Leemanske CTR Turbo ==> Semislicks + nieuwe velgen
Leemanske wrote:eteuben wrote:Kan me er geen voorstelling bij geven, vtec en turbo. Bij mijn broers WRx komt de druk geleidelijk opzetten, tot een 5500tpm een lekkere duw in je rug komt.
Bij een Type-R gebeurd er (ook met turbo) onderin niet zo veel denk ik, maar boven 5000 een krachtsexplosie. Maar dat zal de grafiek ook wel laten zien.
De duw rond 5.000 toeren is echt enorm :!: :!:
Aangezien ik nu met de voorlopige map zit
Zit ik ongelofelijk snel van 5.000 tot 7.000 toeren
Maar het is nu al enorm...
Dus gaat pas echt de moeite zijn als ik tot 8.900 ga kunnen trekken ...
Ik rij al een aantal jaar met een B16 VTEC turbo en ik heb onder de 5000 rpm al 6 PSI boost. Trekkracht in hoge versnellingen bij lage toeren.
Mijn VTEC staat op 4800 rpm en komt er naadloos in, die ik goed merk als ik 'm uitzet. Dan voel je het verschil.
Dus het is zeker niet zo dat de turbo pas in het VTEC gebied aan het werk gaat :!:
Nieuwe banden besteld
Toyo R888 in 215/45/17
http://www.youtube.com/watch?v=JsZOxmVUVrk
http://www.youtube.com/watch?v=pDwLa0_QIVY
2 nieuwe filmpjes maar blijkbaar is het echt moeilijk om geluid op te nemen
Toyo R888 in 215/45/17
http://www.youtube.com/watch?v=JsZOxmVUVrk
http://www.youtube.com/watch?v=pDwLa0_QIVY
2 nieuwe filmpjes maar blijkbaar is het echt moeilijk om geluid op te nemen
gewoon met digitaal fototoestel
Ik zet die rechtstreeks op de computer
Ligt echt wel aan de auto die gestript is hoor
Ook met die sterkere motorsteun trilt alles wat meer binnenin...
De auto is zeker nog handelbaar vanaf 3de versnelling
1ste spint door
2de valt te zien hoe warm de banden en ondergrond zijn
maar meestal wel slippen
3de is hij pas echt goed weg
3de en 4de zijn echt wel ferm
Hopelijk met de Toyo's de grip in 2de aanzienlijk verbeteren
Ik zet die rechtstreeks op de computer
Ligt echt wel aan de auto die gestript is hoor
Ook met die sterkere motorsteun trilt alles wat meer binnenin...
De auto is zeker nog handelbaar vanaf 3de versnelling
1ste spint door
2de valt te zien hoe warm de banden en ondergrond zijn
maar meestal wel slippen
3de is hij pas echt goed weg
3de en 4de zijn echt wel ferm
Hopelijk met de Toyo's de grip in 2de aanzienlijk verbeteren
-
- Posts: 39
- Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am
-Op welke druk haal je dat vermogen nu?
-Is je blok inwendig nog standaard?
-Normaal gesproken zie ik bij turbo CTR's dat de intercooler intake en outlet aan dezelfde kant zitten vanwege de positie van de gasklep (intake manifold).. Bij jou zie ik de pinping gewoon links en rechts van de intercooler zitten?.. heb je je ander intake manifold met de gasklep aan de andere kant ofzo (kan het op je foto's niet goed zien).
-Jammer dat je geen fatsoenlijk geluid hebt bij je filmpjes.
-Is je blok inwendig nog standaard?
-Normaal gesproken zie ik bij turbo CTR's dat de intercooler intake en outlet aan dezelfde kant zitten vanwege de positie van de gasklep (intake manifold).. Bij jou zie ik de pinping gewoon links en rechts van de intercooler zitten?.. heb je je ander intake manifold met de gasklep aan de andere kant ofzo (kan het op je foto's niet goed zien).
-Jammer dat je geen fatsoenlijk geluid hebt bij je filmpjes.

0.6 bar zou de druk ongeveer moeten zijn
Alles is inwendig nog standaard
Intake is nog altijd het zelfde
Maar bij andere CTR turbo's zit de turbo achter de blok
en bij mij is de turbo naast het blok gebracht
zodat er een grotere turbo op kan...
Voor meer info zoude eens naar TBM moeten bellen
Want op dat vlak ben ik niet zo sterk
Alles is inwendig nog standaard
Intake is nog altijd het zelfde
Maar bij andere CTR turbo's zit de turbo achter de blok
en bij mij is de turbo naast het blok gebracht
zodat er een grotere turbo op kan...
Voor meer info zoude eens naar TBM moeten bellen
Want op dat vlak ben ik niet zo sterk
-
- Posts: 39
- Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am