ZOUT, PEKEL, VUIL, WINTER en je dierbare velgen...
ZOUT, PEKEL, VUIL, WINTER en je dierbare velgen...
Het is weer tijd, er wordt pekel gestrooid.
Nu heb ik velgen met een gepolijste rand, en nog nooit een winter meegemaakt met dergelijke velgen. Worden die randen echt aangerand en moet ik echt over op de 15" die ik in de schuur heb liggen, of kan ik best doorrijden met me mooie velgen zolang ik ze maar 1 keer per week was....
Nu heb ik velgen met een gepolijste rand, en nog nooit een winter meegemaakt met dergelijke velgen. Worden die randen echt aangerand en moet ik echt over op de 15" die ik in de schuur heb liggen, of kan ik best doorrijden met me mooie velgen zolang ik ze maar 1 keer per week was....
Killabee wrote:De looks en de nieuwe pirelli's die op me 17" ligt, de 15" heeft ook goeie pirelli's maar die zijn al wat ouder, dat heeft veel minder grip in de winter en ik ben niet van de winterbanden.
Fock the looks, als je blijft rijden met chromen rand, kun je ze volgend jaar opnieuw laten polijsten, en dat wordt nooit zo mooi als fabriek af, dan heb je helemaal geen looks meer
done that, been there.....
elke week wassen en in de was zetten vergeet je toch wel een keer, of je hebt er geen zin in omdat het echt vies weer is.
Zodra je steenslag hebt, en die pekel krijgt de kans om onder je blanke lak te gaan zitten is het gedaan met de blingbling.
dus pak je wielsleutel maar :wink:
- Gaskleppie
Ik heb me net inderdaad helemaal leeg lopen vloeken!!!
Daar gaan we weer hoor.. Pleur maar weer een ton of tig pekel op straat! Heeeeeeel misschien gaat het vriezen en ja hoor, als een idioot wordt er gepekeld alsof er een nieuwe ijstijd aan zit te komen.... Hopeloos hier in nederland.... En maar zeiken over het milieu, maar wel tig ton zout over straat de hele winter lang. Nooit gehoord van "droog vriezen" zeker? Nee, natuurlijk niet! Als we op de eerste dag een ton zout neergooien blijft de weg de hele winter nat dus moeten we blijven strooien!
Ik zit er echt ernstig over te denken om de R gedurende de pekel tijd in de schuur te zetten. Elke keer als ik er onder lig lig ik me weer rot te ergeren aan de roest onder mn auto....
Daar gaan we weer hoor.. Pleur maar weer een ton of tig pekel op straat! Heeeeeeel misschien gaat het vriezen en ja hoor, als een idioot wordt er gepekeld alsof er een nieuwe ijstijd aan zit te komen.... Hopeloos hier in nederland.... En maar zeiken over het milieu, maar wel tig ton zout over straat de hele winter lang. Nooit gehoord van "droog vriezen" zeker? Nee, natuurlijk niet! Als we op de eerste dag een ton zout neergooien blijft de weg de hele winter nat dus moeten we blijven strooien!
Ik zit er echt ernstig over te denken om de R gedurende de pekel tijd in de schuur te zetten. Elke keer als ik er onder lig lig ik me weer rot te ergeren aan de roest onder mn auto....
-
Gaskleppie wrote:Ik heb me net inderdaad helemaal leeg lopen vloeken!!!
Expert op het gebied van strooien?
BZRKbb2 wrote:Ik heb mn mugens er nog steeds onder liggen...
Heb nog wel setje 15" velgen liggen, maar dat gaat volgens mij nooit passen met m'n spoon calipers, dus zit er weinig anders op dan de mugens er op te houden.
Ik ga niet nog een setje reserve velgen met winterbanden erbij kopen.
Op een ITR past dit wel met OEM 15"ITR velgen en met behulp van spacers , misschien proberen met spacers?
Gaskleppie wrote:Ik heb me net inderdaad helemaal leeg lopen vloeken!!!
Dat is precies de reden dat mijn ITR inmiddels in de box staat en er pas eind maart weer uitkomt.
Ik heb hem niet nodig als daily drive, en ik ben als de dood dat hij onder mijn kont wegroest. Het is en blijft Japans koekblikstaal.
Dat zout strooien is soms te voorbarig, maar vaak veels te weinig als het echt moet. Het is al glad en gevaarlijk genoeg zonder ijzel en sneeuw, en de meerderheid van de autorijders heeft geen slipcursus gehad, dus blijft er weinig anders over dan strooien ben ik bang.
Wie geen last wil ondervinden moet gewoon even dokken en een andere set velgen halen. Of ze goed invetten of waxen! :idea:
Wie geen last wil ondervinden moet gewoon even dokken en een andere set velgen halen. Of ze goed invetten of waxen! :idea:
Strooien is niet alleen voor de verkeersveiligheid is. Door zout op de weg te strooien (en dan vooral asfalt, met name ZOAB) bevriest het water niet, en dat is vrij belangrijk. Water dat bevriest word ijs, en ijs heeft een groter volume dan water (maar dat zal iedereen hier wel weten). Water in asfalt (of in de naad blij lapwerk) dat bevriest zorgt er voor dat je scheuren in je wegdek krijgt. En als er 1x een scheur in zit word dat nog veel erger.