Wilco ITR #1150

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Hoezo :-? ??Ik snap niet helemaal

Moet het persé een Mugen of Spoon stuur wezen dan (made by Momo)?Met onnodig extreem hoge prijzen.

Ik heb het zelf niet op aftermarket stuurtjes , maar omdat de zitpositie verandert is , maakt dat het sturen niet fijn.

Daarom eerst een ander stuurtje , bevalt mij deze niet dan is financieel niet zoveel geleden , en is hij zoweer in de verkoop.

In al mijn overige auto's had ik al een leren stuur , stuur van de ITR is daarin tegen vrij glad (persoonlijke ervaring) , daarom de keus voor suede stur , wat qua stof lijkt op het alcantra van de stoelen , behalve de kleur. :wink:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Mooi stuurtje. :thumbs:
Persoonlijk zou ik wel een volledig rond stuurtje gekozen hebben met zo een geel ringetje van boven. :D
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Mooie/goeie mods Wilco!!!!

Jammer van die pan, maar dat zal zeker goedkomen. Wat staat er nu als eerste op de planning? En wat is precies je hoofdreden voor die andere stoelrails? Betere gewichtsverdeling?

@ HardcoreHonda: Ik zag je post over de problemen met Spoon plug wires: ze staan ook bij mij hoog op het lijstje. Wat is er dan mis mee?



Back on topic: kicken bak man! Een Soeb verruilen voor een ITR schopt kont 8)
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Knite Force wrote:
@ HardcoreHonda: Ik zag je post over de problemen met Spoon plug wires: ze staan ook bij mij hoog op het lijstje. Wat is er dan mis mee?


De electrische weerstand van de kabels....
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Knite Force wrote:Mooie/goeie mods Wilco!!!!

Jammer van die pan, maar dat zal zeker goedkomen. Wat staat er nu als eerste op de planning? En wat is precies je hoofdreden voor die andere stoelrails? Betere gewichtsverdeling?

@ HardcoreHonda: Ik zag je post over de problemen met Spoon plug wires: ze staan ook bij mij hoog op het lijstje. Wat is er dan mis mee?



Back on topic: kicken bak man! Een Soeb verruilen voor een ITR schopt kont 8)



Nieuwe Moroso pan ligt al weer thuis , is een nieuwe aftapplug opgelast .Nu past de Spoon magnetic aftapplug , er zat zeer fijn Engels draad in wat je zo kapot draait.
Wachten is op wat beter weer en wat meer tijd want dan kan hij er onder gehangen worden , niet meer met een OEM pakking , maar probeer het nu met een op silicone based Felpro pakking, moet beter gaan zeggen ze.
We zullen zien.

Ik ben erg lang (bijna 2 mtr) , hoofdgedachte is om mezelf te verlagen waardoor ik meer beenruimte heb met het stuur , bijkomende gedacht is je zwaartepunt verlagen.
Maar nu de stoelen zo laag staan klopt de houding niet zo goed meer , en wil het stuur meer naar me toe hebben.
Nu kun je dat niet voor elkaar krijgen met het OEM stuur , vandaar de keuze naar een aftermarket stuur , ook daarbij heb ik express gekozen voor een zeer licht afgeplat onderkant stuur , waardoor je nog meer beenvrijheid krijgt. De verstelbare naaf heb ik gekozen omdat het gewenst is met serieuze rijstijl om je stuur dichterbij bij je te hebben.
Normaal verzet je je stoel naar voren met mijn bene red ik dat niet, dus alle keuzes zijn bewust gemaakt :wink:

PS. Ben blij dat de Sub. weg , al mis ik het enorme koppel en het boxer geluid wel maar de hoge toeren +VTEC maakt het wel weer goed.
Wel is het zo dat de mensen eerder hun nek verdraaien met de Subaru dan met de Honda , want vaak met de Honda denken ze weer ..daar rijdt weer zo'n gepimpt bakkie...mensen weten niet waar ze over praten :mrgreen:

Ken; Was de weerstand dan zo slecht , want je kunt ze zo doormeten en de waardes vergelijken met de OEM , of controleren met de waardes in je werkplaatshandboek.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

[quote="wilco"]
Ken]
Volgens Spoon hebben hun bougiekabels een extreem lage weerstandswaarde. Stock kabels hebben meestal een weerstand van 5kOhm tot 20kOhm. Bij 25kOhm en hoger moet je ze vervangen.

De vraag is nu: wat is nou beter voor een stock ontsteking? Op internet vind je duizenden artikelen/discussies hierover....
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

wilco wrote:Nieuwe Moroso pan ligt al weer thuis , is een nieuwe aftapplug opgelast .Nu past de Spoon magnetic aftapplug , er zat zeer fijn Engels draad in wat je zo kapot draait.
Zat er fijne draad in die pan of op die plug? (want ook die staat op mijn lijstje ]
Ik ben erg lang (bijna 2 mtr) , hoofdgedachte is om mezelf te verlagen waardoor ik meer beenruimte heb met het stuur , bijkomende gedacht is je zwaartepunt verlagen.
Maar nu de stoelen zo laag staan klopt de houding niet zo goed meer , en wil het stuur meer naar me toe hebben.
Nu kun je dat niet voor elkaar krijgen met het OEM stuur , vandaar de keuze naar een aftermarket stuur , ook daarbij heb ik express gekozen voor een zeer licht afgeplat onderkant stuur , waardoor je nog meer beenvrijheid krijgt. De verstelbare naaf heb ik gekozen omdat het gewenst is met serieuze rijstijl om je stuur dichterbij bij je te hebben.
Normaal verzet je je stoel naar voren met mijn bene red ik dat niet, dus alle keuzes zijn bewust gemaakt :wink: [/quote]
Klopt, ik heb dankzij mijn snap-off naaf ook een andere zitpositie, echt heerlijk. Het is wel even wennen met de bedieningshandles, maar als je gewoon lekker aan het sturen bent is het echt heerlijk! :)

wilco wrote:PS. Ben blij dat de Sub. weg , al mis ik het enorme koppel en het boxer geluid wel maar de hoge toeren +VTEC maakt het wel weer goed.

No VTEC, no 8200 RPM, NO FUN!!!!

wilco wrote:Wel is het zo dat de mensen eerder hun nek verdraaien met de Subaru dan met de Honda , want vaak met de Honda denken ze weer ..daar rijdt weer zo'n gepimpt bakkie...mensen weten niet waar ze over praten :mrgreen:
Assumption is the mother of all fuck-ups. Laat ze maar denken, doe ik ook. Het mooiste is toch echt als ze serieus moeite hebben/hun as gekicked krijgen door een bejaard Civicje uit 1991!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

wilco wrote:Hoezo :-? ??Ik snap niet helemaal

Moet het persé een Mugen of Spoon stuur wezen dan (made by Momo)?Met onnodig extreem hoge prijzen.

Ik heb het zelf niet op aftermarket stuurtjes , maar omdat de zitpositie verandert is , maakt dat het sturen niet fijn.

Daarom eerst een ander stuurtje , bevalt mij deze niet dan is financieel niet zoveel geleden , en is hij zoweer in de verkoop.

In al mijn overige auto's had ik al een leren stuur , stuur van de ITR is daarin tegen vrij glad (persoonlijke ervaring) , daarom de keus voor suede stur , wat qua stof lijkt op het alcantra van de stoelen , behalve de kleur. :wink:


:lol: gast ik zit je te dollen!!

Stuurtje is dik!
Nana korobi ya oki
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Een overwachtse update , mede omdat het nooit de bedoeling is geweest om dit te kopen , maar ik kwam het puur toevallig tegen en zag de prijs , en deze prijs was erg aantrekkelijk waardoor de keuze makkelijker was om de knoop door te hakken.
En buiten dit om mijn originele spoiler had boven op lichte oneffenheden en ik moest voor een 2de hands originele spoiler al €150 neertellen en dan nog spuiten , dan is deze aankoop beter 8)
Het is ook niet de bedoeling om iemand na te apen :wink: , maar alles viel op zijn plek en tadaaaá ......een real OEM Mugen 1st Gen spoiler.

De spoiler bezit een paar lichte blanke lak beschadigingen........wil de spoiler wel spuiten maar kans op kleurverschil word dan erg groot en de Mugen embleempjes zijn naar mijn idee niet meer nieuw/los te verkrijgen want deze moeten verwijdert worden bij het spuiten maar ik krijg ze er waarschijnlijk niet netjes cq heel af tijdens demontage.
Als ik me heel erg erger aan deze beschadigingetjes dan kan ik hem altijd nog laten spuiten.

Even snel wat foto's geschoten :wink:

Image
Image
Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Mooie vleugel Wilco :thumbs:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Oehh, ik denk dat iemand een woordje met je zal willen hebben!:wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Erg mooie spoiler vind ik zelf!
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

slydawg wrote:Oehh, ik denk dat iemand een woordje met je zal willen hebben!:wink:

Als dat maar goed afloopt... :shock:
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

links is de mugen logo gewoon zilver maar rechts niet, namelijk wit
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

@Sinan >>lichtval :wink: Beide zijn zilver/chroom kleur , en de onderste foto is van die kant die jij wit noemt :wink:

Há , tja ik weet helemaal wat je bedoelt :lol: , maar ik heb niet dezelfde spoiler en dat weten wij beide wel. Het idee is hetzelfde maar uitvoering is anders. Maar voor zo'n mooie kans wou ik hem niet laten ontglippen en trouwens er zijn op dit moment al meer mensen die iets kopieren :wink:
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

Mooi hoor !

Staat de itr zeker goed :D
becas©
Posts: 228
Joined: Sun Dec 25, 2005 11:37 pm

Post by becas© »

oem vind ik mooier, maar dit misstaat em ook niet 8)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

:shock: O, O!

:lol:

Mugen kwijl
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Na 3 weken elke keer tussen de buien door eindelijk althans ik wacht nog op 1 ding maar dat kon nog 2 weken duren vandaar alles weer gemonteerd.

Morosopan is gemonteerd , breathercan , PU inserts , nieuwe motorsteun, een doos vol nieuwe OEM pakkingen , complete inlaat 100% gereinigd , en nog wat OEM slangen/can/etc..verwijdert ivm de breathercan.
Nieuwe shiftlight gemonteerd , oude kapot.

Morosopan is tot nu toe nog lekvrij , direct wezen toeren en het duurt langer voordat de 5,2 ltr olie warm word en na een stukje stevig rijden stijgt de olietemperatuur niet zo erg meer en blijf bij straatgebruik op 110 graden steken en met stilstaan zakte hij erg vlot naar de 85 graden.
Dus de extra olie werkt wel als koelend effect.
Tot nu toe blij :lol: , als hij morgen lekt maak ik er een grote asbak van.

En trowuens vorige week een complete pakket Swissvax pakket gekocht , hopen dat dit beter is als Mequiars.
44% pure carnaubawax .....
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Goed bezig man!
Locked