Luchtfilter, Dry and Oiled
Luchtfilter, Dry and Oiled
Voordat ik het internet af ga naar info eerst maar is de vraag hier neer zetten.
Verschil in werking tussen een Dry en Oiled Airfilter ? Zijn er qua harde cijfers nog noemenswaardige verschillen of misschien nog belangrijker qua bescherming ....ofwel de graad van filtering ?
Namelijk setje binnen gekregen van AEM met een Dry AEM Filter, heb altijd Oiled K&N filters gehad namelijk en altijd erg tevreden en ook makkelijk schoon te maken. ..hoe werkt dat met zo'n droog filter dan ?
Thanks
Verschil in werking tussen een Dry en Oiled Airfilter ? Zijn er qua harde cijfers nog noemenswaardige verschillen of misschien nog belangrijker qua bescherming ....ofwel de graad van filtering ?
Namelijk setje binnen gekregen van AEM met een Dry AEM Filter, heb altijd Oiled K&N filters gehad namelijk en altijd erg tevreden en ook makkelijk schoon te maken. ..hoe werkt dat met zo'n droog filter dan ?
Thanks
- Gaskleppie
Ik zou eerlijk gezegt niet weten hoe het gaat met een droog filter qua schoonmaken maar de reden dat ze steeds meer droge filters maken is vanwege de lucht wegers die steeds meer gebruikt worden in de auto industrie. Die luchtwegers of MAF sensoren zijn gevoeliger voor olie filters. De olie sloopt de sensor.
Klinkt logisch !
Zit trouwens ook keurig een complete beschrijving hoe je hem schoon moet maken in de doos
ops:
ops: :lol: Foutje had ik over het hoofd gezien.
Tot aan de 'neck'in lauw water met cleaning solution dompelen, ff wat 'shaken' en dit herhalen tot er geen vuil meer vanaf komt. Rustig laten drogen en job's a good one. :razz:
Zit trouwens ook keurig een complete beschrijving hoe je hem schoon moet maken in de doos

Tot aan de 'neck'in lauw water met cleaning solution dompelen, ff wat 'shaken' en dit herhalen tot er geen vuil meer vanaf komt. Rustig laten drogen en job's a good one. :razz:
http://www.aempower.com/ViewCategory.as ... goryID=102
Bijna $9,-, zal iets meer worden ivm bezorging. Valt mee voor zeg 3 á 4 beurten per jaar.
Nieuwe filter kost iets meer als $50,- excl. bezorging.
Nog maar net waar je hem koopt/besteld maar indicatie is er.
Bijna $9,-, zal iets meer worden ivm bezorging. Valt mee voor zeg 3 á 4 beurten per jaar.
Sincx wrote:http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=102
Incl verzending kom je rond op 12-15 euro per fles. Best prijzig om em te wassen

Maskertje wrote:Sincx wrote:http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=102
Incl verzending kom je rond op 12-15 euro per fles. Best prijzig om em te wassenAls je met een luchtpistool schoonspuit en dan met water schoonmaakt is hij bijna net zo schoon.
Gewoon de gebruiks aanwijzing volgen. Voorkom je gedonder mee.
Katana wrote:Maskertje wrote:Luchtpistool alleen voor de groffe deeltjes. Alles kan zo lang het maar met mate is.
Liever jij dan ik. lees de gebruiks aanwijzing
Gaat prima, laatst mijn K&N (met beleid) nog gereinigd.
De lucht-aanzuig-snelheid door het filter is ook behoorlijk, een luchtpistool is daar niks bij.
Keung wrote:Katana wrote:Maskertje wrote:Luchtpistool alleen voor de groffe deeltjes. Alles kan zo lang het maar met mate is.
Liever jij dan ik. lees de gebruiks aanwijzing
Gaat prima, laatst mijn K&N (met beleid) nog gereinigd.
De lucht-aanzuig-snelheid door het filter is ook behoorlijk, een luchtpistool is daar niks bij.
Daar twijfel ik toch heel sterk aan. De lucht-aanzuig-snelheid wordt namelijk verdeelt over de hele filter terwijl je met een luchtpistool plaatselijk een heel hoge druk geeft op de luchtfilter.