Hey
Ik zat eraan te denken om mijn helm te spuiten. Nu heb ik op verschillende brommer/scooter fora's gelezen dat het slecht is voor je helm om hem te spuiten. Dit werd er gezegt: Hij wordt zacht, als je een harde klap maakt kan die breken dat soort dingen maar dat zijn pas bij harde klappen niet als je hem laat vallen bijvoorbeeld. Ik rijd zelf geen brommer en ga hem eigenlijk alleen gebruiken voor karten en voor meerijden op het circuit. Wat zeggen jullie laten spuiten of niet en verder nog adviezen? Owja ik heb geen geld voor de spuiter :-) .
Er zijn volgens mij wel verven geschikt voor helmen, maar sommigen maken de kunststof buitenschaal weker waardoor je in geval van nood niet meer die bescherming hebt die je nodig hebt. Misschien moet je dat bij een helmen-handel navragen, want dat helmen spuiten niet kan lijkt mij onwaarschijnlijk.
Het kan wel, maar ik zou er zelf niet aan beginnen. Zoals gezegd, de buitenste schaal wordt aangetast. Zo heb ik een keer een 500,- Arai helm verneukt...
Overigens zou ik nooit een gebruikte helm die ik van iemand anders heb gekregen gebruiken. Als er een iets is waar je de voorgeschiedenis van absoluut moet weten is het wel een helm.