Ground wire kit / extra aarding

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Gangaran

Post by Gangaran »

Mijne vroeger ook, nu veeel minder..
ee8

Post by ee8 »

eteuben wrote:Dit is zeker geen performance artikel, maar voor de show staat het mooi deze kabels.

Zou geen enkele tiende van een Pk kunnen opleveren volgens mij. Net als die vonkverbreders in een verleden!

mooi? drukke bende wordt het, niet mijn smaak van mooi.

maar het werkt wel, dat is een feit............
ITR1217

Post by ITR1217 »

Joanne wrote:
slydawg wrote:@ITR1217, dat is het probleem zeker niet geweest.
Neem een CTR met halogeen verlichting, die aan is of course, bedien de knop om het raam omhoog te doen en dan zal je zien wat ik bedoel.

Mijn lampen haperen ook als ik de ramen open doe.

Het kan ook een spanningsval zijn zodat je eigenlijk op dat moment teveel energie vraagt ... je kan dit ook soms hebben dat je lichten gaan dimmen bij erg luide muziek .

Uiteindelijk zijn er zoveel mogelijke oorzaken van electrische storingen of reacties maar mijn standpunt blijft die massa kabels extra is helemaal voor niets nodig indien de rest ok is ...
Sinister

Post by Sinister »

Idd is toch logisch dat het door die spanningsval is.
Dat heeft elke auto. Ramen naar beneden doen vergt immers veel vermogen. Net als bv je stuur draaien als je servo hebt dan bolt je motor ook iets trager omdat het servo vermogen wegneemt van je motor.
slydawg

Post by slydawg »

Sinister wrote:Idd is toch logisch dat het door die spanningsval is.
Dat heeft elke auto. Ramen naar beneden doen vergt immers veel vermogen. Net als bv je stuur draaien als je servo hebt dan bolt je motor ook iets trager omdat het servo vermogen wegneemt van je motor.

Nee het is niet logisch.
Niet elke auto heeft het.
En me motor draait ook niet trager als ik aan het stuur draai.

@ITR1217, Ben het niet helemaal met je standpunt eens.
Wat bedoel je precies met als de rest ok is?
Neem bv je gasklep en inlaatsprutstuk, daar zit een pakking tussen.
Ja de bouten zorgen voor een goede verbinding tussen die 2 maar toch meet ik een hogere weerstand dan met een massakabel tussen die 2.
Een goeie massa is idd heel belangrijk, had laatst een auto met alarm problemen, zodra die op de rem ging gingen zijn gevaren lichten knipperen. Na ff zoeken bleek massa geen goed contact te maken.
Had het ook met een carkit, radio bleef op mute nadat de verbinding was verbroken. Oorzaak was ook een slecht massa punt.
Sinister

Post by Sinister »

slydawg wrote:

Nee het is niet logisch.

Dat is wel logisch maar sommige batterijen zijn beter opgeladen omg man :roll: Ah je motor draait niet trager als je aan je stuur draait? Waarom rijden ze dan in sommige raceautos zonder servo? Dat is zomaar dan ofwat? :roll:
slydawg

Post by slydawg »

Sinister wrote:
slydawg wrote:

Nee het is niet logisch.

Dat is wel logisch maar sommige batterijen zijn beter opgeladen omg man :roll: Ah je motor draait niet trager als je aan je stuur draait? Waarom rijden ze dan in sommige raceautos zonder servo? Dat is zomaar dan ofwat? :roll:

En nog steeds is het niet logisch.
Nee, me motor draait niet trager als ik aan het stuur draai.
En in de racerij heeft dat andere redenen maar die weet je vast ook wel.
Sinister

Post by Sinister »

Neen dat is omdat je servo power van je motor weghaalt.
slydawg

Post by slydawg »

Owhhh ok, dat wist ik niet, weer wat geleerd vandaag.
Sinister

Post by Sinister »

Waarom is het dan wel volgens jou?
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb toevallig vandaag gekeken.
Mijn xenon dimt niet, ook niet een klein beetje.
Interieur verlichting (die 2 druk-knop-lampjes die ik één had aangezet) dimt wel heel even voor een fractie van een seconde.
Gangaran

Post by Gangaran »

Misschien omdat jouw xenon, fabriek af gemonteerd zijn. Of misschien omdat jij de face-lift model hebt.
slydawg

Post by slydawg »

Xenon werkt anders als halogeen.
ITR1217

Post by ITR1217 »

@ slydawg :
Wel wat ik bedoel is heel simpel, in de 10jaar dat ik auto elektriciteit gedaan heb kom je de meest gekke en soms tegenstrijdige dingen tegen maar het gaat erom dat een autofabrikant echt wel weet waarmee hij bezig is !
Natuurlijk door het inbouwen of veranderen van de originele configuratie van de auto kan je neveneffecten krijgen , maar als alle verbindingen en aansluitingen in goede staat verkeren heb je normaal geen problemen en dus die groundwire kit niet nodig ... onafgezien het feit door versterkers , car-kits e.d. je inderdaad meer belasting vraagt van je batterij en daardoor ook zoals bij bv het openen van ramen een spanningsval kunt krijgen waardoor bv uw lichten ff dimmen een oplossing die daar al eens voor gebruikt word is het plaatsen van een condensator daar die de eigenschap heeft veel sneller zich te kunnen op- en ontladen dan een batterij en dus die belastingspieken afvlakt ...

En idd niet elke auto heeft dit fenomeen en dat je weerstand anders word met of zonder is ook logisch maar uw uitlaatspruitstuk heeft bij mijn weten geen enkel effect op uw elektrische funkties ....
slydawg

Post by slydawg »

ITR1217 wrote:@ slydawg :
Wel wat ik bedoel is heel simpel, in de 10jaar dat ik auto elektriciteit gedaan heb kom je de meest gekke en soms tegenstrijdige dingen tegen maar het gaat erom dat een autofabrikant echt wel weet waarmee hij bezig is !
Natuurlijk door het inbouwen of veranderen van de originele configuratie van de auto kan je neveneffecten krijgen , maar als alle verbindingen en aansluitingen in goede staat verkeren heb je normaal geen problemen en dus die groundwire kit niet nodig ... onafgezien het feit door versterkers , car-kits e.d. je inderdaad meer belasting vraagt van je batterij en daardoor ook zoals bij bv het openen van ramen een spanningsval kunt krijgen waardoor bv uw lichten ff dimmen een oplossing die daar al eens voor gebruikt word is het plaatsen van een condensator daar die de eigenschap heeft veel sneller zich te kunnen op- en ontladen dan een batterij en dus die belastingspieken afvlakt ...

En idd niet elke auto heeft dit fenomeen en dat je weerstand anders word met of zonder is ook logisch maar uw uitlaatspruitstuk heeft bij mijn weten geen enkel effect op uw elektrische funkties ....

Ik snap wat je bedoelt :wink:

Enne ik had het over INlaat spruitstuk en gasklep, zitten aantal electr. componenten daarop.
Uitlaatspruitstuk heeft idd niets mee te maken.
ITR1217

Post by ITR1217 »

slydawg wrote:
ITR1217 wrote:@ slydawg :

Ik snap wat je bedoelt :wink:

Enne ik had het over INlaat spruitstuk en gasklep, zitten aantal electr. componenten daarop.
Uitlaatspuitsuk heeft idd niets mee te maken.

:o ops: waarschijnlijk verkeerd gelezen ....
Killabee

Post by Killabee »

Nou, heb de kit vandaag binnen gehad, mooi spul. Morgen zet ik het erop, samen met een klein U.S. Style kenteken. Zet wel een plaatje neer hier.
Locked