CTR no. 01178 Tha Bla
Hee bedankt allemaal
Ben ook zeer blij mee en iedere dag weer genieten, ik had beter een diesel kunnen kopen ik heb er nu al weer 1800km gereden in 20 dagen
Maar dan hadden we geen R gehad :P
Zelf heb ik al gemerkt dat ik niet eens meer in andere auto's kan rijden, me moeder heeft ook een Tsport en moest daar laatst weer eens in rijden en wist niet wat me overkwam. Het zat en reed voor geen meter t.o.v. de CTR terwijl ik zelf 1,5 jaar lang in een Tsport heb gereden
Heb gisteren helaas de auto niet kunnen wassen misschien vandaag of ik gaan aan de boxen zitten
Joooj
Ben ook zeer blij mee en iedere dag weer genieten, ik had beter een diesel kunnen kopen ik heb er nu al weer 1800km gereden in 20 dagen
Maar dan hadden we geen R gehad :P
Zelf heb ik al gemerkt dat ik niet eens meer in andere auto's kan rijden, me moeder heeft ook een Tsport en moest daar laatst weer eens in rijden en wist niet wat me overkwam. Het zat en reed voor geen meter t.o.v. de CTR terwijl ik zelf 1,5 jaar lang in een Tsport heb gereden
Heb gisteren helaas de auto niet kunnen wassen misschien vandaag of ik gaan aan de boxen zitten
Joooj
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Na een behoorlijke drukke tijd, heb ik wat om met jullie te delen.
In het begin d8 ik er nog over na om de CTR volledig standaard te laten maar goed iedereen weet wel dat je na een tijdje toch wel wat anders wilt doen.
Ik ben zo tegen een Spoon engine damper en een Mugen airbox aangelopen. Zo maak je de auto toch weer iets anders, maar aan het uiterlijk wil ik echt niets doen behalve een verlaging.
Ik heb ook weer een paar plaatjes bijgevoegd die wel voorzich spreken
Groeten Marcel
In het begin d8 ik er nog over na om de CTR volledig standaard te laten maar goed iedereen weet wel dat je na een tijdje toch wel wat anders wilt doen.
Ik ben zo tegen een Spoon engine damper en een Mugen airbox aangelopen. Zo maak je de auto toch weer iets anders, maar aan het uiterlijk wil ik echt niets doen behalve een verlaging.
Ik heb ook weer een paar plaatjes bijgevoegd die wel voorzich spreken
Groeten Marcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
@Nick: Ik zal van het weekend kijken of ik er een foto van kan maken hoe de inlaat nu zit, deze zit eigenlijk wel op de orginele plek van de standaard filter.
Als je op foto 3 kijkt zie je dat de standaard "aanzuigbuis" op het laatst een bochtje heeft en die van de mugen niet maar een breedere bek waardoor de lucht naar binnen toe kan.
En het voordeel van die Spoon engine damper is dat de auto directer reageerd op het gasgeven, ik denk en heb het gevoel en hoor dat het blok minder kanteld, hierdoor worden de pk's eerder aan de wielen doorgegeven.
Met deze damper er in lijkt hij ook iets directer te sturen en als ik bij een stoplicht sta te wachten trilt me stuur, waarschijnlijk doordat alles iets stijver is geworden.
Vebeter me a.u.b als ik het fout heb
Joooj
Als je op foto 3 kijkt zie je dat de standaard "aanzuigbuis" op het laatst een bochtje heeft en die van de mugen niet maar een breedere bek waardoor de lucht naar binnen toe kan.
En het voordeel van die Spoon engine damper is dat de auto directer reageerd op het gasgeven, ik denk en heb het gevoel en hoor dat het blok minder kanteld, hierdoor worden de pk's eerder aan de wielen doorgegeven.
Met deze damper er in lijkt hij ook iets directer te sturen en als ik bij een stoplicht sta te wachten trilt me stuur, waarschijnlijk doordat alles iets stijver is geworden.
Vebeter me a.u.b als ik het fout heb
Joooj
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
@ nick:
Ik heb nog geen foto's kunnen maken omdat me auto in de laatste 2 weken al weer 3 keer weg is voor me xenon.
Het lijkt er op dat ik geen xenon in me auto mag hebben, zowel de yaris als de R hebben er problemen mee.
In dit geval gaat het over een Bixenon set gekocht via de dealer, wat orgineel honda zou wezen maar Pilot als merk heeft op de balasten
Als het goed is is mijn auto vandaag weer terug en hebben ze het xenon gefixt.
@ Katana:
Indeed dat die kabels wel even netter weggewerkt mogen worden, maar zoals me verhaal hier boven wordt er aan gewerkt en heb meteen gevraagd of ze het wat netter kunnen oplossen/weg werken.
De kabels zaten wel goed vast dat ze niet richting me blok konden vallen dus dat scheelde een hoop zorgen.
De foto's komen zeer spoedig (van de inlaat en auto opnieuw), ik kan wel zeggen dat je de mugenbox iets meer hoort dan de standaard maar niet noemenswaardig, er moet goed geluisterd worden.
Olie:
Ik heb nog wel een vraag aan jullie, ik moet om elke maand een liter olie in me blok gooien (5w30) ongeveer 2000km. Me blok is kurk droog en de parkeerplaatsen hebben ook geen vlekken.
Is dit normaal??
Ik heb nog geen foto's kunnen maken omdat me auto in de laatste 2 weken al weer 3 keer weg is voor me xenon.
Het lijkt er op dat ik geen xenon in me auto mag hebben, zowel de yaris als de R hebben er problemen mee.
In dit geval gaat het over een Bixenon set gekocht via de dealer, wat orgineel honda zou wezen maar Pilot als merk heeft op de balasten
Als het goed is is mijn auto vandaag weer terug en hebben ze het xenon gefixt.
@ Katana:
Indeed dat die kabels wel even netter weggewerkt mogen worden, maar zoals me verhaal hier boven wordt er aan gewerkt en heb meteen gevraagd of ze het wat netter kunnen oplossen/weg werken.
De kabels zaten wel goed vast dat ze niet richting me blok konden vallen dus dat scheelde een hoop zorgen.
De foto's komen zeer spoedig (van de inlaat en auto opnieuw), ik kan wel zeggen dat je de mugenbox iets meer hoort dan de standaard maar niet noemenswaardig, er moet goed geluisterd worden.
Olie:
Ik heb nog wel een vraag aan jullie, ik moet om elke maand een liter olie in me blok gooien (5w30) ongeveer 2000km. Me blok is kurk droog en de parkeerplaatsen hebben ook geen vlekken.
Is dit normaal??
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
De auto wordt altijd netjes warmgereden, de eerste 10 - 15 km wordt er niet boven de 4000rpm gereden
Daarna gaat het gas er op :twisted: en als ik aan het vtecen ben wordt er niet geremd, maar moet er geremd worden doe ik dat met de remmen maar niet met me koppeling ingetrapt.
Gewoon normaal volgens mij :roll:
En de laatste 5 km wordt er weer langzaam gereden en als ik stil sta de motor nog een half minutje laten draaien voordat deze uit gaat.
Volgens mij doe ik het zo goed of denken er mensen anders over? Dan hoor ik het ook graag alles voor het onderhoud van de auto he
Groetjes
Daarna gaat het gas er op :twisted: en als ik aan het vtecen ben wordt er niet geremd, maar moet er geremd worden doe ik dat met de remmen maar niet met me koppeling ingetrapt.
Gewoon normaal volgens mij :roll:
En de laatste 5 km wordt er weer langzaam gereden en als ik stil sta de motor nog een half minutje laten draaien voordat deze uit gaat.
Volgens mij doe ik het zo goed of denken er mensen anders over? Dan hoor ik het ook graag alles voor het onderhoud van de auto he
Groetjes
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Als je remt op de motor bij 8000 tpm zat hij altijd een beetje olie gebruiken. 5W-30 is een stuk dunner dan de 5W-40 die de meeste gebruiken hier dus kan het iets hoger liggen.
Warm rijden: De koelvloeistof is veel sneller op temperatuur dan de olie. Binnen een paar km zie je de temperatuurmeter al oplopen. De olie duurt gem 25-30min voor deze boven de 70-80C is. Tot deze temperatuur zou ik niet meer dan 3500 tpm maken. En met half gas optrekken.
Kan een combinatie (te) dunne olie en warmrij techniek zijn
Warm rijden: De koelvloeistof is veel sneller op temperatuur dan de olie. Binnen een paar km zie je de temperatuurmeter al oplopen. De olie duurt gem 25-30min voor deze boven de 70-80C is. Tot deze temperatuur zou ik niet meer dan 3500 tpm maken. En met half gas optrekken.
Kan een combinatie (te) dunne olie en warmrij techniek zijn