Mijn banden maken herrie

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
SanderdeGans

Mijn banden maken herrie

Post by SanderdeGans »

Toen ik mijn CTR kocht op 27 juli 2007 en ik ermee naar huis reed, viel mij een zoemend geluid van de achterbanden op. Daarvoor had ik het niet gemerkt tijdens het proefrondje, want dan ben je natuurlijk alleen al afgeluid door het rijgenot.

Ik heb de Honda dealer uit Heerhugowaard toen gebeld en verteld wat ik hoorde. Hij bevestigde wat ik al dacht, namelijk dat ik gecupte banden had en dat de banden verder gewoon goed waren en dat die er nog niet zo lang omheen zaten dus dat ze daar niks aan gedaan hadden bij oplevering.

Vandaag heb ik samen met 2 vrienden, beiden monteur, mijn achterwielen er even afgehaald en de banden eens goed bekeken. Blijkt de binnenkant van mijn banden echt al bijna glad te zijn en zitten er gewoon scheuren rondom de band. Dat lijkt mij dus absoluut niet goed.

Nu is mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft en of iemand weet of de dealer dit nog kostenloos moet vervangen omdat dit in de garantieperiode zit, ofdat ik zelf nog even 2 nieuwe achterbanden moet kopen?

Graag jullie idee of reactie hierop!
D_ToXx

Post by D_ToXx »

nou ik zou niet weten of de dealer dit kostenloos moet vervangen
volgens de wet.. maaruh op wat heb je garantie? dat is de vraag..
alleen de draaiende delen van de moter of het compleet blok of.. heb je garantie op alle kosten die bv 1 a2 maanden na aankoop gemaakt worden? ff papieren sjekke duzz.

met garantie word je vaak wel besodemieterd. ik heb wel weinig verstand van auto's maaruh lijkt mij een uitlijnprobleem te zijn.. andere optie's graag van anderen horen a.u.b.

maaruh ga a.u.b niet terug na hetzelfde bedrijf voor eventuele oplossingen. daar ben je al genaaid...

laat ff wa weten hoe dit afloopt.. greetz ik
typeRfan

Post by typeRfan »

welk merk banden heb je nu onder je CTR zitten??
ik heb namelijk precies het zelfde probleem. mijn banden cuppen ook
ik heb bridgestone banden onder me CTR
HONDA - The power of Dreams
D_ToXx

Post by D_ToXx »

lol ik ook bridgestone!!
maaruh ze slijten zo hard! :lol: :lol:
typeRfan

Post by typeRfan »

D_ToXx wrote:lol ik ook bridgestone!!
maaruh ze slijten zo hard! :lol: :lol:

moet je wat minder gummen, en door de bochten driften :lol: :razz: :razz:

ik heb er persoonlijk niet zoveel last van dat ze snel slijten, en dat cuppen irriteerd me ook niet echt eerlijk gezegt
HONDA - The power of Dreams
D_ToXx

Post by D_ToXx »

hahaha

kwam ik je ergens tegen? :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Honda en Bridgestone... Ze staan er bijna allemaal op.

Ik zou de auto eens laten uitlijnen en kijken of ze hem helemaal kunnen corrigeren. Als ze dat niet kunnen kan het goed zijn dat er iets krom is door een (eventuele) aanrijding.
SanderdeGans

Post by SanderdeGans »

Ja er zitten inderdaad Bridgestone Potenza's onder en dat ze niet goed uitgelijnd zijn is inderdaad het probleem... Straks toch maar even naar die Honda dealer bellen en mocht het geen garantie zijn dan verdienen ze geen cent meer aan me.

Ik laat nog wel even weten hoe het afloopt
slydawg

Post by slydawg »

Is al vaak gezegt dat een heleboel CTR's met slechte uitlijning zijn afgeleverd. Cuppen ligt ook niet alleen aan de uitlijning maar ook aan de band en de bridgestone is er gevoeliger voor, vooral de RE040.
Misschien dat ze het opnieuw uitlijnen onder garantie kunnen doen maar ben bang dat je voor die banden zelf gaat moeten dokken.
SanderdeGans

Post by SanderdeGans »

Nou, ik heb net gebeld naar de dealer, die zei dat hij het niet van daaruit kan beoordelen (en terecht) dus ik heb een afspraak gemaakt zodat ze er naar kijken. Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte!
vtecmoon

Post by vtecmoon »

hopelijk dat ze hiervoor geen kosten in rekening gaan brengen.
Is de CTR trouwens verlaagd, dat zou ook een andere reden kunnen zijn waarom de banden aan de binnenkant voornamelijk "glad" zijn.
SanderdeGans

Post by SanderdeGans »

Ja de vorige eigenaar heeft er wel andere vering ondergezet en verlaagd inderdaad, maar die jongen was gelukkig zo zuinig op z'n CTR dat ie werkelijk alles heeft laten doen bij de dealer. Het was zelfs zo dat er maar 1 iemand bij die dealer aan zijn auto mocht sleutelen en de auto bij een apart bedrijf werd gepoetst...

En zo hoort het ook :D
noppie

Post by noppie »

Had hier t zelfde probleem......

Slecht uitgelijnd en gecupte banden achter...(bridgestone)

Honda Herven heeft dit keurig opgelost.

2 nieuwe bandjes en uitlijnen....

Den Bosch :clap :thumbs:
wilco

Post by wilco »

Extreme verlaging geeft meer camber , en jij hebt negatief camber.
Keung

Post by Keung »

In mijn optiek:

Als consument mag je toch verwachten dat je met de auto toch langer dan 1 maand probleemloos kan rijden. :-?

Bij een merkdealer heb je meestal 6 maanden BOVAG garantie, tenzij anders is vermeld.
eteuben

Re: Mijn banden maken herrie

Post by eteuben »

Bandenslijtage valt natuurlijk nooit onder de garantie. Ook verkeerde slijtage niet. Je had immers tijdens het inspecteren/proefrijden van de auto kunnen ontdekken dat de auto op bijna versleten banden reed. Door dan toch de koop door te laten gaan, ga je in principe akoord met hoe de auto er op dat moment bij staat.

Wat ik wel raar vind, is dat de dealer wel bevestigd dat er iets niet goed was, maar hebben daar vervolgens niks mee gedaan. Dan kun je het wel hard gaan spelen, maar daar heb je niks aan.

Bovag;
"De garantie betreft zowel het herstel van gebreken die ten tijde van de koop niet waarneembaar waren, als het herstel van gebreken die tijdens de garantieperiode ten gevolge van normaal gebruik zijn ontstaan."
JDMTEG

Post by JDMTEG »

[quote="eteuben"]Bandenslijtage valt natuurlijk nooit onder de garantie. Ook verkeerde slijtage niet. Je had immers tijdens het inspecteren/proefrijden van de auto kunnen ontdekken dat de auto op bijna versleten banden reed. Door dan toch de koop door te laten gaan, ga je in principe akoord met hoe de auto er op dat moment bij staat.

Wat ik wel raar vind, is dat de dealer wel bevestigd dat er iets niet goed was, maar hebben daar vervolgens niks mee gedaan. Dan kun je het wel hard gaan spelen, maar daar heb je niks aan.

Bovag]

En wat is normaal gebruik bij een type R. Voluit gaan toch. 8) :lol:
eteuben

Post by eteuben »

ITR897 wrote:En wat is normaal gebruik bij een type R. Voluit gaan toch. 8) :lol:

Normaal is niet normaal in de Type-R inderdaad. De Type-R zou je normaal veel harder in (moeten) rijden. Tja dat komt de slijtage niet ten goede. Maar dat hebben we toch allemaal zelf in de hand? :wink:
Locked