Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Knite Force wrote:Thanks! Jammer dat we niet konden rijden, maar was me te link. Heb totaal geen ervaring en houd het masjien liever heel. Hoe laat was je thuis?

@ Ben: didn't see you mate, where you at the Ring on Sunday?

Rond 8uur/half 9. Ik ga zo ff het filmpje van me cam afhalen.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Knite Force wrote:@ Ben: didn't see you mate, where you at the Ring on Sunday?


Nope but my cousin was there, I was working on my eg6!

(He told me he saw your ride and that it was well put together...)

:wink:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Thanks! We'll be returning to the Ring shortly to drive the lap(s) we couldn't yesterday. Join us then! ;)

@ S.J. oke, cool!

Kun je mij dat op een of andere manier toesturen? Of een stukje van mijn auto alleen monteren (uiteraard alleen wanneer dit niet teveel werk is!)

Neem ik je volgende keer alsnog mee de Nordschleife over; moet je van te voren alleen wel ff een disclaimer tekenen lol
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Dat kan best you got pm.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Nieuw gekoopt bij de dealer.nl:

nieuwe OEM spoorstangetjes met nieuwe kroonmoeren. Nu is alles dus nieuw of drastisch gereviseerd aan de voorzijde.

Upcoming:

-Monteren spoorstangetjes (ook opnieuw uitlijnen dus).
-Olie en bakolie verversen, en nieuw oliefilter monteren.
-WEER een aandrijfashoes vervangen.

Vandaag een begin gemaakt met de auto in alle hoekjes en gaatjes schoon te maken, te wassen, te kleien en te poetsen. Gaat weer een hoop werk inzitten maar het resultaat is er wel naar al zeg ik het zelf. Het zijn de details die het 'm doen.

Hoop alles klaar te hebben voor de Venlo meeting van Hondamatics en een andere meeting waar ik voor uitgenodigd ben (naam ff vergeten) en vlak daarna staat een dagje Nurburgring op het programma. Dat wordt genieten! :D
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Kuch. Lag een laagje stof op het topic.

Laatst (na de Hondamatics meeting in Venlo) een dagje getweakt met Lulu aan de wegligging van de EE9. Onder andere de bandenspanning een stukje laten zakken :devil: Is met sprongen vooruit gegaan, kan er ondertussen best aardig een industrieterreintje mee pakken :drive2: :)

Recent binnen gekregen of besteld :( geen idee of ik het al eerder vermeld had)

OEM Honda valveseals
Supertech TI retainers
Supertech valvesprings
Zwikkie Autometer meters
Apex'i V-AFC-2
AVID Racing traction bar geruild tegen een Full Race traction bar. Thanks Ronnie!
Hoofdreden was omdat de Full Race een voorste motorsteun heeft, en die wil ik heel graag gaan gebruiken (gevuld met een PU engine-insert) om het kantelen van het blok verder tegen te gaan; zodat ik alsnog de Edelbrock Performer-X inlaat kan gaan monteren (ben nog steeds IM-loos, heb/durf mijn keuze nog niet te maken...)

More to come.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Ik blijf erbij dat we over een tijdje mijn voorwielen er eens onder moeten schroeven bij jou... een kijken of de turn-in dan verder verbeterd...

alleen zat ik me te bedenken dat dat wellicht helemaal niet past... mijn banden op 16" zijn heel wat hoger dan bij jou :D
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

zucht...
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

TODA Racing headert zoals gekocht, let op de aerodynamisch gevormde onderzijde (deukjes):

Image
By Knite_Force

Het resultaat na de uitdeuk-sessie:

Image
By Knite_Force



Nu nog grondig schoonmaken/polijsten en dan is hij klaar om tijdens de swap geplaatst te worden.

Thanks Wes!
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

zo dat is niet mis... mooi hoor.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Nice! :razz:
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Toda 8)

Toch maar geen Hytech?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wanneer sta je weer eens in Hellevoet?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Ik, of incl auto? :D

EE9 rijdt niet meer, RIP B16
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

:shock: NEEEEEEEEEE! DAT MEEN JE NIET!!! :cry:

Und jetzt? B16B?
Nana korobi ya oki
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Knite Force wrote:Ik, of incl auto? :D

EE9 rijdt niet meer, RIP B16


Beide... B18 erin. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Sorry, had een beetje zin om te stangen. Hebben gisteren de IM-testfit-sessie gedaan op mijn EE9. B16A1 IM erafgehaald (zwaar klotewerk, kunt NERGENS bij!!!) en de Edelbrock Performer-X gepast. En het past!!! :D


De A1 loopt dus niet meer, en ze mag nu dus gaan welverdiende rust na gedane arbeid. Vandaar RIP... :twisted:

Nu gaan we langzaam richting de B16B swap!! :D :D :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

If you need any help give me a ring!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Benjdmin wrote:If you need any help give me a ring!
Thanks mate, will do if I need you ]Afgelopen zondag bij Marcell op "visite" geweest. Dit vanwege de diverse opmerkingen dat een PerfX niet in een ee-chassis zou passen. Dit ondanks dat als je de maatvoering controleerd het zou moeten passen. Dus wat doe je dan? Dan controleer je dat.
Na een aantal uurtjes sleutelen en een hoop geouwehoer...
Image
Een Edelbrock Performer-X in een EE9. Het enigste wat ons in de weg zat waren de map sensor en purge kleppen aan het schutbord.
ImageZijaanzicht vanaf de rechterzijde.
ImageZijaanzicht vanaf de linkerzijde.
Image Afstand tot aan de HRC.
Dus afgezien van een aantal sensoren die in de weg zitten, past dit inlaatspruitstuk net zo goed in een ee-chassis als in modernere Honda's. En dan zit deze keer het brandstoffilter niet in de weg ;) [/quote]


Mooi spulleke, en was gezellig! Meeten bij de Mac werd voor sommigen ontbijten bij de Mac 8)
Locked