zon in zon tunnel! :wink:
ChristopheR

Post by ChristopheR »

mooie R, dat model is het mooist in t zwart!
Leuk dat er nog een belg is, want we zijn in de minderheid tov de nederlanders!!
frederik

Post by frederik »

de ctr is dus gemaakt.
ik heb er ineens non-facelift achterlichten ingestoken omdat ik die toch wat subtieler vond, en van de originele was de linkse beschadigt en ik vind ze ook mooi vond passen in het toch al donkere thema van mijn auto met zwarte velgen op een zwarte auto :)

pic's:

Image
Image
frederik

Post by frederik »

tiger_typeR wrote:met al dat gerem zul je wel aardig wat blokjes verslijten in het jaar ist niet?

Klinkt altijd tof zon in zon tunnel! :wink:

het wordt tijd voor nieuwe nu ja, ik ga voor ferodo ds2500 gaan dit keer.
frederik

Post by frederik »

ChristopheR wrote:mooie R, dat model is het mooist in t zwart!
Leuk dat er nog een belg is, want we zijn in de minderheid tov de nederlanders!!

ja maar we komen goed overeen met die hollanders hoor :lol:
frederik

Post by frederik »

dit is mijn nieuwe aanwinst

honda cbr 600 f-sport

Image
Image
Image
Locked