Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
- Knite Force
Thanks! We'll be returning to the Ring shortly to drive the lap(s) we couldn't yesterday. Join us then!
@ S.J. oke, cool!
Kun je mij dat op een of andere manier toesturen? Of een stukje van mijn auto alleen monteren (uiteraard alleen wanneer dit niet teveel werk is!)
Neem ik je volgende keer alsnog mee de Nordschleife over; moet je van te voren alleen wel ff een disclaimer tekenen lol

@ S.J. oke, cool!
Kun je mij dat op een of andere manier toesturen? Of een stukje van mijn auto alleen monteren (uiteraard alleen wanneer dit niet teveel werk is!)
Neem ik je volgende keer alsnog mee de Nordschleife over; moet je van te voren alleen wel ff een disclaimer tekenen lol
- Knite Force
Nieuw gekoopt bij de dealer.nl:
nieuwe OEM spoorstangetjes met nieuwe kroonmoeren. Nu is alles dus nieuw of drastisch gereviseerd aan de voorzijde.
Upcoming:
-Monteren spoorstangetjes (ook opnieuw uitlijnen dus).
-Olie en bakolie verversen, en nieuw oliefilter monteren.
-WEER een aandrijfashoes vervangen.
Vandaag een begin gemaakt met de auto in alle hoekjes en gaatjes schoon te maken, te wassen, te kleien en te poetsen. Gaat weer een hoop werk inzitten maar het resultaat is er wel naar al zeg ik het zelf. Het zijn de details die het 'm doen.
Hoop alles klaar te hebben voor de Venlo meeting van Hondamatics en een andere meeting waar ik voor uitgenodigd ben (naam ff vergeten) en vlak daarna staat een dagje Nurburgring op het programma. Dat wordt genieten!
nieuwe OEM spoorstangetjes met nieuwe kroonmoeren. Nu is alles dus nieuw of drastisch gereviseerd aan de voorzijde.
Upcoming:
-Monteren spoorstangetjes (ook opnieuw uitlijnen dus).
-Olie en bakolie verversen, en nieuw oliefilter monteren.
-WEER een aandrijfashoes vervangen.
Vandaag een begin gemaakt met de auto in alle hoekjes en gaatjes schoon te maken, te wassen, te kleien en te poetsen. Gaat weer een hoop werk inzitten maar het resultaat is er wel naar al zeg ik het zelf. Het zijn de details die het 'm doen.
Hoop alles klaar te hebben voor de Venlo meeting van Hondamatics en een andere meeting waar ik voor uitgenodigd ben (naam ff vergeten) en vlak daarna staat een dagje Nurburgring op het programma. Dat wordt genieten!

- Knite Force
Kuch. Lag een laagje stof op het topic.
Laatst (na de Hondamatics meeting in Venlo) een dagje getweakt met Lulu aan de wegligging van de EE9. Onder andere de bandenspanning een stukje laten zakken :devil: Is met sprongen vooruit gegaan, kan er ondertussen best aardig een industrieterreintje mee pakken :drive2:
Recent binnen gekregen of besteld
geen idee of ik het al eerder vermeld had)
OEM Honda valveseals
Supertech TI retainers
Supertech valvesprings
Zwikkie Autometer meters
Apex'i V-AFC-2
AVID Racing traction bar geruild tegen een Full Race traction bar. Thanks Ronnie!
Hoofdreden was omdat de Full Race een voorste motorsteun heeft, en die wil ik heel graag gaan gebruiken (gevuld met een PU engine-insert) om het kantelen van het blok verder tegen te gaan; zodat ik alsnog de Edelbrock Performer-X inlaat kan gaan monteren (ben nog steeds IM-loos, heb/durf mijn keuze nog niet te maken...)
More to come.
Laatst (na de Hondamatics meeting in Venlo) een dagje getweakt met Lulu aan de wegligging van de EE9. Onder andere de bandenspanning een stukje laten zakken :devil: Is met sprongen vooruit gegaan, kan er ondertussen best aardig een industrieterreintje mee pakken :drive2:

Recent binnen gekregen of besteld

OEM Honda valveseals
Supertech TI retainers
Supertech valvesprings
Zwikkie Autometer meters
Apex'i V-AFC-2
AVID Racing traction bar geruild tegen een Full Race traction bar. Thanks Ronnie!
Hoofdreden was omdat de Full Race een voorste motorsteun heeft, en die wil ik heel graag gaan gebruiken (gevuld met een PU engine-insert) om het kantelen van het blok verder tegen te gaan; zodat ik alsnog de Edelbrock Performer-X inlaat kan gaan monteren (ben nog steeds IM-loos, heb/durf mijn keuze nog niet te maken...)
More to come.
- Knite Force
TODA Racing headert zoals gekocht, let op de aerodynamisch gevormde onderzijde (deukjes):
By Knite_Force
Het resultaat na de uitdeuk-sessie:
By Knite_Force
Nu nog grondig schoonmaken/polijsten en dan is hij klaar om tijdens de swap geplaatst te worden.
Thanks Wes!

By Knite_Force
Het resultaat na de uitdeuk-sessie:

By Knite_Force
Nu nog grondig schoonmaken/polijsten en dan is hij klaar om tijdens de swap geplaatst te worden.
Thanks Wes!
- Knite Force
Knite Force wrote:Ik, of incl auto?
EE9 rijdt niet meer, RIP B16
Beide... B18 erin.

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Knite Force
Sorry, had een beetje zin om te stangen. Hebben gisteren de IM-testfit-sessie gedaan op mijn EE9. B16A1 IM erafgehaald (zwaar klotewerk, kunt NERGENS bij!!!) en de Edelbrock Performer-X gepast. En het past!!!
De A1 loopt dus niet meer, en ze mag nu dus gaan welverdiende rust na gedane arbeid. Vandaar RIP... :twisted:
Nu gaan we langzaam richting de B16B swap!!

De A1 loopt dus niet meer, en ze mag nu dus gaan welverdiende rust na gedane arbeid. Vandaar RIP... :twisted:
Nu gaan we langzaam richting de B16B swap!!

- Knite Force
Thanks mate, will do if I need you ]Afgelopen zondag bij Marcell op "visite" geweest. Dit vanwege de diverse opmerkingen dat een PerfX niet in een ee-chassis zou passen. Dit ondanks dat als je de maatvoering controleerd het zou moeten passen. Dus wat doe je dan? Dan controleer je dat.Benjdmin wrote:If you need any help give me a ring!
Na een aantal uurtjes sleutelen en een hoop geouwehoer...
Een Edelbrock Performer-X in een EE9. Het enigste wat ons in de weg zat waren de map sensor en purge kleppen aan het schutbord.
Dus afgezien van een aantal sensoren die in de weg zitten, past dit inlaatspruitstuk net zo goed in een ee-chassis als in modernere Honda's. En dan zit deze keer het brandstoffilter niet in de weg

Mooi spulleke, en was gezellig! Meeten bij de Mac werd voor sommigen ontbijten bij de Mac 8)