Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.
Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Delta_lima
Posts: 695 Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Post
by Delta_lima » Mon Aug 25, 2008 12:07 pm
Niet kopen, troep.
Vtec punt vervroeg je wel ermee, maar je fuelmaps verander je niet ermee....
slydawg
Posts: 3684 Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm
Post
by slydawg » Mon Aug 25, 2008 3:41 pm
Probleem is niet zo zeer je fuel maps maar je cam angles die je met dat ding niet mee kan instellen.
Gewoon laten liggen dus.
JDMTEG
Posts: 2820 Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am
Post
by JDMTEG » Mon Aug 25, 2008 4:58 pm
Ja gewoon laten liggen.
Ik heb er wel ééntje in mijn ITR maar dan van Buddyclub. Is eigenlijk gewoon hetzelfde spul.
En het enige wat je kan doen is idd je vtec punt veranderen. Wat dat betreft werkt het zelfs ook niet goed. Want als je bijvoorbeeld het vtec punt op 5000 rpm instelt wilt ie er pas uit gaan op 4000 rpm. Eén van dees moet ik het ding er toch eens uit halen.
Kopen?
vriendenprijsje.
roblom
Posts: 1202 Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:
Post
by roblom » Mon Aug 25, 2008 6:09 pm
Probleem is dat je ECU niet weet dat hij eerder in VTEC zit en dus ook vrolijk inspuit alsof hij niet in VTEC zit (en omgekeerd).
Delta_lima
Posts: 695 Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Post
by Delta_lima » Mon Aug 25, 2008 8:03 pm
Want als je bijvoorbeeld het vtec punt op 5000 rpm instelt wilt ie er pas uit gaan op 4000 rpm.
Dat komt omdat je vtec IN en UIT slag punt hebt.
Dus als jij VTEC IN op 5000rpm zet, en VTEC UIT op 4000rpm,
dan schakelt hij inderdaad uit op 4000 ipv de door jou gewenste 5000
eteuben
Posts: 1781 Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:
Post
by eteuben » Mon Aug 25, 2008 9:11 pm
Zijn we allen zo trots dat we na de 6000tpm nog een flinke uithaal kunnen maken op de concurrentie, gaan we et vtec punt verlagen naar 4000. :damn:
wesleyctr
Posts: 58 Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am
Post
by wesleyctr » Mon Aug 25, 2008 11:22 pm
ik hoor het alweer,,
geen aanrader dus!
thnx alllemaal!(Y)
Sinister
Posts: 900 Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm
Post
by Sinister » Mon Aug 25, 2008 11:50 pm
Kan allemaal met een chip ook, hondata, kms of unichip dan zijn de fuel maps en ontsteking tenminste in orde en dan heb je er wel wat aan.
MLM
Posts: 549 Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm
Post
by MLM » Tue Aug 26, 2008 6:46 pm
Je hebt wel eerder een leuk geluidje :P
Delta_lima
Posts: 695 Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Post
by Delta_lima » Tue Aug 26, 2008 9:43 pm
Zul je ook lekker lang van genieten, van dat geluidje
roblom
Posts: 1202 Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:
Post
by roblom » Tue Aug 26, 2008 9:51 pm
Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt
Sinister
Posts: 900 Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm
Post
by Sinister » Tue Aug 26, 2008 11:34 pm
Ah waarom dan wel?
jack
Posts: 129 Joined: Thu Oct 18, 2007 2:03 am
Post
by jack » Wed Aug 27, 2008 1:54 am
roblom wrote: Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt
.
minder snel optrekt, dat had ik ergens gelezen of gehoord in hong kong.
ben helaas vergeten waardoor t komt :idea: :?:
roblom
Posts: 1202 Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:
Post
by roblom » Wed Aug 27, 2008 6:20 pm
Het optimale VTEC punt is het toerental waarbij de koppel-toeren kromme van de non-VTEC nok snijd met de koppel-teroen kromme van de VTEC nok. Schakel je te vroeg over op de VTEC nok dan ontstaat er een dip, heb je dus minder vermogen op dat toerental, trek je minder snel op en kun je dus langer genieten van het VTEC geluid
crx303
Posts: 221 Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:
Post
by crx303 » Wed Aug 27, 2008 8:27 pm
roblom wrote: Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt
Idd, kun je goed merken bij het afstellen van de VTEC mappen. Als je dan VTEC punt op 1000 rpm zet, is ie niet vooruit te branden in de lage toeren.