wit lampje met motortje op blijft branden

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Anyhow, heb je al deze zaken nagekeken?
racer
Posts: 71
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Contact:

Post by racer »

Ja,

Ga volgende week naar de Honda garage om hem te laten uitlezen.
Ik heb ook juist otdekt dat de dichting tussen uitlaatspruitstuk en Cat (dit is een amianten joint doorlaat.Daardoor verlies je ook vermogen.Volgens mij zou dit ook wel de reden kunnen zijn .Ik heb al een nieuwe besteld 34€ daar heb je bij opel dat is mijn dagelijkse wagen bijna een hele auto voor.Ik wacht nu op mijn nr platen en dan gaan we naar de garage .Verder nieuws volgt nog.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Wat is het verschil als je motor lampje knippert af en toe. en costant aan blijft?
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Had onlangs ook dit lampje op de dash aan. Ben toen wel direct de maandag erop naar de dealer geweest om uit te lezen. Was bij mij ook de O2 sensor na de kat. Komt omdat ik nogal lui reed, te voorzichtig. Vrij gauw al overschakelen. De O2 sensor krijgt dan koolaanslag op zich wat eigenlijk het te meten signaal hinderd.

Toeren maken en behouden (dus min boven 2500 gaan zitten) was het advies van de dealer! Daar heb je em toch voor gekocht??

Heb de auto net en je bent dan wat voorzichtiger, plus een andere rijstijl als de vorige eigenaar!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Hmm ...zowat elke keer dat ik met de ITR rij kan ik me niet bedwingen on niet naar 8400rpm te gaan, ik rij er graag een extra 20 KM voor om hem goed warm te rijden.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

bar honda wrote:Wat is het verschil als je motor lampje knippert af en toe. en costant aan blijft?


Als hij blijft branden betekend het meestal dat je op het nood programma loopt
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

Als er geen lampje meer aan is moet je ctr boven de 5700 gaan!
Tenzij je natuurlijk stil staat dan gaat het niet
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

riddertje wrote:Als er geen lampje meer aan is moet je ctr boven de 5700 gaan!
Tenzij je natuurlijk stil staat dan gaat het niet

Dan gaat hij nogsteeds boven de 5700, alleen schakelt de VTEC niet in .
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als je stil staat is de ctr begrenst op 5500rpm dacht ik zo.
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

slydawg wrote:Als je stil staat is de ctr begrenst op 5500rpm dacht ik zo.


inderdaad 5500 dacht 5700 bedankt voor de correctie :lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

roblom wrote:
riddertje wrote:Als er geen lampje meer aan is moet je ctr boven de 5700 gaan!
Tenzij je natuurlijk stil staat dan gaat het niet

Dan gaat hij nogsteeds boven de 5700, alleen schakelt de VTEC niet in .

Even beetje nieuwsgierig....
Maar hoe rijd een CTR nou zonder Vtec??? :o ops:
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Joanne wrote:
roblom wrote:
riddertje wrote:Als er geen lampje meer aan is moet je ctr boven de 5700 gaan!
Tenzij je natuurlijk stil staat dan gaat het niet

Dan gaat hij nogsteeds boven de 5700, alleen schakelt de VTEC niet in .

Even beetje nieuwsgierig....
Maar hoe rijd een CTR nou zonder Vtec??? :o ops:


niet....
racer
Posts: 71
Joined: Sat Jun 09, 2007 3:55 pm
Contact:

Post by racer »

Stekker van lambda stak niet goed in, hersteld en aan computer uitgelezen en klaar is kees.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Mooi.
Voortaan ff alles nalopen, kan nooit kwaad.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Moeilijke problemen hebben vaak de simpelste oplossingen.

eteuben wrote:Had onlangs ook dit lampje op de dash aan. Ben toen wel direct de maandag erop naar de dealer geweest om uit te lezen. Was bij mij ook de O2 sensor na de kat. Komt omdat ik nogal lui reed, te voorzichtig. Vrij gauw al overschakelen. De O2 sensor krijgt dan koolaanslag op zich wat eigenlijk het te meten signaal hinderd.

Toeren maken en behouden (dus min boven 2500 gaan zitten) was het advies van de dealer! Daar heb je em toch voor gekocht??


Heb de auto net en je bent dan wat voorzichtiger, plus een andere rijstijl als de vorige eigenaar!

Je kunt ook erg lang rustig rijden met een Type-R, zo lang je af en toe maar wat hoger in toeren gaat om het geheel weer een beetje schoon te blazen/branden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat een ramp is dat altijd :lol:
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Ik vind toeren maken geen ramp, rijdt lekker vlot door. Alleen kan je dat wel merken aan een bepaalde niveau meter in de auto!!!

Dat een stekker er gewoon domweg niet goed inzit, zou mijn probleem ook wel eens geweest kunnen zijn, want hij brandt sindsdien niet meer.
Locked