Lampje 'defect' brandt. Kou?
Lampje 'defect' brandt. Kou?
Vraagje, vanochtend bleef het lampje van defect branden(normaal gaat ie aan en na paar sec weer uit) even opgezocht, en is iets met uitlaatgassysteem. Dat er teveel uitlaatgassen nu vrijkomen etc.
Je kan er mee doorrijden, maar liever niet te lang staat erbij.
Bestaat er de kans dat dit veroorzaakt wordt door de kou? of is het gewoon echte pech? Iemand een idee van de kosten?
Je kan er mee doorrijden, maar liever niet te lang staat erbij.
Bestaat er de kans dat dit veroorzaakt wordt door de kou? of is het gewoon echte pech? Iemand een idee van de kosten?
Motormanagement lampje!
1 Lambda sonde is stuk of werkt niet goed Ik had hetzelfde probleem!
Komt niet door de kou.
je kunt je E.C.U resetten door een antaal minuten je accupolen eraf te halen.
als die bij de volgende koude start ('s morgens) weer aangaat is het 99% kans dat er 1 Lambda sonde stuk is
1 Lambda sonde is stuk of werkt niet goed Ik had hetzelfde probleem!
Komt niet door de kou.
je kunt je E.C.U resetten door een antaal minuten je accupolen eraf te halen.
als die bij de volgende koude start ('s morgens) weer aangaat is het 99% kans dat er 1 Lambda sonde stuk is
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Dat is inderdaadd je motormanagement lampje (weet jij wel hoe een bougie eruitziet?? ). Als die gaat branden dan geeft dat aan dat de ECU Computer van je motor) een probleem heeft geconstateerd. Wat voor probleem dit is kan hij aangeven via een knippercode. Weet niet precies hoe het bij een Civic is (want daar gaat het hier om als ik het goed begrijp) maar meestal moet je rechts naast het dashboardkastje een stekker doorverbinden. Het motormanagement lampje gaat dan knipperen. Aan de hand van het soort en aantal knipperingen kan je dan achterhalen wat het probleem is. Of je kunt natuurlijk ook even langs de dealer rijden.
Nou 'wellicht'heb ik mazzel. Nu de kou minder is, ging het lampje zomaar uit na een minuut of 5 rijden.
Daarna nog een paar keer gestart/gestopt, en het lampje blijft nu uit. Wel even in de gaten houden, maar wellicht was het toch de kou en een week stil staan...Maar hou dan ook, ik hou het dus even in de gaten
Daarna nog een paar keer gestart/gestopt, en het lampje blijft nu uit. Wel even in de gaten houden, maar wellicht was het toch de kou en een week stil staan...Maar hou dan ook, ik hou het dus even in de gaten
autodre wrote:Nou 'wellicht'heb ik mazzel. Nu de kou minder is, ging het lampje zomaar uit na een minuut of 5 rijden.
Daarna nog een paar keer gestart/gestopt, en het lampje blijft nu uit. Wel even in de gaten houden, maar wellicht was het toch de kou en een week stil staan...Maar hou dan ook, ik hou het dus even in de gaten
Temperatuurs-afhankelijk > Lambdasensorverwarming defect, gebeurt (helaas) wel vaker en niet alleen bij Honda.
Als de auto 2 a 3 dagen niet gebruikt (lees: goed afgekoeld) wordt en je start hem, zal hoogstwaarschijnlijk de motorlampje weer branden.
Bij het starten bij een warme motor zul je vrijwel geen 'last' van hebben...