welk vermogen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
racer
Posts: 71
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Contact:

welk vermogen

Post by racer »

Welk vermogen zou mijn ctr ep3 nu hebben.Ik heb een KN luchtfilter zitten
Een DC 421 race header en een hyame cat back.Zou het kunnen dat ik geen 200pk meer heb?Als dit is gooi ik alles in de vuilbak.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Meten is weten.

Voordat je alles in de prullenbak gooit bedenk dan dat piekvermogen ook niet altijd alles is.
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Smijt diene collector dan maar in mijne vuilbak hoor...

:lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Meer dan 200.
Martin Omi Performance
Posts: 99
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm

Post by Martin Omi Performance »

dump de dc header maar alvast en investeer in een goede header ;)
chris-r
Posts: 41
Joined: Fri May 26, 2006 4:38 pm

Post by chris-r »

Die dc raceheader (neem aan dat je die hebt/bedoeld) is een prima header. Wat je zou kunnen doen is even je standaard cat-back monteren en kijken of die dan beter rijdt. Het kan namelijk ook zo zijn dat je te veel flow hebt. Een atmos motor wil graag een bepaalde tegendruk hebben en als deze er niet meer is loopt je ep3 echt waardeloos.
Stel dat dit nou al een verbetering geeft zou ik daarna eens naar je luchtfilter kijken. (ik heb zelf geen ervaringen met k&n dingen op de ep3) De cai van aem is een prima unit. Ik zelf ben meer van de airbox, dan zou je kunnen kijken naar de gruppeM of de Comptech. Stel dat je nou zegt ja hoe is het dat gaat me effe allemaal te veel kosten, kan je ook je standaard airbox een beetje aanpassen. Dit is niet het optimale resultaat maar het werkt wel.

gr C
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Een 4-takt motor heeft GEEN tegendruk nodig.
Een te grote diameter geeft een verlaging van de flow en zou dan dus idd nadelig kunnen zijn. Weet niet wat die diameter van de hyame catback is?
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

volgens mij ga je nu ongeveer 200 pk hebben
k&n filter geeft geen winst(eerder verlies)
Dc header of gewoon decat geeft 2 a 3 pk winst
uitlaat zelf (misschien 1 pk met wat geluk)

Als de wagen niet is afgesteld ga je met deze mods zeer weinig bereiken
enkel veel meer lawaai(wat voor mij persoonlijk)niets toevoegd aan een standaard ctr
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: welk vermogen

Post by slydawg »

racer wrote:Welk vermogen zou mijn ctr ep3 nu hebben.Ik heb een KN luchtfilter zitten
Een DC 421 race header en een hyame cat back.Zou het kunnen dat ik geen 200pk meer heb?Als dit is gooi ik alles in de vuilbak.


Wat is precies het probleem?
Gaat ie nu langzamer?
Standaard heb je niet 200pk he maar minder.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ga naar een testbank en dan pas vragen zou ik zeggen.
Volgens mij heeft hij er nu 200 ja vermits hij standaard toch geen 200 haalt. Maar als hij zn 200 niet haalt of als je merkt dat ie slechter rijdt dan is het door je brakke K&N filter heel zeker.
becas©
Posts: 228
Joined: Sun Dec 25, 2005 11:37 pm

Post by becas© »

wat een hoop geleuter weer, is toch allemaal gokwerk. Wil ej het weten, dan ga je de rollerbank op. Vind het knap dat er hier zoveel mensen zijn die zomaar aan de hand van jou mods weten of je meer of minder pk's hebt. En dat op het toch wel serieus geachte type-R forum...
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Meten is weten Racer.

Gewoon even op de dyno zetten. Valt het tegen ga dan stap voor stap.

- Standaard = meten
- K&N = meten
- K&N + header + testpipe + catback = meten

Stap voor stap dus, kom je tussen tijds een daling tegen moet je maar 1 stap terug.

Nu zit alles er al op en is het niet te bepalen waar er iets niet optimaal is( Als er iets niet optimaal is).
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

En het liefst allemaal op 1 dag. Het is veel werk, maar dat is gewoon het nauwkeurigst...
chris-r
Posts: 41
Joined: Fri May 26, 2006 4:38 pm

Post by chris-r »

Vindt het idd appart dat mensen zo de vermogenswinst per mod kunnen zeggen. En dan nog als je uitlaat 10 pk extra geeft en je luchtfilter 5 pk. Wil dit nog niet zeggen dat je totale winst 15 pk zal zijn.
Waarom zo negatief over de DC sports Race Header?? Hebben al deze mensen er ervaring mee of zijn het verhalen die ergens heeft gelezen of viavia hebben gehoord?? Is de ervaring van de DC race header dan met een k20a2 of met een ander blok?

groeten

Chris
Martin Omi Performance
Posts: 99
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm

Post by Martin Omi Performance »

chris ik heb al meerdere ervaringen met een k20 motor en ik heb tot nu toe zowel van klanten die hem hadden als kennisen die hem hadden geen goede dingen gehoord en gezien (2x). De enige header die ik van dc goed vind is de JDM spec header 2.5 inch voor een itr. Deze funtioneert bijzonder goed.

Pk's gokken is idd beetje natte vinger werk dus ga aub een dyno op en doe net als katana zegt kijken wat het zwakke deel is in je setup.

De ep3 van mijn collega/goede vriend is voorzien van een jackson racing. Als je dat ding eronder steekt dan weet je niet wat je mee maakt. tot nu toe de einge mod ooit die ik persoonlijk zo effetief voelde op een turbo na natuurlijk

En zoals chris ook al aanhaalde zou ik ook een airbox nemen. En komt dat duur uit begin dan eens met de schotten in de OEM filter weg te halen en de filterbox door een spoon ect te vervangen. zal je ook schelen
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Martin Omi Performance wrote:En zoals chris ook al aanhaalde zou ik ook een airbox nemen. En komt dat duur uit begin dan eens met de schotten in de OEM filter weg te halen en de filterbox door een spoon ect te vervangen. zal je ook schelen

Bedoel je dit niet andersom?
Martin Omi Performance
Posts: 99
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm

Post by Martin Omi Performance »

ja idd de oem filter door spoon vervangen en bij de oem box de schotten weg halen
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Martin Omi Performance wrote:ja idd de oem filter door spoon vervangen en bij de oem box de schotten weg halen

Volgens mij heeft nog niemand dat gedaan hier. Bij een CTR dan.
chris-r
Posts: 41
Joined: Fri May 26, 2006 4:38 pm

Post by chris-r »

ik heb dat gedaan met mijn oem box. en tevens de aanzuig buis van boven de radiateur veranderd. Op de dyno was er verschil maar voelbaar is het niet.

Ik rij zelf met de dc race header en heb er eigenlijk wel prima ervaringen mee en ook ten opzichte van de standaard header vermogens winst. Laten we de "stevigheid" van de header even vergeten want dat flexstuk heb ik vervangen door een conische koppeling aangezien snel stuk was tevens het ophang beugeltje verstevigd nadat deze ook besloten had een eigen leven te gaan leiden. Verder prima spul :lol: in mijn optiek dan.
Maar goed Toda's header gaat hem wel zeer binnekort vervangen.

gr C
racer
Posts: 71
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Contact:

Post by racer »

On Fri, 3 Aug 2007 19:22:11 +0200, lemmens dominique wrote:
>
>
>
> Ik ben deze morgen om 10 uur naar intertuning in Bertem geweest om
> een Hondata K100 te laten plaatsen.
> Deze mensen zijn daar om 10 uur aangekomen en hebben mij eerst
> alles uitgelegd wat men ging doen.
> Daarna hebben we mijn wagen op de testbank gezet en kwamen op 208,7
> pk bij 8266 tr/min,met KN filter,Dc raceheader en Hyame catback.
> en een koppel van 191Nm bij 7093tr/min.Men heeft deze test wel 3
> keer na elkaar uitgevoerd.
> Daarna hebben we de demper in de pot verwijderd en kwamen op
> hetzelfde resultaat.(ook weer 3 runs)
> Daarna is heeft men een k-pro geplaatst en mijn wagenafgesteld.Mijn
> v tec systeem werkt nu op 4500tr/min ipv op 6000tr/min ,ook heeft
> men laungecontrolle geprogrammeerd.Men heeft 10 tallen runs gedaan.
> Ondertussen was het al 3 uur (1 uur pauze gehad).Daarna heeft men
> de K 100 geplaatst.En weer verschillende runs gedaan.
> Uiteindelijk kwamen we tot het volgende resultaat 226,6pk met
> demper 230;5 pk zonder demper bij 8163tr/min.en een koppel van
> 209Nm Topsnelheid op de bank 263,'km/uur. Ik ben zeer tevreden over
> de service en ben daar goed ontvangen en voel goed het verschil in
> trekken. Topsnelheid durf ik niet uitproberen. Dit is nu mijn
> mening over intertuning.
>



--------------------------------------------------------------------------------






--------------------------------------------------------------------------------
Post Reply