Motorstoring na plaatsen luchtfilter

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
multiblade
Posts: 42
Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
Contact:

Motorstoring na plaatsen luchtfilter

Post by multiblade »

Had de vraag al gesteld in m'n voorstel topic maar toch maar een keer hier.
Vorige week hebben we op de jdm ep3 een ander luchtfilter geplaatst. Een buis van six performance met een injen filter. De sensor keurig terug in de pijp gezet maar nu heb ik een motorstoring.
We hebben hem al gereset door de min van de accu ff los te gooien, de storing was toen weg. Toen ik van de week de auto weer starte om hem ff te verplaatsen was de storing echter al weer terug.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Ben nog wel van plan de auto ff uit te laten lezen maar als jullie al ideen hebben bespaart me dat misschien een bezoek aan de dealer.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

motormanagement lampje gaat weer aan na een x km? na een reset?
zit er een andere einddemper of/en spruitstuk onder?

ik heb zoiets na het plaatsen van mijn spruitstuk.maar niet toen ik
em kocht,met een injen intake. en ook niet met de BMC airintake, maar
wel nadat ik een ander spruitstuk erop had.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Er is een truukje voor de nieuwste CTR's wat misschien bij jou ook werkt.
Na het installeren van de CAI moet je je motor starten en minimaal 20 min stationair laten lopen. GEEN extra gas geven! Alleen starten zonder gas erbij en dan niet gaan rijden maar alleen zo laten lopen voor 20 minuten lang. Schijnt te helpen....
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ja idd zeker eens proberen heb dit op veel amerikaanse fora ook al gelezen.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Sinister wrote:Ja idd zeker eens proberen heb dit op veel amerikaanse fora ook al gelezen.


Het zelfde probleem heb ik nu met mijn Ctr ik heb de Cai eraf gehaald voor de winter en had daarvoor mijn 4-2-1 spruitstuk gemonteerd

eerst ging de melding weg door de E.C.U te reseten

maar ik kreeg een motor storing nadat ik de C.A.I eraf had gehaald
Ik heb m'laten uitlezen en daar bij gaf hij aan dat er geen katalysator aanwezig was en dat de stekkertje in bij de luchtfilter buis ( IAT) stuk was,
ik had een nieuwe gekocht en ze hebben bij honda
de sensor geplaatst en alles gereset.

maar nu een aantal dagen later is het lampje weer aan gegaan,
en blijft zelfs na reseten aan.

moet Maandag om 14:00 gaan uitlezen

Als het daar niet verholpen word gaan ik m ook 20 min stationair laten lopen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een kapotte IAT sensor kan dat natuurlijk niet verhelpen. Het idee achter dat lang stationair draaien is dat de software langzaam kan wennen aan de nieuwe situatie. Als de basis parameters automatisch bij gesteld zijn na die tijd schijnt de code weg te blijven.
multiblade
Posts: 42
Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
Contact:

Post by multiblade »

Goeie tip, zeker het proberen waard.
Maar als ik het goed begrijp, auto starten (waarschijnlijk geeft ie de storing dan nog of al) en dan minimaal 20 minuten laten lopen? Dan zou de storing vanzelf weg gaan of moet ik hem na die 20 minuten resetten door de -pool ff van de accu te halen?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik denk eerst resetten en daarna starten
multiblade
Posts: 42
Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
Contact:

Post by multiblade »

resetten door de -pool ff los te gooien? Of zijn er andere manieren om te resetten?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Je kan ook de zekering van de ecu 30 sec verwijderen en vervolgens zijn de storing(en) verwijderd.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Zekering nr 6 onder de motorkap.
multiblade
Posts: 42
Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
Contact:

Post by multiblade »

Zal binnenkort eens gaan zoeken. Het is altijd maar afwachten of het bij de jdm allemaal hetzelfde is heb ik al wel gemerkt.
Bedankt iig.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Heb je stock spruitstuk of heb je een aftermarket?
multiblade
Posts: 42
Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
Contact:

Post by multiblade »

Alles behalve het luchtfilter is nog stock.
O ja en die lampen nu nie meer :wink:
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Toen ik mijn auto net kocht kreeg ik ook een foutmelding. Mijn lambda sensor was kapot. Dit komt, omdat de auto "regelmatig" gestart wordt en na 5min weer uitgezet (bij de dealer). Het kan ook zijn dat jou sensor vervuilt is(roetaanslag). Soms moet je gewoon op de snelweg op zijn staart trappen, zodat deze schoongemaakt wordt.
multiblade
Posts: 42
Joined: Wed Oct 08, 2008 6:44 pm
Contact:

Post by multiblade »

Vanuit engeland terug is ie 750 km lang op z'n staart getrapt :wink:
Ga volgende week ff de tip proberen en anders laat ik hem toch maar eens uitlezen.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Gangaran wrote:Toen ik mijn auto net kocht kreeg ik ook een foutmelding. Mijn lambda sensor was kapot.


Zelfde bij mij ook een week na aankoop. Na een dure aankoop van een nieuwe lambda heb ik het probleem niet weer gehad. Sindsdien laat ik af en toe de Hond uit... 8)

Heb het idee dat de ECU lerend is en bij een ander rijgedrag zelfs al iets opmerkt, waarop hij een storing constateerd. Ik reed er in het begin ook (op advies) veel te voorzichtig mee.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Soms moet je al het viezigheid wegblazen 8)
Mijne werd wel onder garantie vervangen.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Nou,

Ik was vandaag bij de dealer om de Ecu uitelezen.

Het heeft 1.5 uur geduurd 3 man sterk en ze kwameen er niet uit, de storing blijf en dus blijft de lamp ook branden.

Ze hebben een half uur aan de telefoon gezeten met andere dealers maar niemand die het weet.

Nu gaan ze dit uitzoeken en hebben hiervoor de auto een paar dagen nodig.

dus mag ik weer een paar weken wachten tot dat ze tijd ervoor hebben.

Het is toch raar dat Honda zelf er niet uit komt?
Zelfs de uitlees computer weet het niet meer.

Ik vind het belachelijk en vraagt me af wat deze ongein mij nu gaat kosten.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Gaskleppie wrote:Er is een truukje voor de nieuwste CTR's wat misschien bij jou ook werkt.
Na het installeren van de CAI moet je je motor starten en minimaal 20 min stationair laten lopen. GEEN extra gas geven! Alleen starten zonder gas erbij en dan niet gaan rijden maar alleen zo laten lopen voor 20 minuten lang. Schijnt te helpen....


Dit is het inleerprocedure voor o.a. het stationair toerental en allerlei andere sensoren.
Zelfde procedure als bij oude(re) modellen.

@ G-unit: weet je toevallig welke DTC foutcode de auto aangeeft? De dealer heeft de mogelijkheid om de HDS testapparatuur dit terug te halen uit de uitleeshistorie.
Ben namelijk wel beetje benieuwd naar.
Locked