PK verlies redenen?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

PK verlies redenen?

Post by Sinister »

Vandaag had ik een drag race gedaan even aan de lichten tegen een Ford Fiesta ST, ik nam direct de leiding maar toen ik 90 reed een autolengte voorsprong. Bij 130 a 140 een anderhalve lengte denk ik. Nu weet ik niet of dat normaal is maar ik vind da weinig vermits mijn auto normaal 200 pk heeft en een ST 150.
Nu vraag ik me af wat allemaal redenen kunnen zijn waarom je blok zijn pk's niet meer haalt.
Setup: 4 in 1 collector SRS, Injen CAI, Unichip, standaard catback, testpipe.
Voor de rest bougies zijn nog nieuw en injectors zijn pas gekuist met product dat ze in brandstof gekapt hebben. Kleppen zijn 10000 km geleden ook geregeld.
Heeft iemand nog ideeën mss waardoor je PK's kan verliezen? Mijn koppeling is wel wat versleten mss ligt het daar aan.
Sinister
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Bij hogere snelheden zou je koppeling kunnen slippen, dus misschien kan dit een reden zijn.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Bij hevig en snel vertrekken mss ook en dat ik daarom power verlies. Ja dat kan het misschien wel zijn. De enige manier dat ik het zeker weet is em op de testbank te laten zetten maar dat is nog maar eens 70€ betalen :( Nog iemand ideeën, de blok heeft 128000 km dus van de ouderdom zou het toch ni mogen denk ik?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Misschien was die Fiesta niet standaard :idea:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ja hij zij dat hij 200 nm koppel had en standaard heeft hij er 190 dus mss dat hij 160 pk had ofzo maar dan nog zou ik zeggen. Misschien dat er hier nog mensen tegen een ST gereden hebben? Let me know :)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Een Fiesta zal ook wel lichter zijn zeker? Verhoudingen PK/kilo ligt misschien niet ver af van een ITR.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Jij moet ook rond de 190nm koppel hebben. Ik denk eerder dat de ST niet standaard is.
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

specificatiesMotor

max. vermogen 110 kW/150 pk bij 6000 tpm
max. koppel 190 Nm bij 4500 tpm
Prestaties
topsnelheid 208 km/h
acceleratie 0-100 km/u 8,4 s

standaard moet je dus wel sneller zijn.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Lijkt me dat je dat makkelijk moet kunnen winnen normaal gesproken. Heeft je vader niet een bout onder het gaspedaal geplaatst? :twisted: (hoorde dat er ooit een belgische vader was die dat bij de auto van zijn zoon had gedaan)

Maar los daarvan, als je koppeling versleten is, is dat een zeer geldige reden om niet meer zo hard op te kunnen trekken. Dit moet je echter wel kunnen horen en voelen. Hij gaat dan veel meer toeren maken, terwijl je niet of nauwelijks harder op trekt.
Deus Ex Machina!
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Luchtfilter vuil ?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Wat weegt die auto?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Eigenlijk als je anderhalve auto lengte voorsprong hebt. Heb je dan niet makkelijk gewonnen?
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Collega van mij heeft ook een Fiesta ST.. kan je vertellen zijn rappe wagentjes!

De Fn2 is sneller.. dus de ep3 ook dat mag duidelijk wezen.
Maar als je 10 pk extra in een fieste stopt heb je meer effect dan 10 pk in je EP3.. simpelweg het gewicht..

maar anderhalve auto lengte is genoeg toch? :D
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Betere chauffeur?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die fiesta is 1137kilo. Ongeveer net zo zwaar dus als jou ITR.

Wat hij natuurlijk wel als voordeel heeft is zn 2.0 liter. Ongeacht jouw hogere vermogen heeft hij in het middentoeren gebied meer koppel.
Het resultaat van jou hogere vermogen is dat je nog steeds sneller bent, maar dat het niet veel scheelt sta ik niet van te kijken. Zeker niet als hij al zegt dat er meer uit komt dan standaard!

En vergeet niet het gezegde: You need twice the power to outrun your opponent.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

En vergeet niet het gezegde: You need twice the power to outrun your opponent.


Hahah, klopt! ben er twee dagen geleden gruwelijk uitgereden door een BMW. Ik had zijn kenteken toevallig onthouden, en achteraf bleek het een M5 met meer dan 500PK te zijn! (en een BPM die al hoger ligt dan de nieuwwaarde van mijn FN2 :twisted: ) Maar die was echt veel sneller!
Deus Ex Machina!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Uiteraard klopt het wat je zegt gaskleppie alleen is VTEC wel een flinke plus

Met mijn EE9 destijds ook flink wat auto's eruit gereden simpelweg omdat je een groter toerenbereik hebt en de VTEC "boost" er flink inhakt.

Diverse sprints gereden waarbij de ander eerst uitloopt tot de VTEC inkickt.

Dus opzich heb je twice the power maar pas als de VTEC inkickt.

Maar de B16a1 is misschien niet te vergelijken met de huidige VTEC motoren.
Nana korobi ya oki
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Leuke redenatie maar dat je ee9 sneller was kwam hoogstwaarschijnlijk door je gewichts voordeel. Van Vtec krijg je nog geen 2 keer zoveel power. Het koppel stijgt wel een Nm of 20, maar meer ook niet.
Dat je enorm lange adem hebt (lees: veel toeren) is zeker een plus en dat is ook de reden van de hoge PK's voor zo'n kleine motor.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Ik vind hem zwaar met z'n 1030 kilo, zeker in vergelijking met een non vtec civic.

Op zich heb je geen "nos" boost natuurlijk maar het viel mij wel op dat ik een halve auto lengte achterstand had voor de vtec, dan loop je in, dan moet de ander schakelen en heb je nog 1500 toeren over.

Max vermogen ligt ook erg hoog natuurlijk.
Nana korobi ya oki
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nee, ik snap het. Geen NOS boost..... Ook geen turbo boost, maar Vtec boost!

Helemaal duidelijk......
Locked