geen wonder dat Honda niet van de grond komt in NL

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
chris

Re: geen wonder dat Honda niet van de grond komt in NL

Post by chris »

RedSun wrote:
chris wrote:
Tegelijkertijd zag ik een reclame van ik geloof Seat of iets dergelijks...compleet sportpakket (velgen, airco, lipjes en skirtjes etc etc.) voor 250 euro......

Dat is alleen op een nieuwe Ibiza. Af fabriek.

Dus de vergelijking gaat niet helemaal op al snap ik je punt zeker.

ja idd, maar het is ook meer het punt waarom het allemaal zo duur moet zijn...

net een andere dealer in de regio gesproken, die vraagt 1040 euro voor de 16 inch incl. continental banden. Maar dan moet je wel de oude velgen inleveren, of iig de banden. Met alle ingeleverde hybride velgen die hij had liggen kon ie de complete werkplaats opvullen zei hij :lol:

ff kijken hoe duur t wordt als ik zelf turanza's aanlever..
jap-style

Post by jap-style »

HMMMMMM,
toch wacht ik liever iets langer,met iets meer kosten op een mooie honda.....
dan dat ik snel een ibiza met wat extratjes heb voor wat minder geld
chris

Post by chris »

hehe ik zou t ook nevernooitniet willen hoor, zo'n seat... :roll: rommel...
itr-1895

Post by itr-1895 »

nu zou ik wel gek zijn maar als je bij de ene dealer 1600,00 moet betalen voor 4 velgen + banden.

en bij de andere dealer 1040,00 alleen dan moet je die nog nieuwe hybride velgen + banden inleveren.

dan ben je in mijn ogen niet goedkoper uit toch?

want 4 hybride velgen met nieuwe banden zijn volgens mij ook nog wel 560 euro waard :dunno:
chris

Post by chris »

ze zullen het vast nog wel waard zijn, maar je moet bedenken dat bijna niemand die dingen eronder wil :lol: dus zie ze maar eens kwijt te raken..

de eerste optie die we bij van nieuwkerk kregen was voor 825 de originele 15 inch te vervangen door andere (normale) in dezelfde maat. De banden zouden dan overgezet worden... geen idee of ze dan nog van plan waren om de OEM mee te geven..
In de eerste instantie kreeg ik te horen dat het 1100 kostte voor de 16 inch plus banden, ook geen idee of je dan de originele mee zou krijgen.. en dat werd dus opeens 1600!

dan klinkt 1040 voor de 16 inch plus banden met inlevering van de 15 inch banden nog wel redelijk. En aangezien ze al omkomen in de OEM 15 inch die niemand wil neem ik ze lekker mee en ram dr wat winterbanden op :D
Keung

Post by Keung »

@ Chris: Laat ik nou een ex-Seat (Arosa) rijder zijn geweest :wink:
chris

Post by chris »

hehe prima autotjes hoor, mn vriendin heeft dr ook een :lol:
Roy

Post by Roy »

Image

ik weet het niet ik was eerst vooral tegen de keuze van mijn vriendin,
maar omdat we een kleine kregen en zij absoluut geen accord en een diesel,en een automaat moest hebben, moest ik met tegen zin toekijken dat zij een nieuwe seat leon kocht.
maar op mijn aandringen wel een met 170 pk ABT getuned bij de dealer voor maar 225 euro naar 210pk en natuurlijk de DSG

nou moet ik eerlijk toegeven de Seat rijd ook geweldig.

en qua service mag de meeste Honda dealers hun petje voor af doen.
allereerst zijn de prijzen voor reparaties c.q uurloon nooit hetzelde
als dealer hoor je een richtlijn te hebben,en bij honda ligt die wel heel erg ver uit elkaar.
Ook het verschil in prijzen van OEM Honda onderdelen dienen bij elke dealer op de zelfde prijs te komen maar dit is niet het geval, ik heb voor een onderdeel bij vijf verschillende Honda dealers verschillende prijzen gekregen en dan wel tientallen euro's verschil.

als ik onderdelen wil bestellen dan bel ik Wellman in heerhugowaaard eerst en daarna Honda erkend-reparateur Klaver in Alkmaar vaak is Klaver goedkoper.

ik denk dat als Honda wilt scoren in Nederland dat ze inderdaad wat meer acties's en meer Reclame moeten maken .

ik vind het raar dat de er steeds maar minder civic's worden verkocht.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

SEAT= mijn ouders nieuwe seat (iets) kapot met 78.000 km..(liep niet)
de auto ( sorry) viel net iets van 2 maanden buiten de garantie..

niet meer met te rijden and daddy belt op of ze hem kunnen komen halen,
sorry meneer (als ie dat zei dat weet ik niet) hij is uit de garantie..
kom hem maar brengen :-? :-? :-?
mijn vader dus dat is iets van 15km..
antwoord= we kunnen ook een monteur langs laten komen a €..

ding is al kapot geweest dat wil je niet weten:climate control,radio, enzz...
nieuw :-?

dat ding is nog gaarder als een lexus met 800.000 op de teller...
Roy

Post by Roy »

D_ToXx² wrote:SEAT= mijn ouders nieuwe seat (iets) kapot met 78.000 km..(liep niet)
de auto ( sorry) viel net iets van 2 maanden buiten de garantie..

niet meer met te rijden and daddy belt op of ze hem kunnen komen halen,
sorry meneer (als ie dat zei dat weet ik niet) hij is uit de garantie..
kom hem maar brengen :-? :-? :-?
mijn vader dus dat is iets van 15km..
antwoord= we kunnen ook een monteur langs laten komen a €..

ding is al kapot geweest dat wil je niet weten:climate control,radio, enzz...
nieuw :-?

dat ding is nog gaarder als een lexus met 800.000 op de teller...

nieuw??!! climate control kan van elke auto wel eens stuk gaan ook van een lexus met maar 5000 km op de teller.
en dingen gaan niet uitzich zelf stuk ook je radio niet.
yup, ik weet het een auto behandelt jou zoals je hem behandelt.
en in dit geval al was het een Honda ,Toyota, infinity of Lexus had je ook het zelfde antwoord gekregen vrees ik.
want geen een dealer komt je auto gratis ophalen als de garantie verlopen is.

en als het een nieuwe auto was had Daddy zijn Seat pech/service pas verlengd met 2jaar. dan hadden ze hem moeten op halen :idea:
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

uhhh ja

ouders= max 3000 rpm
ik oude type r = 2002 civic met dezelfde km.. a 8000 rpm niets kapot..(vol gas als ie warm is)

ik snap wat je bedoeld; maar dat ding is vaker kapot als het loopt
en dat kan voorkomen bij een auto.. maarja bij sommige merken gebeurt het vaker als een andere..

2×peugot( ja die dingen zweten zei ik ook altijd,vaker kapot als ze reden)
1× mitsu (history bij mij bekend, (verkocht opgeplazen, mijn fout))

de mitsu had alleen een aanpassing op de koppeling gehad (dealer terruggeroepen) maar die seat..zoveel kapot.. en dat is een nieuwe auto..

ik ga er vauit als ik een nieuwe auto koop geen pech serice bij hoef te krijgen /kopen...

iedere nieuwe auto is zeer zeker niet prefect..

en de auto moet zich aanpassen op mij.. ik ga me never aanpassen op mijn auto.. :D
Roy

Post by Roy »

ik geef jou ook volkomen gelijk, en ik bedoel het zijn ook meer productie auto's,leonen ibiza worden aan de lopende band gemaakt.
je hebt gelijk.

en een honda vtec of non -vtec, krijg je gewoon niet kapot.
honda is niet voor nix de nummer 1 motor producent van de wereld.

maar ik vind het wel raar dat een nieuwe auto zo veel pronblemen geeft.en dat betekent niet dat de service bij seat over het algemeen iets beter dan bij Honda kan zijn, want dat zie je ook terug in hun verkoopcijfers terug.

ik zie tegenwoordig zoveel Leon en Ibiza ik word er gek van.

P.S. zo'n pech service krijgt zelf de bmw 6 serie, dus ik zou alleen maar blij mee zijn want als je een anwb pas heb is het nog wel de vraag of ze je ook daadwerkelijk ter plekke kunnen helpen 90% niet
en een dealer met oem onderdelen heeft meer kans

en de service kan je verlengen na 2 jaar gratis ik weet alleen niet of dit bij alle merken zo is maar voor de anwb moet je zeker elke maand betalen dus een eenmalige afschrijving mag van mij wel.

maar qua betrouwbaarheid is Honda natuurlijk de kampioen.
LCR

Post by LCR »

g-unit wrote:maar qua betrouwbaarheid is Honda natuurlijk de kampioen.

Sorry,maar ook hier is Honda nalatig over. Toyota roept harder dat ZIJ de kampioen zijn!!!
Jo&

Post by Jo& »

Fiat heeft verklaard betrouwbaarder te zijn dan Toyota... Ja ik verbaasde me ook! En geloofde het niet, maar het schijnt echt zo te zijn...

Fiat...

Ja ik snap het ook niet...

Trouwens, Honda is de nummer 1 motorbouwer van de wereld in aantallen motoren (dat is inclusief grasmaaiers, aqua en auto).
Afgelopen jaar stonden ze volgens mij nummer 2 of 3 op de lijst met meest betrouwbare auto's onder Mazda.
RedSun

Post by RedSun »

Er bestaat ook nog zoiets als een maandagmorgen auto.
Auto;s waarbij van alles op onverklaarbare wijze stuk gaat wat normaal nooit stuk gaat.

Seat, VW, Audi, Skoda zijn zeker kwalitatief goede merken.

Maar doe mij maar een Japanner
Nana korobi ya oki
IvoG

Post by IvoG »

Reden dat Honda niet van de grond komt in Nederland:
Wat de boer niet kent, dat lust ie niet.
En niemand kent Honda echt. We worden er niet mee doodgegooid in alle media door bijv. een enthusiaste dealer die zelfs de Jehova's Getuigen achternaloopt om de Honda aan te smeren.
Roy

Post by Roy »

IvoG wrote:Reden dat Honda niet van de grond komt in Nederland:
Wat de boer niet kent, dat lust ie niet.
En niemand kent Honda echt. We worden er niet mee doodgegooid in alle media door bijv. een enthusiaste dealer die zelfs de Jehova's Getuigen achternaloopt om de Honda aan te smeren.

juist'em
Roy

Post by Roy »

zat net bij een andere onderwerp te lezen op het Forum en kwam dit tegen

beakeR
RegulaR

Geslacht:

Geplaatst: Vr mrt 21, 2008 15:37 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Bleek allemaal simpeler te zijn dan ik dacht. Heb heel gemakkelijk de behuizing van de tellers eruit kunnen halen en kon toen bij de lampjes komen die aan de achterkant eruit te halen zijn.
Er waren drie lampjes een beetje zwart dus dat waren de boosdoeners. Ben weer naar de Honda dealer gegaan om te vragen of ze die lampjes hadden en die hadden ze. Maar toen hij de prijs noemde werd ik even niet goed
25 euro voor 4 van die kleine k*tlampjes!!!!!!! Dus ben naar de Brezan gegaan en heb 75 cent p.st betaald
Ze vertelden me ook nog eens dat Honda de lampjes bij hun bestellen! Ben hierna ook nog even teruggegaan naar de Honda dealer om te zeggen dat ik hier niet blij van werd! Er werd gezegd van ja meneer dit zijn gewoon de standaard Honda prijzen...

Maar goed alles werkt gelukkig weer!

schandallig toch!!!
ik weet zeker dat dat geen normale Honda prijzen zijn.
ma bij opel kosten die dingen ook maar 95 cent p/st :evil:
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

jup ja en dat die meneer gewoon dezelfde lampjes haalt bij de plaatselijke electro zaak... maaja goed voorbeeld: mitsu dealer banden:125€ p/st. plaatselijke bandenzaak: 65€ p/s dezelfde band..
(bridgestone potenza)

hmm.. :-? :-?

en nog ff wat verder voordat ik dat vergeet: de seat dealer wou de auto nog niet eens thuis op komen halen.. (mijn vader betaalde de kosten ervoor..) dan zou je als dealer toch ff een lokale auto ambulance inschakelen en er 10% opgooien toch???
roblom

Post by roblom »

Nu we het toch over dealers en prijzen hebben. Iemand ening idee waarom de dealer ongeveer 30% bovenop de prijzen uit de EPC V13 (2008) rekent? De staalprijs is in het 2e kwartaal wel flink gestegen, maar geen 30%

Een buitenste homokineet kostte bijvoorbeeld volgens de epc €139 echter zegt de dealer €209.
Locked