Banden

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Hakkinen wrote:
Hakkinen wrote:Op autobandenmarkt vind ik deze 2 RE050A

Bridgestone
Zomerbanden Potenza RE 050 A
215/45 R17 87Y CZ Prijslijst*: EUR 153,50

Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 131,80

Bridgestone
Zomerbanden Potenza RE 050 A
215/45 R17 87W LZ Prijslijst*: EUR 153,50

Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 135,00

Verschil zit hem dus in snelheidnotering W of Y.
W volstaat want is tot 270 km/h, maar maakt het wat uit dat het geen ZR17 is maar gewoon R17?


W=270 km/h
Y=300km/h
ZR=>240km/h

Dus veel zal dat niet uit maken.

Mij is ooit verteld dat als je bvb. snelheidsindex W hebt, de band een konstante snelheid van 270km/h aan kan. En zeg nu zelf, wie rijdt er konstant 270.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Aangezien het in Nederland nogal eens wil regenen, denk ik dat je met een RE050(A) een betere all-rounder hebt dan met de RE070 als ik uit de verhalen mag concluderen dat hij niet zo goed is in het droog.

Maargoed nu gaan er weer een paar zeggen of denken: Je rijdt toch niet hard met nat weer, dat is onverantwoord.

Als jij er daar een van bent koop je de RE070 band, wil je met nat weer ook gummen ga je voor de RE050(a).

Denk dat je beide banden moet hebben gebruikt wil je er iets over kunnen zeggen. Zou heel erg graag een rondje doen met de RE070 banden!

Voornamelijk door mijn nieuwsgierigheid alleen al zou ik die RE070 er onder leggen.

Wie was dat ook al weer die hier op het forum zit die een subaru heeft gehad? Misschien kan hij voor mij aan wat (ex) subaru rijders vragen wat zij vinden..

Maar idd je hebt een goed punt, het regent vaak in Nederland, ook in de zomer wanneer ik dus geen winterbanden eronder heb. Nee ik zal in nat weer niet perse gummen. Maar wel gewoon rijden. En dat vind ik van de RE040 al tegenvallen.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Je zou het aan Henk kunnen vragen van de vijverberg.

Hij heeft een Evo-V met de RE070.

Maar als je betere handeling wil in de regen als de RE040 is de RE050A wellicht de beste optie.

Wesley heeft ze straks onder zijn FD2 zitten dus die zal er wel wat over kunnen vertellen (als de boot aankomt)
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Katana wrote:Je zou het aan Henk kunnen vragen van de vijverberg.

Hij heeft een Evo-V met de RE070.

Maar als je betere handeling wil in de regen als de RE040 is de RE050A wellicht de beste opie.

Wesley heeft ze straks onder zijn FD2 zitten dus die zal er wel wat over kunnen vertellen (als de boot aankomt)


Haha idd "als" de boot aan komt.
Het schijnen wel goeie bandjes te zijn maar komen in de buurt van slicks dus in de regen word het inhouden denk ik :(
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

wesjes wrote:
Katana wrote:Je zou het aan Henk kunnen vragen van de vijverberg.

Hij heeft een Evo-V met de RE070.

Maar als je betere handeling wil in de regen als de RE040 is de RE050A wellicht de beste opie.

Wesley heeft ze straks onder zijn FD2 zitten dus die zal er wel wat over kunnen vertellen (als de boot aankomt)


Haha idd "als" de boot aan komt.
Het schijnen wel goeie bandjes te zijn maar komen in de buurt van slicks dus in de regen word het inhouden denk ik :(


Hoe kom ik in contact met Henk?

Wanneer komt je FD2???
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Jo& wrote:
wesjes wrote:
Katana wrote:Je zou het aan Henk kunnen vragen van de vijverberg.

Hij heeft een Evo-V met de RE070.

Maar als je betere handeling wil in de regen als de RE040 is de RE050A wellicht de beste opie.

Wesley heeft ze straks onder zijn FD2 zitten dus die zal er wel wat over kunnen vertellen (als de boot aankomt)


Haha idd "als" de boot aan komt.
Het schijnen wel goeie bandjes te zijn maar komen in de buurt van slicks dus in de regen word het inhouden denk ik :(


Hoe kom ik in contact met Henk?

Wanneer komt je FD2???


Wannneer de FD2 komt? daar mag je zelf achter komen ^_^!!

Keyword: Hoegh Treasure
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

ITR897 wrote:Mij is ooit verteld dat als je bvb. snelheidsindex W hebt, de band een konstante snelheid van 270km/h aan kan. En zeg nu zelf, wie rijdt er konstant 270.


Dan nog zou ik geen band kiezen die bv. slechts tot 210km/h berekend is, omdat je toch immers zelden op top rijdt. Ook acceleratiekrachten worden meegerekend, lijkt me!

Een auto die 270 kan, daar stelt de fabrikant ook hogere eisen aan de band, aangezien de auto ook sterk en snel kan accelereren. :razz:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

wesjes wrote:
Jo& wrote:
wesjes wrote:
Katana wrote:Je zou het aan Henk kunnen vragen van de vijverberg.

Hij heeft een Evo-V met de RE070.

Maar als je betere handeling wil in de regen als de RE040 is de RE050A wellicht de beste opie.

Wesley heeft ze straks onder zijn FD2 zitten dus die zal er wel wat over kunnen vertellen (als de boot aankomt)


Haha idd "als" de boot aan komt.
Het schijnen wel goeie bandjes te zijn maar komen in de buurt van slicks dus in de regen word het inhouden denk ik :(



Hoe kom ik in contact met Henk?

Wanneer komt je FD2???


Wannneer de FD2 komt? daar mag je zelf achter komen ^_^!!

Keyword: Hoegh Treasure


Flauw...

Is het 67 of 68???
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

eteuben wrote:
ITR897 wrote:Mij is ooit verteld dat als je bvb. snelheidsindex W hebt, de band een konstante snelheid van 270km/h aan kan. En zeg nu zelf, wie rijdt er konstant 270.


Dan nog zou ik geen band kiezen die bv. slechts tot 210km/h berekend is, omdat je toch immers zelden op top rijdt. Ook acceleratiekrachten worden meegerekend, lijkt me!

Een auto die 270 kan, daar stelt de fabrikant ook hogere eisen aan de band, aangezien de auto ook sterk en snel kan accelereren. :razz:


Is ook zo. Maar wat ik wil zeggen is dat een band die bvb. konstant 270 aan kan heus wel een hogere snelheid, maar dan niet konstant, aan kan.
Die marge's op banden zijn ook ruimer berekent dan die max. 270 in dit geval.

Heb het zelf ooit per ongeluk meegemaakt. Toen mijn eerste set banden van mijn ITR versleten was heb ik bij een bandencentrale nieuwe Bridgestone's laten opleggen en had er verder niet naar omgekeken. :o ops:
Pas toen ik bij de autokeuring stond zeiden die gasten dat ik met snelheidcode H "max 210" aan het rond rijden was. Auto afgekeurd.
Ik had met die banden meermaals de 210 overschreden.
Moet wel zeggen, ik ben nog één keer naar die bandencentrale geweest om mijn beklag te doen. :twisted: En ben er daarna nooit meer geweest.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

ITR897 wrote:
eteuben wrote:
ITR897 wrote:Mij is ooit verteld dat als je bvb. snelheidsindex W hebt, de band een konstante snelheid van 270km/h aan kan. En zeg nu zelf, wie rijdt er konstant 270.


Dan nog zou ik geen band kiezen die bv. slechts tot 210km/h berekend is, omdat je toch immers zelden op top rijdt. Ook acceleratiekrachten worden meegerekend, lijkt me!

Een auto die 270 kan, daar stelt de fabrikant ook hogere eisen aan de band, aangezien de auto ook sterk en snel kan accelereren. :razz:


Is ook zo. Maar wat ik wil zeggen is dat een band die bvb. konstant 270 aan kan heus wel een hogere snelheid, maar dan niet konstant, aan kan.
Die marge's op banden zijn ook ruimer berekent dan die max. 270 in dit geval.

Heb het zelf ooit per ongeluk meegemaakt. Toen mijn eerste set banden van mijn ITR versleten was heb ik bij een bandencentrale nieuwe Bridgestone's laten opleggen en had er verder niet naar omgekeken. :o ops:
Pas toen ik bij de autokeuring stond zeiden die gasten dat ik met snelheidcode H "max 210" aan het rond rijden was. Auto afgekeurd.
Ik had met die banden meermaals de 210 overschreden.
Moet wel zeggen, ik ben nog één keer naar die bandencentrale geweest om mijn beklag te doen. :twisted: En ben er daarna nooit meer geweest.


Wordt je auto daarop afgekeurd???
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Jo& wrote:
wesjes wrote:
"Jo&":yw8pb92n wrote:
wesjes wrote:
Katana wrote:Je zou het aan Henk kunnen vragen van de vijverberg.

Hij heeft een Evo-V met de RE070.

Maar als je betere handeling wil in de regen als de RE040 is de RE050A wellicht de beste opie.

Wesley heeft ze straks onder zijn FD2 zitten dus die zal er wel wat over kunnen vertellen (als de boot aankomt)


Haha idd "als" de boot aan komt.
Het schijnen wel goeie bandjes te zijn maar komen in de buurt van slicks dus in de regen word het inhouden denk ik :(



Hoe kom ik in contact met Henk?

Wanneer komt je FD2???


Wannneer de FD2 komt? daar mag je zelf achter komen ^_^!!

Keyword: Hoegh Treasure


Flauw...

Is het 67 of 68???[/quote:yw8pb92n]

67.. dus rond de 19e :)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Jo& wrote:
ITR897 wrote:
eteuben wrote:
ITR897 wrote:Mij is ooit verteld dat als je bvb. snelheidsindex W hebt, de band een konstante snelheid van 270km/h aan kan. En zeg nu zelf, wie rijdt er konstant 270.


Dan nog zou ik geen band kiezen die bv. slechts tot 210km/h berekend is, omdat je toch immers zelden op top rijdt. Ook acceleratiekrachten worden meegerekend, lijkt me!

Een auto die 270 kan, daar stelt de fabrikant ook hogere eisen aan de band, aangezien de auto ook sterk en snel kan accelereren. :razz:


Is ook zo. Maar wat ik wil zeggen is dat een band die bvb. konstant 270 aan kan heus wel een hogere snelheid, maar dan niet konstant, aan kan.
Die marge's op banden zijn ook ruimer berekent dan die max. 270 in dit geval.

Heb het zelf ooit per ongeluk meegemaakt. Toen mijn eerste set banden van mijn ITR versleten was heb ik bij een bandencentrale nieuwe Bridgestone's laten opleggen en had er verder niet naar omgekeken. :o ops:
Pas toen ik bij de autokeuring stond zeiden die gasten dat ik met snelheidcode H "max 210" aan het rond rijden was. Auto afgekeurd.
Ik had met die banden meermaals de 210 overschreden.
Moet wel zeggen, ik ben nog één keer naar die bandencentrale geweest om mijn beklag te doen. :twisted: En ben er daarna nooit meer geweest.


Wordt je auto daarop afgekeurd???


In België wel. Daar wordt je op zowat alles afgekeurd. :twisted:
Als er in het gelijkvormigheidsattest staat dat er standaart een band op ligt die snelheidscode W heeft mag je niet lager gaan dan W. Zo is het ook met de loadindex.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Jo& wrote:Wordt je auto daarop afgekeurd???

Gelukkig wel, die codering zit er niet voor niets op.
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

je komt niet meer door de keuring nee.

maar als je een band neemt die maar tot 210 km/h is toe gestaan en je gaat er 260 meer rijden.
en dan moet je een noodstop maken dan heb je kans dat die band er afklapt.
omdat hij te warm wordt
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

In nederland word je er niet op afgekeurd overigens...
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Jo& wrote:
Hoe kom ik in contact met Henk?

Wanneer komt je FD2???


Bel me morgen even dan nemen we even contact op met Henk :wink:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

wilco wrote:
Ahum Yokohama AD07 , beste straatband samen met de Potenza RE01-R , alleen jammergenoeg geen DOT keurmerk.


Hetzelfde geld voor de RE-11 :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Allemaal bedankt voor de info!

Alleen mijn tweede vraag is nog niet beantwoord....
Welke breedte band mag er maximaal op de standaard CTR velgen?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ze houden als maatstaaf aan dat je maximaal 2 stappen groter mag gaan.
Aangezien de banden maten in stapjes van 10 omhoog gaan (dus 185 naar 195, 205 etc etc) moet je ongeveertussen de 185 en 225 bandbreedte aanhouden.

Echter denk ik niet dat je veel breder moet gaan. Hooguit naar een 215 band.

*edit
Zie nu dat je vraagt welke breedte op de stock velg mag, had ik niet helemaal begrepen. Ik hou mn mond weer :wink:
Locked