Ik heb net m'n mugen twinloop uitlaatlijn toegekregen, (waarvoor dank aan Frans!) en m'n filter wordt een Mugen Airbox. Maar welke header past hier nu goed op? Uiteraard de mugen header maar meer dan 2000 € heb ik niet over voor een paar geplooide buisjes staal. Voor dat geld heb ik een header van een ander merk + een k100...
Dus mijn vraag is, welke header is volgens jullie het best voor deze setup? (er komen wel nog nokkenassen en k100 bij, en misschien later nog JRSC, hier ben ik nog niet helemaal uit, miserie met keuring enzo ieder jaar...).
Ik heb zelf ook wat research gedaan en een boek gelezen (uit amerika) over k-motor tuning maar er staan geen japanse merken in, dus als iemand dyno's kan posten ofzo van spoon, mugen, ... om een goede vergelijking te hebben. Tot nu toe zou mijn voorkeur uitgaan naar de Jackson racing header of de DC sports racing header (zie foto's). Bedoeling is van zo veel mogelijk vermogen te winnen in hoge toeren zonder al te veel (liefst geen natuurlijk) koppel in de lagere toerentallen te verliezen.




En dan nog een klein vraagje, de catalysator, moet die weg? of kan het schadelijk zijn voor de motor als ik die vervang door een recht stuk buis? (bv. verbranden van kleppen door te weinig tegendruk)?
Hier, voor de liefhebbers, foto's van de Mugen Twinloop Catback :!:


Gr.
Bjorn.