Vandaag is de auto bij de dealer geweest voor onder andere de volgende punten:
1. handrem modificatie (constructie foutje, wordt vervangen onder garantie)
2. grote beurt.
3. nieuwe remschijven. (deze waren krom na 30k km, kon ook onder garantie vervangen worden. (met dank aan Marco)
4. De startknop weigert soms. (startmotor draait wel, maar pakt de motor niet op)
5. verkeerd smeervet tussen frame en subframe, waardoor er een harde "tik" klinkt als je beetje lomp de bocht om hoekt.
Ik kreeg een mooie EP2 als leenauto mee. (Had ook een S2000 mogen meenemen, maar dan moest die voor 10:00u weer terug zijn en dat zou ik niet halen :roll: Maar goed, dan nu het verloop van de 4 puntjes:
1. Handrem was wel binnengekomen, maar een zilvergrijze ipv zwart. Is dus niet vervangen. Is een nieuwe voor besteld, wordt een nieuwe afspraak voor gemaakt.
2. Grote beurt: geen probleem.
3. Nieuwe remschijven: geen probleem, remt weer als nieuw!
4. Mijn FN2 (en schijnbaar meerdere) heeft een verkeerd vliegwiel! :shock:
5. geen idee wat hier de status van is.
Wat blijkt, de tandjes zijn schuin afgevlakt, maar dit had een recht tandwiel moeten zijn waardoor de startmotor deze af en toe net mist. Het goede vliegwiel is besteld en zodra deze binnen is, wordt er een vervolg afspraak gepland. (Auto weer een dag kwijt)
"Mooie" is dat Honda NL het eerst niet onder garantie wilde laten vallen, omdat ze net de bak helemaal los hadden gemaakt vanwege de synchromesh ringen. Dan had de dealer gelijk dat vliegwiel kunnen vervangen. :-? rare jongens bij Honda. ze melden het namelijk niet bij de dealers, alleen als er specifiek naar gevraagd wordt zeggen ze: "Ja, klopt, is een bekend probleem." Uiteraard is je stelling met zo'n antwoord gelijk onderuitgeschoffeld, dus nu wordt wederem de hele bak uit elkaar geschroeft om het vliegwiel te vervangen. Alles bij elkaar zit er zometeen al meer dan 12 uur garantiewerk in mijn FN2 en wil niet weten hoeveel €€€ aan onderdelen als ik die allemaal zelf had moeten vervangen. Moet eerlijk zeggen dat ik dit technisch een beetje vindt tegenvallen van Honda, maar ze lossen het wel netjes op.
Marco van Auto Arnhem: bedankt voor de hulp zover!