30-04 vrijrijden op Zandvoort
VTECRob wrote:1. Lijnen leren achter een ervarener jongen ja.. helemaal mee eens... snellere jongen, absoluut niet...
Bij een snellere jongen heb je de neiging om "erachteraan te gaan" wat resulteerd in teveel dingen tegelijk...
Nogmaals wat IK heel erg leerzaam vond was achter een volledig uitgebouwde rolkooi Porche te rijden die in z'n 3e versnelling bleef rijden op Zolder.
Bedoel ik niet zoals jij het oppakt. Ik bedoel ook meer richting jouw Porsche voorbeeld. Iemand die snel is, zal betere lijnen rijden. Dus meer de dingen laten zien die je moet doen, ook als de snelheid wat lager is. Als die persoon volle sjas gaat rijden, dan heb je er inderdaad weinig aan. Maar de goede lijnen rijden kan ook als je minder hard gaat (al zal er wel degelijk verschil in zitten)
2. vind ik heel erg gevaarlijk...
Doe dat een keer bij mij, Frank of Martin en je zit achterin...
Mijn eerste zinnetje was dan ook 'als ik dat zou doen' (als, zou, allemaal theoretisch)... ik bedoelde dus dat het bij mij inderdaad helemaal fout zou gaan...
Waar ik daarna meer op doelde: Als Frank achter Martin rijdt, kan Frank veel dichterbij komen, omdat Martin ook snel is.
Als Frank achter mij rijdt krijgt hij hartverzakkingen, omdat ik NIET snel ben.
Zelfs al zou het mij lukken om vrij consistente rondetijden neer te zetten in al mijn onervarenheid, zal een meer ervaren rijder achter mij meer schommelingen laten zien in rondetijden, puur omdat hij helemaal gek wordt van mijn slechtere inzichten in rempunten, lijnen, etc...
3. ben ik het weer mee eens... maar doe dan ervaring op tijdens zo'n circuit trainingsdag... (zolder of straks in Assen (oktober) meer info volgt nog)
Ik speel met de gedachte om zo'n 3-daagse cursus te gaan doen, maar dan met een ee8 of zo... minder huilen bij schade... Maar ja, is een strak plan en waarschijnlijk de slimmere manier... alleen zo'n 3-daags ding kost 1500 euries, die ik op dit moment liever stop in het meer geschikt maken van mijn auto (remmen zijn 100% OEM, uitlaat maakt een kolereherrie, 17" met straatbanden, dat soort dingen)
baRt wrote:3. ben ik het weer mee eens... maar doe dan ervaring op tijdens zo'n circuit trainingsdag... (zolder of straks in Assen (oktober) meer info volgt nog)
Ik speel met de gedachte om zo'n 3-daagse cursus te gaan doen, maar dan met een ee8 of zo... minder huilen bij schade... Maar ja, is een strak plan en waarschijnlijk de slimmere manier... alleen zo'n 3-daags ding kost 1500 euries, die ik op dit moment liever stop in het meer geschikt maken van mijn auto (remmen zijn 100% OEM, uitlaat maakt een kolereherrie, 17" met straatbanden, dat soort dingen)
En toch zal je meer hebben, voor je hele leven achter een autostuur, aan zo'n cursus dan die upgrades is mijn idee! :idea:
Martin.O wrote:De enigen die als beginneling goed zijn begonnen, zijn Robin & Frans. Eerst de cursus, daarna een dagje met gelijkgestelde auto's en daarna zelf rustig op circuits beginnen, ze doen hun eigen ding en laten zich niet meeslepen door al het andere geweld.
Vergeet Miguel niet... Die is naar mijn mening ook goed begonnen...
http://www.raceschool.nl/index.php?cont ... raceschool geeft aan dat de cursus 1000 euro is, auto huren kan voor 1000 euro, en examen is 105 euro. De nederlandse race licentie kost 95 euro, de EU licentie 160 euro.
Dus als je geen racelicentie nodig hebt en je eigen auto meeneemt, kan je al voor 1000 euro instructie krijgen.
Zie ook http://www.raceschool.nl/racecursus/
Dus als je geen racelicentie nodig hebt en je eigen auto meeneemt, kan je al voor 1000 euro instructie krijgen.
Volgens mij worden er nu twee dingen door elkaar gehaald...
Cursus Circuitrijden... dat is wat ik op Zolder heb gedaan...
Dat is lijnen leren, rempunten en dergelijk... voor mensen die vaker op het circuit willen rijden...
Een een Racelicentie, om professionele wedstrijden te mogen doen...
(tuurlijk daar leer je ook lijnen rijden enzo... maar slaat helemaal nergens op als je 2x per jaar op een circuit rijdt...) (naar mijn mening)
We gaan met de club in oktober weer een circuit cursus doen... op TT Circuit Assen...
Cursus Circuitrijden... dat is wat ik op Zolder heb gedaan...
Dat is lijnen leren, rempunten en dergelijk... voor mensen die vaker op het circuit willen rijden...
Een een Racelicentie, om professionele wedstrijden te mogen doen...
(tuurlijk daar leer je ook lijnen rijden enzo... maar slaat helemaal nergens op als je 2x per jaar op een circuit rijdt...) (naar mijn mening)
We gaan met de club in oktober weer een circuit cursus doen... op TT Circuit Assen...
IvoG wrote:http://www.raceschool.nl/index.php?content=turboraceschool geeft aan dat de cursus 1000 euro is, auto huren kan voor 1000 euro, en examen is 105 euro. De nederlandse race licentie kost 95 euro, de EU licentie 160 euro.
dit is waar mijn vader zijn racelicentie heeft gehaald en waar ik ook van plan ben 'm te gaan halen
itr-1895 wrote:DC2 wrote:Oke, dat is duidelijk. In oktober hoop ik er bij te kunnen zijn. Hoe sneller van tevoren de datum bekend is, hoe beter.
er is al een datum bekend hier