remus einddempers atr

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
R-STYLE

remus einddempers atr

Post by R-STYLE »

hoii wil binnenkort andere eindempers halen voor me atr

supersprint is niet meer leverbaar

heb deze gezien van remus

http://www.thrustmotorsports.com/store/item.asp?ID=18943

nou wil ik weten of deze ook ok zijn kwa sound en geen vermogenverlies

grtzz
"VTEC just kicked in yo!!!"
Jo&

Post by Jo& »

Ik waarschuw je vast dat de meeste forumleden hier JDM fan zijn en vaak allergisch voor Duits Tunings materiaal.
De meesten hier houden meer van Tunen origineel Honda fabrikaat, of van een Japanse producent.

Denk ook niet dat veel zullen weten wat het vermogens toename en het geluid is...
Sinister

Post by Sinister »

Wat voor zever is dat Jo, invidia is ook niet JDM dat is Australisch, veel merken zijn ook Amerikaans qua catbacks. Vermogenswinst haal je met een demper alleen toch bena niet, en het geluid inderdaad dat kan niemand zeggen.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

Ik waarschuw je vast dat de meeste forumleden hier JDM fan zijn en vaak allergisch voor Duits....

:thumbs:

:wink: maar u snapt mij? :D een VW knalt met met 200.000km uit elkaar. de seat van mijn ouders is echt duchtig gaar met dat nog minder dan100.00 km.. met hun rijstijl...
gelukkig hebben ze nu een Toyota gekocht. :stampen: de tijd zal het leren..
LCR

Post by LCR »

Ieder zijn ding hoor, maarre....Remus vind ik meer voor de (diepe) herriesound. Pas niet bij een ATR (vind ik)...ik zou persoonlijk voor een sound ala Spoon N1 gaan voor de ATR
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Vermogenswinst haal je met een demper alleen toch bena niet

grappig. De eindemper is juist meestal standaard een schotten demper en houd gigantisch veel vermogen tegen. Juist een eind demper kan veel winst brengen.

On topic: Een Remus demper heeft naar mijn weten nog steeds resonantie kamers wat de vermogens winst tegen gaat. Neem dan een Sebring. Dat zijn intern twin loops ala de Invidia G200 en werken beter.
Maar, idd liever helemaal geen duitse troep op een JDM Yo! car... ;)
Jo&

Post by Jo& »

Sinister wrote:Wat voor zever is dat Jo, invidia is ook niet JDM dat is Australisch, veel merken zijn ook Amerikaans qua catbacks.

Ik zei ook de meeste mensen vaak.., niet iedereen :wink:
Ik bedoel dat hij moet doen wat hij zelf wilt, ook al zal hij waarsch niet veel medestanders krijgen hier.
:p eace:
R-STYLE

Post by R-STYLE »

ok remus word het niet dus effe verder kijken voor ander

iemand nog opties
Maskertje

Post by Maskertje »

Over welke einddemper meer of minder schotten heeft aan de binnenkant, kan ik niet echt mee praten. Wat zeker is: verwacht geen hordes paarden die wakker worden na een einddemper wissel. Doe het niet voor pure performance zou ik zeggen.

Vroeger had ik met standaard honda uitlaten vaak dat die super snel doorroesten en lek raken. 1x een beschaafde sebring eronder gezet en nooit meer een lekke uitlaat.

Maar ik vind dat je moet kopen wat je zelf wilt en niet wat anderen zeggen of gehyped is.
Kijk of het een leuk geluidje geeft, de looks mooi zijn en of de kwaliteit goed is.

Kwaliteit zijn Remus en Sebring wel, zijn gewoon einddempers van goed materiaal.
R-STYLE

Post by R-STYLE »

nou wil ze meer voor een mooi diep geluid vooral in vtec alleen wil ik geen troep erop waar ik vermogenverlies heb of geknetter
slydawg

Post by slydawg »

Eentje op maat laten maken bij eps?
Kan je zelf luisteren en bepalen wat voor geluid je wil.
Maskertje

Post by Maskertje »

R-STYLE wrote:nou wil ze meer voor een mooi diep geluid vooral in vtec alleen wil ik geen troep erop waar ik vermogenverlies heb of geknetter

Remus of Sebring is gewoon geen troep. Alleen vinden de meesten en ik zelf ook hier dat je geen Nike's onder een Prada tuxedo draagt. Dus Jap met Jap onderdelen.

Grote fabrikanten weten meestal wel wat ze maken. Alles is naar model van de auto en is ook altijd getest. Juiste pasvorm etc.
Dus vermogenverlies moet je niet vanuit gaan. Elke auto reageert anders op aanpassingen.

EPS in Groningen kost wel wat knaken want je maakt je eigen custom demper(s). Maar professionals zijn het zeker.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

haha dude! als jij een remus wilt moet je dat zelf weten hoor :wink:

maar is misschien een andere luchtfilter een optie of heb je die al?
zoiets speelt ook mee in het geluid.
Jo&

Post by Jo& »

Mugen Twinloop :D
Katana

Post by Katana »

Jo& wrote:Mugen Twinloop :D

Die hebben ze helaas niet voor de ATR.

Deze wel :

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ight=mugen
Sinister

Post by Sinister »

Gaskleppie wrote:

grappig. De eindemper is juist meestal standaard een schotten demper en houd gigantisch veel vermogen tegen. Juist een eind demper kan veel winst brengen.

On topic: Een Remus demper heeft naar mijn weten nog steeds resonantie kamers wat de vermogens winst tegen gaat. Neem dan een Sebring. Dat zijn intern twin loops ala de Invidia G200 en werken beter.
Maar, idd liever helemaal geen duitse troep op een JDM Yo! car... ]Jij die zoveel afstelt zou dan toch wel een grafiekje er van hebben zeker die dat bevestigt? Want voor zover ik weet doet nog altijd de catvv het meeste. En daar heb ik wel grafieken van.
frederik

Post by frederik »

Sinister wrote:
Gaskleppie wrote:

Maar, idd liever helemaal geen duitse troep op een JDM Yo! car... ]Jij die zoveel afstelt zou dan toch wel een grafiekje er van hebben zeker die dat bevestigt? Want voor zover ik weet doet nog altijd de catvv het meeste. En daar heb ik wel grafieken van.

hangt volgens mij af van het type wagen, bij de ene is de demper heel restrictief. bij de andere minder, en zal de cat eerder restrictief zijn.

waarom heb ik de indruk dat jij graag gaskleppie's kennis test ?
Jo&

Post by Jo& »

Katana wrote:
Jo& wrote:Mugen Twinloop :D

Die hebben ze helaas niet voor de ATR.

Oops... :o ops: Beter lezen Jo&... hij heeft een ATR

Yeah :thumbs:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Jij die zoveel afstelt zou dan toch wel een grafiekje er van hebben zeker die dat bevestigt? Want voor zover ik weet doet nog altijd de catvv het meeste. En daar heb ik wel grafieken van.

Grafieken heb ik niet maar ik ken er wel die een pk of 10 terug gingen toen ze de orginele of zelfs een stillere andere open demper monteerden.

Ivo weet wie ik bedoel.
IvoG

Post by IvoG »

Inderdaad :idea:
Locked