Gangaran's VBP EP3 Type-R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

lange tijd stil geweest en zie hier maar opeens al die leuke goodies, goed bezig!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

ITR897 wrote:Verder nog plannen of stopt het hier al? :lol:


Er zijn nog genoeg plannen.

* Koppeling/ vliegwiel
* RBC Intake(goed voor nog 10 tot 15pk erbij)
* Carbon Hood
* Innovative engine mounts.

Heeeeel misschien andere nokkenassen. Blijf voorlopig wel N/A.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Zozo, lekker bezig U.

Heeft toch voordelen als het geen Daily Drive meer is. Waar rijd je nu in dan? Die Civic uit '83?

Grtz
Deus Ex Machina!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja de civic '83 is mijn daily drive. Heerlijk autotje, maar erg weinig vermogen, maar ja kan niet alles hebben.
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Post by Tha Bla »

Hey nice car & Upgrades :)

Ik las in je verhaal dat je last had van olieverbruik doordat je de spoon enginedamper er in had zitten.
Ik heb deze ook in mijn auto zitten en per maand moet ik er een liter olie bij gooien. Das dan per maand ongeveer 1600-2000km.
Ik rijd de auto eerst goed warm door ongeveer 20km of 20 min rustig te rijden een geef daarna de R wel eens de sporen :P

Komt dit een beetje overeen met jou olie verbruik? Ik gebruik trouwens 5w30.

Groeten Marcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Tha Bla wrote:Hey nice car & Upgrades :)

Ik las in je verhaal dat je last had van olieverbruik doordat je de spoon enginedamper er in had zitten.
Ik heb deze ook in mijn auto zitten en per maand moet ik er een liter olie bij gooien. Das dan per maand ongeveer 1600-2000km.
Ik rijd de auto eerst goed warm door ongeveer 20km of 20 min rustig te rijden een geef daarna de R wel eens de sporen :P

Komt dit een beetje overeen met jou olie verbruik? Ik gebruik trouwens 5w30.

Groeten Marcel

Sjow dat noem ik wel toegenomen olieverbruik!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Tha Bla wrote:Ik heb deze ook in mijn auto zitten en per maand moet ik er een liter olie bij gooien. Das dan per maand ongeveer 1600-2000km.


:shock:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik geloof dat mijn verbruik nog geen liter op 15.000 km is...
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Tha Bla wrote:Hey nice car & Upgrades :)

Ik las in je verhaal dat je last had van olieverbruik doordat je de spoon enginedamper er in had zitten.
Ik heb deze ook in mijn auto zitten en per maand moet ik er een liter olie bij gooien. Das dan per maand ongeveer 1600-2000km.
Ik rijd de auto eerst goed warm door ongeveer 20km of 20 min rustig te rijden een geef daarna de R wel eens de sporen :P

Komt dit een beetje overeen met jou olie verbruik? Ik gebruik trouwens 5w30.

Groeten Marcel


Mijn auto verbruikte toen 1 op 750km ongeveer. Extreem veel vond ik dat, gelukkig heb ik er geen last meer van.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Gangaran wrote:
Tha Bla wrote:Hey nice car & Upgrades :)

Ik las in je verhaal dat je last had van olieverbruik doordat je de spoon enginedamper er in had zitten.
Ik heb deze ook in mijn auto zitten en per maand moet ik er een liter olie bij gooien. Das dan per maand ongeveer 1600-2000km.
Ik rijd de auto eerst goed warm door ongeveer 20km of 20 min rustig te rijden een geef daarna de R wel eens de sporen :P

Komt dit een beetje overeen met jou olie verbruik? Ik gebruik trouwens 5w30.

Groeten Marcel


Mijn auto verbruikte toen 1 op 750km ongeveer. Extreem veel vond ik dat, gelukkig heb ik er geen last meer van.

Dat kan ook niet goed zijn voor je auto...!
Hoe komt het eigenlijk dat hij meer ging verbruiken?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Marcel, je kunt beter 15-20 minuten aanhouden dan 20 km. Want als je 100 rijdt dan zit je al na 12 minuten ofzo op 20km. Ik zou dan nog niet in zn Vtec gaan als ik jou was. Misschien wel iets boven 3.000 toeren, maar zeker niet boven 4.000
Ik houd meestal 15 minuten onder de 3.000 toeren aan en dan nog zeker 10 minuten onder de 4.000. Ik rijd dan meestal iets van 3.500 toeren, want dan rijd ik netjes 120 km/uur.
Tenzij het echt koud is buiten, dan rijd ik 15-20 minuten onder de 3.000 toeren.


Let wel dat het erg belangrijk is om niet té weinig toeren te draaien als die warm loopt, zeker de eerste paar minuten. Dit omdat je bovenliggende nokkenassen hebt. En door te weinig toeren krijg je te weinig smering bovenin, zeker omdat de olie dan nog dikker/stroperiger is. Dus gewoon rond de 2.500 aanhouden.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Even een off topic vraagje, waneer rijden jullie weg bij een koude start.

direct of nadat de automatische choke uit is of na een bepaalde tijd?

Sorry voor de offtopic vraag. :-)
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik direct! Mijn filosofie is dat het slecht is om je auto stationair te laten draaien als die koud is.
Gelijk wegrijden en minimaal 2.000/2.200 toeren draaien om oliedruk op te bouwen. Dus olie bovenin je blok pompen.
Ok hij draait wel automatisch extra toeren, maar als ik na een minuut al bij een verkeerslicht sta, dan hou ik mn gas een beetje in op ong 2.000 toeren.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Jo& wrote:Marcel, je kunt beter 15-20 minuten aanhouden dan 20 km. Want als je 100 rijdt dan zit je al na 12 minuten ofzo op 20km. Ik zou dan nog niet in zn Vtec gaan als ik jou was. Misschien wel iets boven 3.000 toeren, maar zeker niet boven 4.000
Ik houd meestal 15 minuten onder de 3.000 toeren aan en dan nog zeker 10 minuten onder de 4.000. Ik rijd dan meestal iets van 3.500 toeren, want dan rijd ik netjes 120 km/uur.
Tenzij het echt koud is buiten, dan rijd ik 15-20 minuten onder de 3.000 toeren.


Je kan het ook overdrijven zeg hé. Je best wat toeren maken met een koud blok, is helemaal niet erg. Het enige wat je niet moet doen is het blok teveel belasten. Om een voorbeeld te noemen. Bergje op met een koud blok, dit doe ik liever met 3500 in z'n 3 dan 2000 in z'n 4 of 5.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Mathy M wrote:
"Jo&":16qo76t1 wrote:Marcel, je kunt beter 15-20 minuten aanhouden dan 20 km. Want als je 100 rijdt dan zit je al na 12 minuten ofzo op 20km. Ik zou dan nog niet in zn Vtec gaan als ik jou was. Misschien wel iets boven 3.000 toeren, maar zeker niet boven 4.000
Ik houd meestal 15 minuten onder de 3.000 toeren aan en dan nog zeker 10 minuten onder de 4.000. Ik rijd dan meestal iets van 3.500 toeren, want dan rijd ik netjes 120 km/uur.
Tenzij het echt koud is buiten, dan rijd ik 15-20 minuten onder de 3.000 toeren.


Je kan het ook overdrijven zeg hé. Je best wat toeren maken met een koud blok, is helemaal niet erg. Het enige wat je niet moet doen is het blok teveel belasten. Om een voorbeeld te noemen. Bergje op met een koud blok, dit doe ik liever met 3500 in z'n 3 dan 2000 in z'n 4 of 5.[/quote:16qo76t1]
Zou je dat aub technisch kunnen onderbouwen? Aan statements alleen heb ik niets...
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ben ik ook heel benieuwd naar
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Het lijkt me dat daar zat topics over zijn geweest. Overigens vind ik het zelf meer een gevoelskwestie.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=2900&postdays=0&postorder=asc&highlight=koude+motor&&start=20

Ontopic.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Mathy M wrote:Het lijkt me dat daar zat topics over zijn geweest. Overigens vind ik het zelf meer een gevoelskwestie.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=2900&postdays=0&postorder=asc&highlight=koude+motor&&start=20
Ontopic.

:roll: Gevoelskwestie :-?
Ok is al een keer een topic over geweest, maar iemand vroeg ernaar, dus gaf ff verkorte versie :wink:

Misschien even afsplitsen Admin? Of niet de moeite waard?

Goed ontopic maar weer :!:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Prima on topic
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Kijk dat is nog eens een update !
Kosten nog moeite wordt hier bespaard.

Is de K-pro volledig geschikt voor onze ECU ?
Dit is namelijk echt een modificatie, die ik er ook graag op zou willen zien in de nabije toekomst.
Locked