PK verlies redenen?
PK verlies redenen?
Vandaag had ik een drag race gedaan even aan de lichten tegen een Ford Fiesta ST, ik nam direct de leiding maar toen ik 90 reed een autolengte voorsprong. Bij 130 a 140 een anderhalve lengte denk ik. Nu weet ik niet of dat normaal is maar ik vind da weinig vermits mijn auto normaal 200 pk heeft en een ST 150.
Nu vraag ik me af wat allemaal redenen kunnen zijn waarom je blok zijn pk's niet meer haalt.
Setup: 4 in 1 collector SRS, Injen CAI, Unichip, standaard catback, testpipe.
Voor de rest bougies zijn nog nieuw en injectors zijn pas gekuist met product dat ze in brandstof gekapt hebben. Kleppen zijn 10000 km geleden ook geregeld.
Heeft iemand nog ideeën mss waardoor je PK's kan verliezen? Mijn koppeling is wel wat versleten mss ligt het daar aan.
Sinister
Nu vraag ik me af wat allemaal redenen kunnen zijn waarom je blok zijn pk's niet meer haalt.
Setup: 4 in 1 collector SRS, Injen CAI, Unichip, standaard catback, testpipe.
Voor de rest bougies zijn nog nieuw en injectors zijn pas gekuist met product dat ze in brandstof gekapt hebben. Kleppen zijn 10000 km geleden ook geregeld.
Heeft iemand nog ideeën mss waardoor je PK's kan verliezen? Mijn koppeling is wel wat versleten mss ligt het daar aan.
Sinister
Bij hevig en snel vertrekken mss ook en dat ik daarom power verlies. Ja dat kan het misschien wel zijn. De enige manier dat ik het zeker weet is em op de testbank te laten zetten maar dat is nog maar eens 70€ betalen
Nog iemand ideeën, de blok heeft 128000 km dus van de ouderdom zou het toch ni mogen denk ik?

Lijkt me dat je dat makkelijk moet kunnen winnen normaal gesproken. Heeft je vader niet een bout onder het gaspedaal geplaatst? :twisted: (hoorde dat er ooit een belgische vader was die dat bij de auto van zijn zoon had gedaan)
Maar los daarvan, als je koppeling versleten is, is dat een zeer geldige reden om niet meer zo hard op te kunnen trekken. Dit moet je echter wel kunnen horen en voelen. Hij gaat dan veel meer toeren maken, terwijl je niet of nauwelijks harder op trekt.
Maar los daarvan, als je koppeling versleten is, is dat een zeer geldige reden om niet meer zo hard op te kunnen trekken. Dit moet je echter wel kunnen horen en voelen. Hij gaat dan veel meer toeren maken, terwijl je niet of nauwelijks harder op trekt.
Deus Ex Machina!
- Gaskleppie
Die fiesta is 1137kilo. Ongeveer net zo zwaar dus als jou ITR.
Wat hij natuurlijk wel als voordeel heeft is zn 2.0 liter. Ongeacht jouw hogere vermogen heeft hij in het middentoeren gebied meer koppel.
Het resultaat van jou hogere vermogen is dat je nog steeds sneller bent, maar dat het niet veel scheelt sta ik niet van te kijken. Zeker niet als hij al zegt dat er meer uit komt dan standaard!
En vergeet niet het gezegde: You need twice the power to outrun your opponent.
Wat hij natuurlijk wel als voordeel heeft is zn 2.0 liter. Ongeacht jouw hogere vermogen heeft hij in het middentoeren gebied meer koppel.
Het resultaat van jou hogere vermogen is dat je nog steeds sneller bent, maar dat het niet veel scheelt sta ik niet van te kijken. Zeker niet als hij al zegt dat er meer uit komt dan standaard!
Hahah, klopt! ben er twee dagen geleden gruwelijk uitgereden door een BMW. Ik had zijn kenteken toevallig onthouden, en achteraf bleek het een M5 met meer dan 500PK te zijn! (en een BPM die al hoger ligt dan de nieuwwaarde van mijn FN2 :twisted: ) Maar die was echt veel sneller!
Deus Ex Machina!
Uiteraard klopt het wat je zegt gaskleppie alleen is VTEC wel een flinke plus
Met mijn EE9 destijds ook flink wat auto's eruit gereden simpelweg omdat je een groter toerenbereik hebt en de VTEC "boost" er flink inhakt.
Diverse sprints gereden waarbij de ander eerst uitloopt tot de VTEC inkickt.
Dus opzich heb je twice the power maar pas als de VTEC inkickt.
Maar de B16a1 is misschien niet te vergelijken met de huidige VTEC motoren.
Met mijn EE9 destijds ook flink wat auto's eruit gereden simpelweg omdat je een groter toerenbereik hebt en de VTEC "boost" er flink inhakt.
Diverse sprints gereden waarbij de ander eerst uitloopt tot de VTEC inkickt.
Dus opzich heb je twice the power maar pas als de VTEC inkickt.
Maar de B16a1 is misschien niet te vergelijken met de huidige VTEC motoren.
Nana korobi ya oki
- Gaskleppie
Leuke redenatie maar dat je ee9 sneller was kwam hoogstwaarschijnlijk door je gewichts voordeel. Van Vtec krijg je nog geen 2 keer zoveel power. Het koppel stijgt wel een Nm of 20, maar meer ook niet.
Dat je enorm lange adem hebt (lees: veel toeren) is zeker een plus en dat is ook de reden van de hoge PK's voor zo'n kleine motor.
Dat je enorm lange adem hebt (lees: veel toeren) is zeker een plus en dat is ook de reden van de hoge PK's voor zo'n kleine motor.
Ik vind hem zwaar met z'n 1030 kilo, zeker in vergelijking met een non vtec civic.
Op zich heb je geen "nos" boost natuurlijk maar het viel mij wel op dat ik een halve auto lengte achterstand had voor de vtec, dan loop je in, dan moet de ander schakelen en heb je nog 1500 toeren over.
Max vermogen ligt ook erg hoog natuurlijk.
Op zich heb je geen "nos" boost natuurlijk maar het viel mij wel op dat ik een halve auto lengte achterstand had voor de vtec, dan loop je in, dan moet de ander schakelen en heb je nog 1500 toeren over.
Max vermogen ligt ook erg hoog natuurlijk.
Nana korobi ya oki
- Gaskleppie