Garantie of niet?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Gangaran

Garantie of niet?

Post by Gangaran »

Gisteren ging ik mijn auto uitgebreid wassen en trof wat roest.
Honda's hebben 6 jaar carroserie garantie. Mijn vraag is of deze ook
onder de garantie vallen. (Foto's zijn van de carroserie gedeelte achter de bumper) Mijn garantie vervalt in augustus, dus ik moet er snel mee zijn.

Image

Image

Image
Roy

Post by Roy »

:?: Oei, daar heb die van mij geen last van, mijn bumper heb ik 4 weken gweeden nog erafgehaald.

Raar onze autos, zijn bijna even oud de mijne komt uit Juli 2002.

Of het onder garantie valt weet ik niet maar je kan het altijd navragen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
CyRaX

Post by CyRaX »

Dat soort garantie geldt voor roest van binnenuit.
En "van binnenuit" betekent niet van binnenuit v/d auto naar buiten, maar vanuit binnen het staal naar buiten.

Aangezien dit 99,99999% van de gevallen never de nooit niet zal gebeuren is dit dus ook een flutgarantie.

Uiteraard kan je wel naar je dealer toe gaan en zeggen dat je behoorlijk teleurgesteld bent, maar ik geef je weinig kans.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ik dacht dat die garantie eigenlijk was tegen door roesten. Dat er eigenlijk zogezegd een gat in je plaatwerk zit.
Sinister

Post by Sinister »

Neem uw factuur daar moet da toch opstaan neem ik aan.
eteuben

Post by eteuben »

Dit is inderdaad gewoon oppervlakte roest, door steenslag oid. Laatste foto is door de scherpe randjes, die komen niet helemaal goed in de verf waarschijnlijk. Bij mij is het hetzelfde aan de voorzijde bij de middenblak thv het T-stuk! Erg jammer voor een 6 jaar oude wagen!
slydawg

Post by slydawg »

Jouw geval zal niet onder garantie vallen U.
Is wat Cyrax vertelt, geld pas als er op het plaatwerk een roestplek ontstaat van binnen uit. Als je plots je vinger door het paneel kan steken mag je van garantie uit gaan....

Je kan het altijd ook nog ff zelf behandelen?
Gangaran

Post by Gangaran »

Jammer, maar ok. Ja ik kan het zelf wel behandelen, maar ik dacht ik probeer het even. Zonde voor een auto van 6 jaar oud. Als ik nooit de achterbumper eraf heb gehaald wie weet wat ik had getgroffen over een paar jaartejs.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Dat ziet er naar uit voor die leeftijd, komt Honda dan nooit van zijn roestproblemen af? :( succes er mee Urvin, maar goed dat je er snel bij bent.
Deus Ex Machina!
Benjdmin

Post by Benjdmin »

OMG niet cool! :shock:

Garage hebben wil...

:wink:
Keung

Post by Keung »

Gezien de 'rare' vorm van het stuk plaatwerk achter het wiel lijkt het eerder op een schadeherstel van inferieure/ mindere kwaliteit.

Het ronde dopje hebben ze namelijk ook meegespoten, hoort eigenlijk zwart te zijn.
Gangaran

Post by Gangaran »

Hmmm, vreemd. Ik weet niet hoe ik erachter kan komen of deze auto eerder schade heeft gehad of niet. Maar bedankt voor de tip.
Ramon

Post by Ramon »

Ik vrees dat Keung gelijk heeft en dat de auto eerder een keer in elkaar heeft gezeten. Even goed behandelen en je kan weer jaren voort!
Locked