Ruit stuk.
Ruit stuk.
:cry:
Net m'n ruitenwissers vervangen, schiet ineens de stang terug: barst in de voorruit. Moet dus een nieuwe in.
Wordt het carglass of de hondadealer? Ik heb laatst iets gelezen over carglass ruiten maar vindt het niet terug.
Net m'n ruitenwissers vervangen, schiet ineens de stang terug: barst in de voorruit. Moet dus een nieuwe in.
Wordt het carglass of de hondadealer? Ik heb laatst iets gelezen over carglass ruiten maar vindt het niet terug.
Dat wat jij nu zegt , beaamd mijn dealer.
Hij zegt gewoon , wij doen dit te weinig om er veel ervaring voor op te doen , daarom huren wij voor zoiets een specialist in (GEEN carglass/of zulk andere bedrijven) die dit voor ons doet , maar wel met alle OEM HONDA spullen , en dus ook nieuwe OEM klemmetjes / kit / rubbers /etc...
Ligt dus aan de keuze van de dealer...
Hij zegt gewoon , wij doen dit te weinig om er veel ervaring voor op te doen , daarom huren wij voor zoiets een specialist in (GEEN carglass/of zulk andere bedrijven) die dit voor ons doet , maar wel met alle OEM HONDA spullen , en dus ook nieuwe OEM klemmetjes / kit / rubbers /etc...
Ligt dus aan de keuze van de dealer...
Ik moet de ruit van mijn CH6 ook net laten vervangen. Weet iemand hoeveel het kost bij de Honda dealer? Ik heb al geïnformeerd bij Autoglass-clinic. Daar is het 349 euro alles incl. Carglass wou ik niet naartoe gaan omdat ze duur zijn + de ruit van mijn ma haar civic was na 2 weken al terug stuk nadat ze daar een nieuwe hadden gestoken.
C1nder wrote:Weet iemand hoeveel het kost bij de Honda dealer?
950,16 nieuwe voorruit + plaatsen en voorruitlijstset ,kit en lakstift
en bij de carglas en dat soort bedrijfen is het wel een stuk goedkoper.
maar dan heb je geen OEM dun ITR voorruit.
als je het ruit er uit snijt krijg je bijna altijd wel beschadeging in de sponning,
dit word dan bij een carglas echt niet bij gewerkt.
met gevolg dat je naar een paar jaar een mooie roestige rand om je raam hebt zitten.
en de oude raam rijsten worden er ook gewoon weer op gekit.
in plaats van nieuwe rubbers te plaatsen die weer goed afdichten en waar klemmetjes bij zitten om ze vast te zetten.
daarom naar de dealer.
wel heeft mijn dealer hier iemand voor ingehuurd die kennis van zaken heeft.
en dat is ook iets wat die prutsers bij de carglas niet hebben
hahahahahahaha onvoorstelbaar hoe vaak moet ik het nog zeggen...
Er zijn maar een paar glasfabrieken op de aarde en de ruit die je bij carglass krijgt is precies hetzelfde als de zogenaamde OEM ruit.
Met het enige verschil dat er een honda stickertje op zit bij de OEM.
Ruiten met of zonder zonneband is aan te vragen, kwestie van niet opletten door degene die hem besteld.
Carglass is zeker een afrader, neem dan autotaalglas.
De dealer heeft meestal, zoals hierboven gezegd, minder ervaring dan een glasspecialist dus let wel op. Carglass personeel is erg slecht bij de meeste vestigingen.
WA+ of casco (all-risk) dekking is wel fijn inderdaad.
Er zijn maar een paar glasfabrieken op de aarde en de ruit die je bij carglass krijgt is precies hetzelfde als de zogenaamde OEM ruit.
Met het enige verschil dat er een honda stickertje op zit bij de OEM.
Ruiten met of zonder zonneband is aan te vragen, kwestie van niet opletten door degene die hem besteld.
Carglass is zeker een afrader, neem dan autotaalglas.
De dealer heeft meestal, zoals hierboven gezegd, minder ervaring dan een glasspecialist dus let wel op. Carglass personeel is erg slecht bij de meeste vestigingen.
WA+ of casco (all-risk) dekking is wel fijn inderdaad.
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:hahahahahahaha onvoorstelbaar hoe vaak moet ik het nog zeggen...
Er zijn maar een paar glasfabrieken op de aarde en de ruit die je bij carglass krijgt is precies hetzelfde als de zogenaamde OEM ruit.
Met het enige verschil dat er een honda stickertje op zit bij de OEM.
Juist , dat is precies wat de dealer ook tegen mij zei, maar ik wou persé dat glas met dat Honda embleempje ops: :wink: :wink:
RedSun wrote:hahahahahahaha onvoorstelbaar hoe vaak moet ik het nog zeggen...
Er zijn maar een paar glasfabrieken op de aarde en de ruit die je bij carglass krijgt is precies hetzelfde als de zogenaamde OEM ruit.
Met het enige verschil dat er een honda stickertje op zit bij de OEM.
Ruiten met of zonder zonneband is aan te vragen, kwestie van niet opletten door degene die hem besteld.
Carglass is zeker een afrader, neem dan autotaalglas.
De dealer heeft meestal, zoals hierboven gezegd, minder ervaring dan een glasspecialist dus let wel op. Carglass personeel is erg slecht bij de meeste vestigingen.
WA+ of casco (all-risk) dekking is wel fijn inderdaad.
Origineel is niet met raamband te krijgen (voor de ITR iig niet).
Het gaat er in principe niet om welke ruit erin komt maar hoe de ruit erin komt.
Sommige ruitspecialisten hebben prijsafspraken met verzekeringsmaatschappijen en moeten hierdoor snel, haastig en helaas ook minder netjes te werk door de kleine winstmarges.
Ook zijn diverse leasemaatschappijen achtergekomen dat de voordelige ruitvervangingen bij sommige "vaste" ruitspecialisten achteraf gezien toch niet zo voordelig meer zijn gezien de resultaat na de ruitvervanging.
Gevolgen als beschadigde dashboard, a-stijlen, hemelbekleding, overmatige kitranden, raamlijsten vastgekit i.p.v. vastklikken met klemmen etc.
Ik wil ook niet zeggen dat het bij de dealer 100% perfect gebeurd, maar een merkdealer heeft wel de naam op zijn/ haar pand hoog te houden.
Hierdoor wil men wel aan de kwaliteitseisen voldoen die de fabrikant voorschrijft.
Vaak wordt er bij een dealer extern iemand gestuurd die op locatie ruiten vervangt.
Meestal door een (samenwerkende) schadeherstelbedrijf en/of ruitspecialist.
Sommige ruitspecialisten hebben prijsafspraken met verzekeringsmaatschappijen en moeten hierdoor snel, haastig en helaas ook minder netjes te werk door de kleine winstmarges.
Ook zijn diverse leasemaatschappijen achtergekomen dat de voordelige ruitvervangingen bij sommige "vaste" ruitspecialisten achteraf gezien toch niet zo voordelig meer zijn gezien de resultaat na de ruitvervanging.
Gevolgen als beschadigde dashboard, a-stijlen, hemelbekleding, overmatige kitranden, raamlijsten vastgekit i.p.v. vastklikken met klemmen etc.
Ik wil ook niet zeggen dat het bij de dealer 100% perfect gebeurd, maar een merkdealer heeft wel de naam op zijn/ haar pand hoog te houden.
Hierdoor wil men wel aan de kwaliteitseisen voldoen die de fabrikant voorschrijft.
Vaak wordt er bij een dealer extern iemand gestuurd die op locatie ruiten vervangt.
Meestal door een (samenwerkende) schadeherstelbedrijf en/of ruitspecialist.
@ Wilco: dat is je goedrecht
@Rob : Indien van toepassing idd, de ruit moet wel ooit gemaakt zijn ja :lol:
@Keung : Alle ruitspecialisten hebben prijsafspraken met verzekeraars en alle voorruit vervangingen zijn vastgestelde bedragen.
De "specialist" heeft ook een naam hoog te houden maar ik ben het met je eens dat er zeker veel prutsers zijn (Carglass).
Mijn advies: Autotaalglas of de dealer maar ik zou de dealer vragen of en aan wie hij het uitbesteedt.
@Rob : Indien van toepassing idd, de ruit moet wel ooit gemaakt zijn ja :lol:
@Keung : Alle ruitspecialisten hebben prijsafspraken met verzekeraars en alle voorruit vervangingen zijn vastgestelde bedragen.
De "specialist" heeft ook een naam hoog te houden maar ik ben het met je eens dat er zeker veel prutsers zijn (Carglass).
Mijn advies: Autotaalglas of de dealer maar ik zou de dealer vragen of en aan wie hij het uitbesteedt.
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:
De "specialist" heeft ook een naam hoog te houden maar ik ben het met je eens dat er zeker veel prutsers zijn (Carglass).
Laatst door Carglass onsite laten doen ..... met knikkende knieeen. Niet omdat het Carglass was maar wel omdat het mijn ITR is. Kan niet anders zeggen dan
dat het er prima inzit. De monteur was dan ook een Honda liefhebber.
Tis een beetje als met alles .... als er iemand met zijn handjes aan zit die er geen verstand van heeft dan ben je mooi klaar en dat heb
je dus niet altijd zelf in de hand. Gewoon er bij blijven dus als het even kan ook al heb je er zelf geen verstand van; alleen mee kijken heeft
al een preventieve uitstraling.
Grtx;
Peter
RedSun wrote:Carglass personeel is erg slecht bij de meeste vestigingen.
Carglass heeft 54 vestigingen, 950 medewerkers, 210 Mobiele Units. Heb jij die allemaal persoonlijk beoordeeld om tot die conclusie te komen? :roll:
Ik proef uit jouw opmerkingen in deze thread eerder een professionele relatie met de concurrent dan een neutraal en objectief advies.
Sinds 2001 ervaring met Carglass, gemiddeld 10 voorruit faktuurtjes per dag dus ook 10 klanten per dag aan de lijn om de schade te melden.
Over het algemeen genomen is Carglass de slechtste met de meeste klachten van bestuurders. Lekkage, overtollige kit, kitvlekken in de lichte hemelbekleding etc.
Uiteraard ken ik niet alle medewerkers of vestigingen maar het aantal klachten (blijvend) zegt wel veel over het beleid.
We hebben overigens afspraken met Carglass en Autotaalglas.
Voor die drie voorruitjes die hier per jaar vervangen worden ga ik echt geen reclame maken Ivo en vind jou opmerking dan ook onder de gordel.
De mensen hier zijn liefhebbers en ik zit dicht op het vuur vandaar mijn opmerkingen in deze thread. Door ervaring in schadeland probeer ik de mensen hier te helpen die om advies vragen. Mijn advies is niet naar Carglass te gaan maar het is maar een advies, geen opdracht.
Over het algemeen genomen is Carglass de slechtste met de meeste klachten van bestuurders. Lekkage, overtollige kit, kitvlekken in de lichte hemelbekleding etc.
Uiteraard ken ik niet alle medewerkers of vestigingen maar het aantal klachten (blijvend) zegt wel veel over het beleid.
We hebben overigens afspraken met Carglass en Autotaalglas.
Voor die drie voorruitjes die hier per jaar vervangen worden ga ik echt geen reclame maken Ivo en vind jou opmerking dan ook onder de gordel.
De mensen hier zijn liefhebbers en ik zit dicht op het vuur vandaar mijn opmerkingen in deze thread. Door ervaring in schadeland probeer ik de mensen hier te helpen die om advies vragen. Mijn advies is niet naar Carglass te gaan maar het is maar een advies, geen opdracht.
Nana korobi ya oki