iemand ervaring met : Vivid V-Tec controller

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

iemand ervaring met : Vivid V-Tec controller

Post by wesleyctr »

heeft iemand ervaring met deze v-tec controller?
:?: http://www.showoffimports.nl/images/cac ... 910a06.jpg

staat op www.showoffimports.nl te koop voor 70 euro.
waneer je dit apparaat installeerd, kan je toch handmatig je v-tec instellen?bijv. eerder inslaan van de v-tec?


greetz :!:
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Niet kopen, troep.

Vtec punt vervroeg je wel ermee, maar je fuelmaps verander je niet ermee....
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Probleem is niet zo zeer je fuel maps maar je cam angles die je met dat ding niet mee kan instellen.
Gewoon laten liggen dus.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ja gewoon laten liggen.

Ik heb er wel ééntje in mijn ITR maar dan van Buddyclub. Is eigenlijk gewoon hetzelfde spul.

En het enige wat je kan doen is idd je vtec punt veranderen. Wat dat betreft werkt het zelfs ook niet goed. Want als je bijvoorbeeld het vtec punt op 5000 rpm instelt wilt ie er pas uit gaan op 4000 rpm. Eén van dees moet ik het ding er toch eens uit halen.

Kopen? :D vriendenprijsje.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Probleem is dat je ECU niet weet dat hij eerder in VTEC zit en dus ook vrolijk inspuit alsof hij niet in VTEC zit (en omgekeerd).
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Want als je bijvoorbeeld het vtec punt op 5000 rpm instelt wilt ie er pas uit gaan op 4000 rpm.


Dat komt omdat je vtec IN en UIT slag punt hebt.

Dus als jij VTEC IN op 5000rpm zet, en VTEC UIT op 4000rpm,

dan schakelt hij inderdaad uit op 4000 ipv de door jou gewenste 5000
black-night
Posts: 6
Joined: Mon Aug 25, 2008 8:30 pm

Post by black-night »

gewoon standaard houden
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Zijn we allen zo trots dat we na de 6000tpm nog een flinke uithaal kunnen maken op de concurrentie, gaan we et vtec punt verlagen naar 4000. :damn:
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

ik hoor het alweer,,
geen aanrader dus! :)

thnx alllemaal!(Y)
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Kan allemaal met een chip ook, hondata, kms of unichip dan zijn de fuel maps en ontsteking tenminste in orde en dan heb je er wel wat aan.
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Je hebt wel eerder een leuk geluidje :P
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Zul je ook lekker lang van genieten, van dat geluidje
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt :D
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ah waarom dan wel?
jack
Posts: 129
Joined: Thu Oct 18, 2007 2:03 am

Post by jack »

roblom wrote:Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt :D

.
minder snel optrekt, dat had ik ergens gelezen of gehoord in hong kong.
ben helaas vergeten waardoor t komt :idea: :?:
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Het optimale VTEC punt is het toerental waarbij de koppel-toeren kromme van de non-VTEC nok snijd met de koppel-teroen kromme van de VTEC nok. Schakel je te vroeg over op de VTEC nok dan ontstaat er een dip, heb je dus minder vermogen op dat toerental, trek je minder snel op en kun je dus langer genieten van het VTEC geluid :D
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

roblom wrote:Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt :D


Idd, kun je goed merken bij het afstellen van de VTEC mappen. Als je dan VTEC punt op 1000 rpm zet, is ie niet vooruit te branden in de lage toeren. :D
Locked