Motorstoring na plaatsen luchtfilter
-
Motorstoring na plaatsen luchtfilter
Had de vraag al gesteld in m'n voorstel topic maar toch maar een keer hier.
Vorige week hebben we op de jdm ep3 een ander luchtfilter geplaatst. Een buis van six performance met een injen filter. De sensor keurig terug in de pijp gezet maar nu heb ik een motorstoring.
We hebben hem al gereset door de min van de accu ff los te gooien, de storing was toen weg. Toen ik van de week de auto weer starte om hem ff te verplaatsen was de storing echter al weer terug.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Ben nog wel van plan de auto ff uit te laten lezen maar als jullie al ideen hebben bespaart me dat misschien een bezoek aan de dealer.
Vorige week hebben we op de jdm ep3 een ander luchtfilter geplaatst. Een buis van six performance met een injen filter. De sensor keurig terug in de pijp gezet maar nu heb ik een motorstoring.
We hebben hem al gereset door de min van de accu ff los te gooien, de storing was toen weg. Toen ik van de week de auto weer starte om hem ff te verplaatsen was de storing echter al weer terug.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Ben nog wel van plan de auto ff uit te laten lezen maar als jullie al ideen hebben bespaart me dat misschien een bezoek aan de dealer.
- Gaskleppie
Er is een truukje voor de nieuwste CTR's wat misschien bij jou ook werkt.
Na het installeren van de CAI moet je je motor starten en minimaal 20 min stationair laten lopen. GEEN extra gas geven! Alleen starten zonder gas erbij en dan niet gaan rijden maar alleen zo laten lopen voor 20 minuten lang. Schijnt te helpen....
Na het installeren van de CAI moet je je motor starten en minimaal 20 min stationair laten lopen. GEEN extra gas geven! Alleen starten zonder gas erbij en dan niet gaan rijden maar alleen zo laten lopen voor 20 minuten lang. Schijnt te helpen....
Sinister wrote:Ja idd zeker eens proberen heb dit op veel amerikaanse fora ook al gelezen.
Het zelfde probleem heb ik nu met mijn Ctr ik heb de Cai eraf gehaald voor de winter en had daarvoor mijn 4-2-1 spruitstuk gemonteerd
eerst ging de melding weg door de E.C.U te reseten
maar ik kreeg een motor storing nadat ik de C.A.I eraf had gehaald
Ik heb m'laten uitlezen en daar bij gaf hij aan dat er geen katalysator aanwezig was en dat de stekkertje in bij de luchtfilter buis ( IAT) stuk was,
ik had een nieuwe gekocht en ze hebben bij honda
de sensor geplaatst en alles gereset.
maar nu een aantal dagen later is het lampje weer aan gegaan,
en blijft zelfs na reseten aan.
moet Maandag om 14:00 gaan uitlezen
Als het daar niet verholpen word gaan ik m ook 20 min stationair laten lopen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
- Gaskleppie
-
-
-
-
Toen ik mijn auto net kocht kreeg ik ook een foutmelding. Mijn lambda sensor was kapot. Dit komt, omdat de auto "regelmatig" gestart wordt en na 5min weer uitgezet (bij de dealer). Het kan ook zijn dat jou sensor vervuilt is(roetaanslag). Soms moet je gewoon op de snelweg op zijn staart trappen, zodat deze schoongemaakt wordt.
-
Gangaran wrote:Toen ik mijn auto net kocht kreeg ik ook een foutmelding. Mijn lambda sensor was kapot.
Zelfde bij mij ook een week na aankoop. Na een dure aankoop van een nieuwe lambda heb ik het probleem niet weer gehad. Sindsdien laat ik af en toe de Hond uit... 8)
Heb het idee dat de ECU lerend is en bij een ander rijgedrag zelfs al iets opmerkt, waarop hij een storing constateerd. Ik reed er in het begin ook (op advies) veel te voorzichtig mee.
Nou,
Ik was vandaag bij de dealer om de Ecu uitelezen.
Het heeft 1.5 uur geduurd 3 man sterk en ze kwameen er niet uit, de storing blijf en dus blijft de lamp ook branden.
Ze hebben een half uur aan de telefoon gezeten met andere dealers maar niemand die het weet.
Nu gaan ze dit uitzoeken en hebben hiervoor de auto een paar dagen nodig.
dus mag ik weer een paar weken wachten tot dat ze tijd ervoor hebben.
Het is toch raar dat Honda zelf er niet uit komt?
Zelfs de uitlees computer weet het niet meer.
Ik vind het belachelijk en vraagt me af wat deze ongein mij nu gaat kosten.
Ik was vandaag bij de dealer om de Ecu uitelezen.
Het heeft 1.5 uur geduurd 3 man sterk en ze kwameen er niet uit, de storing blijf en dus blijft de lamp ook branden.
Ze hebben een half uur aan de telefoon gezeten met andere dealers maar niemand die het weet.
Nu gaan ze dit uitzoeken en hebben hiervoor de auto een paar dagen nodig.
dus mag ik weer een paar weken wachten tot dat ze tijd ervoor hebben.
Het is toch raar dat Honda zelf er niet uit komt?
Zelfs de uitlees computer weet het niet meer.
Ik vind het belachelijk en vraagt me af wat deze ongein mij nu gaat kosten.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Gaskleppie wrote:Er is een truukje voor de nieuwste CTR's wat misschien bij jou ook werkt.
Dit is het inleerprocedure voor o.a. het stationair toerental en allerlei andere sensoren.
Zelfde procedure als bij oude(re) modellen.
@ G-unit: weet je toevallig welke DTC foutcode de auto aangeeft? De dealer heeft de mogelijkheid om de HDS testapparatuur dit terug te halen uit de uitleeshistorie.
Ben namelijk wel beetje benieuwd naar.