welke uitlaat is het best voor de civic type r?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
typeRfan

Re: welke uitlaat is het best voor de civic type r?

Post by typeRfan »

D_ToXx wrote:halloww!

welke uitlaat moet ik nemen voor mijn civic type r?? er zijn er zo veel
verschillende dat ik er niet meer wijs uit wordt. het gaat mij om de meeste pk's en niet te overdreven geluid.. Ik weet ook niet of het uitmaakt als de chip opnieuw geprogrammeerd word. Dit komt dus nog wel.

Ennuh vandaag een nieuwe luchtfilter besteld dus deze is dalijk goed! :D

greetz ik

is een supersprint uitlaat niet iets voor je?
Ik heb zelf een supersprint catback onder me CTR en het geluid is bij normaal rijden niet overdreven (gewoon lekker stil), maar als je hem intrapt klinkt ie echt goed.
volgens de website van supersprint krijg je met een catback systeem +/- 5pk meer.
als je meer wil moet je inderdaad een komplete lijn kopen dan kom je op +/-25pk meer incl. kat vervanger.
HONDA - The power of Dreams
Leemanske

Post by Leemanske »

De bank van TBM tuning
en als de civic niet verkocht wordt
zal ik er bij Autotune Heinz ook nog eens opgaan...

Heb vandaag naast andere CTR met enkel catback gestaan
en de nieuwe CTR met injen Air intake
en verschil is toch wel duidelijk zichtbaar hoor
dus ik twijfel zeker niet aan mijn 229pk :!:
Sinister

Post by Sinister »

Heeft Inter Tuning dat niet gezet bij jou? Vertrouw je hen niet dat je bij TBM nog eens op de bank moet dan? :roll:
martijn

uitlaat

Post by martijn »

Informeer eens bij een aantal van ons die bij Rica geweest zijn voor een meeting daar zit voor jou de meeste info.

Inderdaad een vermogenswinst van 20 pk is haalbaar door de inlaat en uitlaat te veranderen.

Het standaard spruitstuk is idd een goed spruitstuk maar nog steeds met CAT. Ik heb 2 weken geleden een ander spruitstuk laten plaatsen en geloof me IT IS WOUWWW!!!!! ( dit wel in combinatie met een Cat-back 60 mm ). Ik hoop aan het eind van de maand naar Rica te kunnen voor een meeting.

volgens die meneer waar ik de luchtfilter heb gekocht was het standaard spruitstuk goed zat.. zou het echt zoveel schelen als je het compleet aanpakt?

Ja het verschil is echt enorm.

Als je een keer bij de meetig bent kun je best wel een paar keer mee voor een indruk.

Martijn
Leemanske

Post by Leemanske »

Sinister wrote:Heeft Inter Tuning dat niet gezet bij jou? Vertrouw je hen niet dat je bij TBM nog eens op de bank moet dan? :roll:

Als dit op mij bedoelt is,
Ik zelf ben nooit bij Intertuning geweest...
Enkel bij TBM tuning
Ik vertrouw zijn resultaat van zijn bank wel
maar precies anderen niet...
Maar met de wagens van het werk
Ga ik altijd langs bij Autotune Heinz...
Dus wil ik gerust hem daar nog eens op de bank zetten
Om TBM zijn resultaat te bevestigen...
D_ToXx

Post by D_ToXx »

mmm....als jullie zeggen dat het zoveel scheelt :lol:

thanks voor de info dude's en dudette's!

@typeRfan : heb jij toevallig een grijze type r? klinkt MMC sports je bekend in de oren? :-)
typeRfan

Post by typeRfan »

D_ToXx wrote:mmm....als jullie zeggen dat het zoveel scheelt :lol:

@typeRfan : heb jij toevallig een grijze type r? klinkt MMC sports je bekend in de oren? :-)

ja ik heb heel toevallig een grijze type-R, maar MMC sports daar heb ik nog nooit van gehoord.
is dat een tunings bedrijfje ofzo??
D_ToXx

Post by D_ToXx »

typeRfan wrote:
D_ToXx wrote:mmm....als jullie zeggen dat het zoveel scheelt :lol:

ja ik heb heel toevallig een grijze type-R, maar MMC sports daar heb ik nog nooit van gehoord.

mmm.. misschien zegt Veghel wel iets? :-)

daar hadden ze pas een grijze civic type r gehad waar ze een supersprint
(ovaal) uitlaat onder hadden geplaatst. en ik had een fotootje van hier op het forum in mijn hersencel zitten.. daarom die vraag.. :-)
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Civicje van Leemans is echt wel snel ze, dus volgens mij kloppen de cijfers wel. Ik vind ze eigenlijk nog laag want volgens mijn boek hier "Building Honda K-series" is een Hondata reflash alleen al goed voor 23 pk meer @ 8000 toeren. Ik denk zelfs dat een motor met weinig km dicht bij de 240 zou kunnen uitkomen met deze setup.

Gr.
typeRfan

Post by typeRfan »

D_ToXx wrote:
typeRfan wrote:
"D_ToXx":39swgeon wrote:mmm....als jullie zeggen dat het zoveel scheelt :lol:

mmm.. misschien zegt Veghel wel iets? :-)

daar hadden ze pas een grijze civic type r gehad waar ze een supersprint
(ovaal) uitlaat onder hadden geplaatst. en ik had een fotootje van hier op het forum in mijn hersencel zitten.. daarom die vraag.. :-)[/quote:39swgeon]

ja Veghel zegt me wel wat... en ik weet ook dat Veghel 165 km bij mijn woonplaats vandaan is.
dus daar heb ik mijn uitlaat er zeker niet onder laten hangen
ik denk dat je een andere CTR ingedachte heb gehad met een ovale supersprint
D_ToXx

Post by D_ToXx »

HondaDelsol wrote:Civicje van Leemans is echt wel snel ze, dus volgens mij kloppen de cijfers wel. Ik vind ze eigenlijk nog laag want volgens mijn boek hier "Building Honda K-series" is een Hondata reflash alleen al goed voor 23 pk meer @ 8000 toeren. Ik denk zelfs dat een motor met weinig km dicht bij de 240 zou kunnen uitkomen met deze setup.

Gr.

wat houd dat in? a.u.b. wat meer info! :lol:
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

Ok ik post even de cijfers van de setup van Leemanske (volgens mijn boek hier, of het in het echt ook zo is laat ik in het midden want het is en blijft een Amerikaans boekje...):

- Hondata Reflash (Leemans heeft Kpro, dus zou NOG beter kunnen zijn): +23pk (+17 ft-lbs).

- Comptech Icebox: +11pk (+7,3 ft-lbs).

- DC sports header: +16 pk (+13 ft-lbs), dit was wel op een K20A3, maar resultaat zou bij K20A2 vergelijkbaar moeten zijn.

- Magnaflow catback (Fujitsubo (of hoe schrijf je da) van Leemans staat niet in mijne boek) : +11pk (+8ft-lbs), dit was op een K20Z3, dus bij de K20A2 moet dit ongeveer wat hetzelfde resultaat geven denk ik.

Je mag natuurlijk niet gewoon de som maken, zou wel leuk zijn moest het zo zijn maar het is zo zeker en vast niet. Maar als je deze cijfers ziet moet de 229 pk zeker haalbaar zijn (zelfs meer) op voorwaarde dat alle stukken goed samenwerken want er bestaan ook "slechte setups", onderdelen die elkaar tegenwerken dus...
D_ToXx

Post by D_ToXx »

thanks dude(s) !

denk dat het het volgende word: (rally) cold air intake(besteld) mugen einddemper en toda spruitstuk (zoeken) proberen en dan kijken/zoeken naar chippen.. word die Kpro er gewoon tussen geplaatst of wordt die nog naar wensen afgesteld? hoe werkt dat?

greetzz.. ikke
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

D_ToXx wrote:thanks dude(s) !

denk dat het het volgende word: (rally) cold air intake(besteld) mugen einddemper en toda spruitstuk (zoeken) proberen en dan kijken/zoeken naar chippen.. word die Kpro er gewoon tussen geplaatst of wordt die nog naar wensen afgesteld? hoe werkt dat?

greetzz.. ikke

Soldeerwerkje aan de originele dacht ik, extra module wordt verbonden met diegene die er al in zit. En die is dan afstelbaar met maps volgens je setup.

Ik ben voorstander om alles van hetzelfde merk te nemen, bijvoorbeeld alles van mugen, of alles van spoon. Dan ben je zeker dat het gemaakt is om samen 1 goed geheel te vormen.

CAI = snellere motorslijtage, komt veel meer vuil naar binnen, heb hierover ergens eens een test gelezen, veel meer zand en andere troep in de motor dan normaal. Zou bij een box minder het geval moeten zijn.

Gr.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

CAI= is een box... zit een propeller in dat de lucht wervelt-> betere flow..( volgens die meneer)...

maaruh mijn idee is dus van alles wat (betaalbaar/beste) en dit goed (laten)afstellen met een chip... bv Vtec punt lager en hoger leggen enz..

maar dat komt t.z.t wel.. eerst ff dit proberen :D

greets
mr. X

Post by mr. X »

Ze kunnen jou volgens mij alles wijsmaken.

Ik zou je eens goed laten inlichten. Rij eens langs een echte zaak zoals TCC of DBM.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

hahah bij TCC kom ik ook nog. Dit filter had 2 filters grof en fijn. en pakt de lucht weg bij de wielkast i.p.v. bij de lamp onder..

maaruh ik denk deze week word die geplaatst en neem van mij maar aan als ik er niet tevreden over ben dat ik het luchtfilter achter heb behang plak wat ik niet heb.. :lol: deze info komt dus nog wel.... :-)
ee8

Post by ee8 »

ik heb afgelopen week van dichtbij meegemaakt wat welke mods op een CTR doen, en wat het verschil is in goede tuning, tuning door iemand die er wel wat vanaf weet.

k20a2, dc-sports header, invidea catback, DBM airbox, JDM intake mani, Toda A3cams, lichte kopbewerking, en Kpro, leverde 195.7pk op de wielen op.....

gemapped door Guy van CPL-Racing.....

heb poos met hem staan ouwehoeren over van alles en nog wat, hij vertelt dat die 195pk zo ongeveer overeenkomt met 229/230pk op de kruk, en dat het zonder compressie te verhogen of meer toeren te draaien lastig zoniet onmogelijk is om naar de 200pk op de wielen te gaan.........en hij heeft al aardig wat n/a k20's op zijn bank gehad.....

zols we weten, en wat hij ook zei, zit er veel verschil in vermogensuitdraaien op verschillende banken, vandaar ook mijn vraag op wat voor bank het vermogen is gemeten.

alle gelul op een stokje: nummers en dyno-plots zijn leuk voor de cijfers, de dyno is heel erg nodig om je nokkenastiming etc met een kpro af te stellen, maar het zegt mij weinig over de snelheid van een auto. erin rijden, de vermogenafgifte en souplesse voelen zegt veel meer.......

:lol:
Leemanske

Post by Leemanske »

Mijne K-pro was voor de dc sports header afgesteld door CPL-racing
en door het plaatsen van de header heeft TBM juist wat aanpassingen moeten doen
Want hij zei zelf dat hij er echt niet veel meer kon aan aanpassen
Afstelling was al redelijk perfect...
slydawg

Post by slydawg »

CPL= KPRO guru!

229pk kan zeker kloppen, ik zit nu op de 220 nog wat pk's met soort gelijke set up, meer is mogelijk maar heb het zo gelaten ivm met nog wat onderdelen die geplaatst moeten worden.
Eind van de maand opnieuw afstellen en kijken wat het dan wordt.
Locked