HELP, welke header voor K20A2?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
HondaDelsol
Posts: 82
Joined: Fri Jul 27, 2007 6:55 pm

HELP, welke header voor K20A2?

Post by HondaDelsol »

Hallo iedereen,

Ik heb net m'n mugen twinloop uitlaatlijn toegekregen, (waarvoor dank aan Frans!) en m'n filter wordt een Mugen Airbox. Maar welke header past hier nu goed op? Uiteraard de mugen header maar meer dan 2000 € heb ik niet over voor een paar geplooide buisjes staal. Voor dat geld heb ik een header van een ander merk + een k100...

Dus mijn vraag is, welke header is volgens jullie het best voor deze setup? (er komen wel nog nokkenassen en k100 bij, en misschien later nog JRSC, hier ben ik nog niet helemaal uit, miserie met keuring enzo ieder jaar...).

Ik heb zelf ook wat research gedaan en een boek gelezen (uit amerika) over k-motor tuning maar er staan geen japanse merken in, dus als iemand dyno's kan posten ofzo van spoon, mugen, ... om een goede vergelijking te hebben. Tot nu toe zou mijn voorkeur uitgaan naar de Jackson racing header of de DC sports racing header (zie foto's). Bedoeling is van zo veel mogelijk vermogen te winnen in hoge toeren zonder al te veel (liefst geen natuurlijk) koppel in de lagere toerentallen te verliezen.

Image

Image

Image

Image

En dan nog een klein vraagje, de catalysator, moet die weg? of kan het schadelijk zijn voor de motor als ik die vervang door een recht stuk buis? (bv. verbranden van kleppen door te weinig tegendruk)?

Hier, voor de liefhebbers, foto's van de Mugen Twinloop Catback :!:

Image

Image

Gr.
Bjorn.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Verplaatst naar Technisch... mensen let een beetje op waar je wat opent.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Toda?
DC is ook goed.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Buddy Club ,zo zijn er wel meer merken die veel maken voor de K20A.
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Ik heb DC sports race header
En ik merk een enorm verschil in de lagere toeren
heeft voelbaar meer koppel
Maar op hoge toeren niet zoveel verschil
Enkel dat hij beter doortrekt...
HondaDelsol
Posts: 82
Joined: Fri Jul 27, 2007 6:55 pm

Post by HondaDelsol »

wilco wrote:Buddy Club ,zo zijn er wel meer merken die veel maken voor de K20A.


Dat is net het probleem, er zijn er zoveel en ze beweren allemaal dat ze de beste header maken. Dus daarom dit topic, ik hoop dat er een paar mensen zijn die even de tijd nemen om hun ervaring met sommige merken te posten en/of dyno's.

Gr.
HondaDelsol
Posts: 82
Joined: Fri Jul 27, 2007 6:55 pm

Post by HondaDelsol »

Leemanske wrote:Ik heb DC sports race header
En ik merk een enorm verschil in de lagere toeren
heeft voelbaar meer koppel
Maar op hoge toeren niet zoveel verschil
Enkel dat hij beter doortrekt...


En welk type heb je juist? En is het met of zonder cat?

Gr.
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

4-2-1 zonder cat
enkel met flexibel...
Is zeer degelijk afgewerkt
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

BTW ge zeid van aalst...
Ik van Geraardsbergen
Als ge eens wilt mee rijden
moogt ge gerust eens afkomen hoor...
Heb ongeveer dezelfde setup als jij zou willen hebben

Greetz
ep3 civic
Posts: 10
Joined: Mon Jun 18, 2007 11:14 am

Post by ep3 civic »

ik heb een jackson racing header en ben er heel tevreden van zowel onderin de toeren als bovenin. Bij de jackson racing zit een testpipe bij ipv een katalysator en dit kan trouwens geen kwaad.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

DC sports race header is gewoon goed.
Ben je JDM of merk geil dan kom je uit bij Mugen, Toda, Hytech enz..en voor die betaal je ook goed.
Kwa prestaties zijn de verschillen bijna verwaarloosbaar....
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Ik moet toch ook zeggen dat ik enorm tevreden ben van DC...
Ook al werd er mij aangeraden om naar de duurdere te gaan
Maar heb er toch nog geen moment spijt van hoor...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Dat bedoel ik..
Ik heb er ook een aantal jaren mee rond gereden totdat het flexibele stuk scheurde.
Flexibele deel vervangen en nu rijdt iemand anders met een big smile op z'n gezicht rond.
Ook heb je met de JDM headers een JDM swaybar nodig wat bij de non JDM headers niet het geval is.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

slydawg wrote:Dat bedoel ik..
Ik heb er ook een aantal jaren mee rond gereden totdat het flexibele stuk scheurde.
Flexibele deel vervangen en nu rijdt iemand anders met een big smile op z'n gezicht rond.
Ook heb je met de JDM headers een JDM swaybar nodig wat bij de non JDM headers niet het geval is.


Waar rijd je nu mee dan? (Header)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Gangaran wrote:
slydawg wrote:Dat bedoel ik..
Ik heb er ook een aantal jaren mee rond gereden totdat het flexibele stuk scheurde.
Flexibele deel vervangen en nu rijdt iemand anders met een big smile op z'n gezicht rond.
Ook heb je met de JDM headers een JDM swaybar nodig wat bij de non JDM headers niet het geval is.


Waar rijd je nu mee dan? (Header)


Toda.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Gangaran wrote:
slydawg wrote:Waar rijd je nu mee dan? (Header)


Toda.


:lol: Answers the question then doesnt it?!
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

slydawg wrote:
Gangaran wrote:
slydawg wrote:Waar rijd je nu mee dan? (Header)


Toda.


Nice 8)
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

beste van de plank header is inderdaad volgens velen de toda. beter is eentje custom laten maken door een vakman, maja, kosten he......

gisteren met guy van cpl-racing poosje zitten ouwehoeren over k20's en hij zei inderdaad dat die toda header de beste was die je zo kunt kopen.
Locked