Leemanske CTR Turbo ==> Semislicks + nieuwe velgen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Dat wil wel jáh :lol: :lol: :thumbs:

Geluid is niet echt geluid te noemen nee :cry:
Zou graag is een rondje meerijden dat wel !
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Ge zeid niet de enigste...

Donderdag gaat hij normaal gezien nog beter gaan
En proberen van een beter filmpje op te nemen
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Geluid moet 10x beter kunnen, maar gezien je km.teller ga je aardig sneller vooruit dan ik!!! :damn:
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Leemanske wrote:
eteuben wrote:Kan me er geen voorstelling bij geven, vtec en turbo. Bij mijn broers WRx komt de druk geleidelijk opzetten, tot een 5500tpm een lekkere duw in je rug komt.

Bij een Type-R gebeurd er (ook met turbo) onderin niet zo veel denk ik, maar boven 5000 een krachtsexplosie. Maar dat zal de grafiek ook wel laten zien.


De duw rond 5.000 toeren is echt enorm :!: :!:

Aangezien ik nu met de voorlopige map zit
Zit ik ongelofelijk snel van 5.000 tot 7.000 toeren
Maar het is nu al enorm...

Dus gaat pas echt de moeite zijn als ik tot 8.900 ga kunnen trekken ...


Ik rij al een aantal jaar met een B16 VTEC turbo en ik heb onder de 5000 rpm al 6 PSI boost. Trekkracht in hoge versnellingen bij lage toeren.
Mijn VTEC staat op 4800 rpm en komt er naadloos in, die ik goed merk als ik 'm uitzet. Dan voel je het verschil.

Dus het is zeker niet zo dat de turbo pas in het VTEC gebied aan het werk gaat :!:
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Vet man kan niet wachten op de nieuwe filmpje.
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Nieuwe banden besteld
Toyo R888 in 215/45/17


http://www.youtube.com/watch?v=JsZOxmVUVrk

http://www.youtube.com/watch?v=pDwLa0_QIVY


2 nieuwe filmpjes maar blijkbaar is het echt moeilijk om geluid op te nemen
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

koop een fatsoenlijke camera? ;)
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

hebben al met 2 camera's geprobeert
Gewoon omdat de civic leeg is achteraan
is het niet te doen om iets op te nemen
Of idd eens met een deftige camera waar je het opnamegeluid kan regelen...
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Gisteren bij TBM langs geweest voor de 750cc injectoren
De bank op en 367 pk en 343 Nm
Tim vond dat hij iets te hard ging
En daarom deze week de druk nog iets minder zetten
om het veilig te houden op het originele blok
om nog zo'n 340 pk over te houden
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

poeh echt ziek gewoon!
Hoeveel weegt de EP3 nou? met alles gestript?
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

zoveel is er niet uit hoor
zou hem eens op een weegschaal moeten zetten
om het te weten
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

mooie cijfertjes! hoe rijdt ie nou met zoveel trekkracht? nog een beetje handelbaar?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Waarmee neem je op? Een Telefoon of een videocamera?
Moet je de opnames ook nog converten? Zo ja kan het ook daardoor komen dat het geluid van mindere kwaliteit is.
Voor de rest lijkt het erop dat ie goed vooruit wil, enjoy it!
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

gewoon met digitaal fototoestel
Ik zet die rechtstreeks op de computer
Ligt echt wel aan de auto die gestript is hoor
Ook met die sterkere motorsteun trilt alles wat meer binnenin...

De auto is zeker nog handelbaar vanaf 3de versnelling
1ste spint door
2de valt te zien hoe warm de banden en ondergrond zijn
maar meestal wel slippen
3de is hij pas echt goed weg
3de en 4de zijn echt wel ferm
Hopelijk met de Toyo's de grip in 2de aanzienlijk verbeteren
vtec rider
Posts: 39
Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am

Post by vtec rider »

-Op welke druk haal je dat vermogen nu?
-Is je blok inwendig nog standaard?
-Normaal gesproken zie ik bij turbo CTR's dat de intercooler intake en outlet aan dezelfde kant zitten vanwege de positie van de gasklep (intake manifold).. Bij jou zie ik de pinping gewoon links en rechts van de intercooler zitten?.. heb je je ander intake manifold met de gasklep aan de andere kant ofzo (kan het op je foto's niet goed zien).
-Jammer dat je geen fatsoenlijk geluid hebt bij je filmpjes. :(
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

0.6 bar zou de druk ongeveer moeten zijn
Alles is inwendig nog standaard
Intake is nog altijd het zelfde
Maar bij andere CTR turbo's zit de turbo achter de blok
en bij mij is de turbo naast het blok gebracht
zodat er een grotere turbo op kan...
Voor meer info zoude eens naar TBM moeten bellen
Want op dat vlak ben ik niet zo sterk
vtec rider
Posts: 39
Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am

Post by vtec rider »

Turbo naast het blok wordt al vaak gedaan in de US...

Image

daar wordt meestel zo'n intercooler bij geleverd voor de K20 setups

Image

Vandaar dat ik me afvraag hoe de pinping bij je loopt richting je intake... zomaar interesse.. heb geen K20 plannen :wink:
Maar super resultaten hoor ..op slechts 0,6 bar 340pk!
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Lookin good Top mounted turbo
vtec rider
Posts: 39
Joined: Wed Jun 27, 2007 8:03 am

Post by vtec rider »

Tis dus side mounted :)
Locked