type r & LPG
Als topsnelheid had hij het over 240 als ik me niet vergis. De autogasinstalaties van tegenwoordig zijn zodanig dat je op vermogen nauwelijks/niks hoeft in te leveren. Dat was vroeger wel anders. Heb zelf namelijk tot mei 2000 een 88-er BX 1.6 op LPG gehad en deze was net zo snel (of traag) als een 1.4 op benzine.
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Volgens mij ben je zelfs duurder uit als je een R op lpg laat rijden.
ten eerste aanschaf van een LPG-installatie
- afschrijving van je R (door de vele km's)
- om de 10k een beurt + kleppen stellen
als je echt wilt bezuinigen koop dan voor 2000 euro een civic EG 1.3 ofzo en ga daarmee naar je werk. De R pak je dan met mooi weer en in de weekend.
ten eerste aanschaf van een LPG-installatie
- afschrijving van je R (door de vele km's)
- om de 10k een beurt + kleppen stellen
als je echt wilt bezuinigen koop dan voor 2000 euro een civic EG 1.3 ofzo en ga daarmee naar je werk. De R pak je dan met mooi weer en in de weekend.
HondaFan wrote:Volgens mij ben je zelfs duurder uit als je een R op lpg laat rijden.
ten eerste aanschaf van een LPG-installatie
- afschrijving van je R (door de vele km's)
- om de 10k een beurt + kleppen stellen
als je echt wilt bezuinigen koop dan voor 2000 euro een civic EG 1.3 ofzo en ga daarmee naar je werk. De R pak je dan met mooi weer en in de weekend.
Lijkt mij dus ook, en helemaal mee eens...
mr. X wrote:HondaFan wrote:Volgens mij ben je zelfs duurder uit als je een R op lpg laat rijden.
ten eerste aanschaf van een LPG-installatie
- afschrijving van je R (door de vele km's)
- om de 10k een beurt + kleppen stellen
als je echt wilt bezuinigen koop dan voor 2000 euro een civic EG 1.3 ofzo en ga daarmee naar je werk. De R pak je dan met mooi weer en in de weekend.
Lijkt mij dus ook, en helemaal mee eens...
@mr X: check je je pb even? Lijkt wel of je niets ontvangt van me :-?
-
- Posts: 19
- Joined: Tue Feb 13, 2007 1:39 am
Moet toch even antwoorden hier.
Tegenwoordig is er maar 1 installatie waarbij je eventueel wel met LPG in de vtec zou kunnen.
Dat is namelijk een LPI installatie van vialle.
Deze installatie is alleen niet zo verkrijgbaar en zeker niet voor honda. Er zijn namelijk alleen nog gasinstallaties van andere merken te krijgen die het gas in een GASVORM naar binnen spuiten en de LPI installatie spuit het vloeibaar in.
Verder ben ik heel toevallig de 2e met een Vialle LPI installatie die pas is gemaakt voor de 2.2i vtec motor. De h22a wel te verstaan.
Mijn ecu van mijn gasinstallatie is daarvoor aangepast.
Deze installatie is dan ook niet echt verkrijgbaar voor de honda motoren. Ik weet niet of ze ooit nog een installatie maken die je kan laten inbouwen, maar goed met andere woorden is het nog niet verkrijgbaar. Behalve dus de installatie die je NIET wilt hebben en je motor kapot maken!!!!!
Doordat Vialle het vloeibaar inspuit heb je namelijk vrijwel geen last van verbrande kleppen doordat het juist verkoelt. het is namelijk onder hogedruk de motor ingespoten.
even een fototje van mijn spruitstuk:
Als er nog vragen zijn kan je deze altijd stellen hoor maar goed iig zo is het wel weer opgeklaart dat gas eventueel wel kan op een R!
Oh en brand je poten niet aan een installatie waarbij het via een mondstuk wordt ingespoten!!! Deze zijn niet accuraat en het sloopt je motor! had deze installatie op mijn h23 gehad. Geen vtec en na 20000km was mijn motor na revisie weer dood.. :shock:
Iig er rijden straks 2 honda's met de h22a motor en lpi in nederland en de eerste rijdt er al 2 jaar mee zonder problemen.
De mijne moet nog aan de loop iig wacht nog op mijn type-s zuigers!! 8)
Tegenwoordig is er maar 1 installatie waarbij je eventueel wel met LPG in de vtec zou kunnen.
Dat is namelijk een LPI installatie van vialle.
Deze installatie is alleen niet zo verkrijgbaar en zeker niet voor honda. Er zijn namelijk alleen nog gasinstallaties van andere merken te krijgen die het gas in een GASVORM naar binnen spuiten en de LPI installatie spuit het vloeibaar in.
Verder ben ik heel toevallig de 2e met een Vialle LPI installatie die pas is gemaakt voor de 2.2i vtec motor. De h22a wel te verstaan.
Mijn ecu van mijn gasinstallatie is daarvoor aangepast.
Deze installatie is dan ook niet echt verkrijgbaar voor de honda motoren. Ik weet niet of ze ooit nog een installatie maken die je kan laten inbouwen, maar goed met andere woorden is het nog niet verkrijgbaar. Behalve dus de installatie die je NIET wilt hebben en je motor kapot maken!!!!!
Doordat Vialle het vloeibaar inspuit heb je namelijk vrijwel geen last van verbrande kleppen doordat het juist verkoelt. het is namelijk onder hogedruk de motor ingespoten.
even een fototje van mijn spruitstuk:
Als er nog vragen zijn kan je deze altijd stellen hoor maar goed iig zo is het wel weer opgeklaart dat gas eventueel wel kan op een R!
Oh en brand je poten niet aan een installatie waarbij het via een mondstuk wordt ingespoten!!! Deze zijn niet accuraat en het sloopt je motor! had deze installatie op mijn h23 gehad. Geen vtec en na 20000km was mijn motor na revisie weer dood.. :shock:
Iig er rijden straks 2 honda's met de h22a motor en lpi in nederland en de eerste rijdt er al 2 jaar mee zonder problemen.
De mijne moet nog aan de loop iig wacht nog op mijn type-s zuigers!! 8)
Mijn broer rijd een door JD aangepaste leon 20VT op LPI. Standaard 180pk. Na wat aanpassingen 247pk op LPI en 246pk op ron98. Alleen hij is zo afgesteld dat hij op LPI niet boven de 5k rpm mag komen.
Dus op LPI gewoon meer vermogen, niet veel maar toch...
Nu is het zo dat bij deze motor het lang niet zo storend is, dat je niet boven de 5k rpm kan komen op LPI, vergelijkend met een VTEC, welke alleen voor uit komt boven de 5k rpm. De leon kon ook veilig op LPI worden afgesteld, alleen dan ga je veel inleveren.
Zelf zou dus nooit een VTEC pakken voor op gas....
Dus op LPI gewoon meer vermogen, niet veel maar toch...
Nu is het zo dat bij deze motor het lang niet zo storend is, dat je niet boven de 5k rpm kan komen op LPI, vergelijkend met een VTEC, welke alleen voor uit komt boven de 5k rpm. De leon kon ook veilig op LPI worden afgesteld, alleen dan ga je veel inleveren.
Zelf zou dus nooit een VTEC pakken voor op gas....
-
- Posts: 19
- Joined: Tue Feb 13, 2007 1:39 am
Ach ben best benieuwd wat deze gaat doen op lpi.
Maar goed ik laat hem gewoon op lpi rijden en ga over 10k ongeveer mijnkleppen checken hoe ze zijn en of ze nog dicht zitten.
Er zitten nu namelijk nieuwe kleppen in mijn kop en er komen type-s zuigers in.
Verder alle bearings en lagers worden vervangen.
Met andere woorden bijna nieuw blok :P
Iig i will let you guys know!!
Maar ja stiekem zit ik ook steeds te kijken voor een CTR.. maar ja wie weet komt die er ooit nog.
Maar goed ik laat hem gewoon op lpi rijden en ga over 10k ongeveer mijnkleppen checken hoe ze zijn en of ze nog dicht zitten.
Er zitten nu namelijk nieuwe kleppen in mijn kop en er komen type-s zuigers in.
Verder alle bearings en lagers worden vervangen.
Met andere woorden bijna nieuw blok :P
Iig i will let you guys know!!
Maar ja stiekem zit ik ook steeds te kijken voor een CTR.. maar ja wie weet komt die er ooit nog.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Er zijn ook LPI computers die voor turbo geschikt zijn. Volgens mij passen ze die eventueel toe op Vtec motoren.
Ze doen dan net op de boel onder boost staat en gaat de LPI ecu meer injecteren.
Moet goed gaan!
Er is een keer een race Clio in de Clio cup geweest die op LPI reedt. Ding liep bijna nog harder dan de rest maar raakte in bochten achter door het hogere gewicht van de tank, inhoud etc.
Maar het kan dus wel!
Ze doen dan net op de boel onder boost staat en gaat de LPI ecu meer injecteren.
Moet goed gaan!
Er is een keer een race Clio in de Clio cup geweest die op LPI reedt. Ding liep bijna nog harder dan de rest maar raakte in bochten achter door het hogere gewicht van de tank, inhoud etc.
Maar het kan dus wel!
-
- Posts: 19
- Joined: Tue Feb 13, 2007 1:39 am
Gaskleppie wrote:Er zijn ook LPI computers die voor turbo geschikt zijn. Volgens mij passen ze die eventueel toe op Vtec motoren.
Ze doen dan net op de boel onder boost staat en gaat de LPI ecu meer injecteren.
Moet goed gaan!
Er is een keer een race Clio in de Clio cup geweest die op LPI reedt. Ding liep bijna nog harder dan de rest maar raakte in bochten achter door het hogere gewicht van de tank, inhoud etc.
Maar het kan dus wel!
De LPI computer past gebruikt de feulmaps van de originele ecu en ook tijdens de vtec.
De oude systemen konden dat niet goed doseren door het vulmond systeem en het vluchtige gas.
Ook de SGI systemen kunnen dit minder goed doordat het nog steeds in gasvorm ingespoten wordt.
De LPI kan het doseren als vloeistof en is daardoor VEEL nauwkeuriger.
Leuk spul iig!!1 8)
Mydogisgone wrote:Moet toch even antwoorden hier.
Tegenwoordig is er maar 1 installatie waarbij je eventueel wel met LPG in de vtec zou kunnen.
Dat is namelijk een LPI installatie van vialle.
Deze installatie is alleen niet zo verkrijgbaar en zeker niet voor honda. Er zijn namelijk alleen nog gasinstallaties van andere merken te krijgen die het gas in een GASVORM naar binnen spuiten en de LPI installatie spuit het vloeibaar in.
Verder ben ik heel toevallig de 2e met een Vialle LPI installatie die pas is gemaakt voor de 2.2i vtec motor. De h22a wel te verstaan.
Mijn ecu van mijn gasinstallatie is daarvoor aangepast.
Deze installatie is dan ook niet echt verkrijgbaar voor de honda motoren. Ik weet niet of ze ooit nog een installatie maken die je kan laten inbouwen, maar goed met andere woorden is het nog niet verkrijgbaar. Behalve dus de installatie die je NIET wilt hebben en je motor kapot maken!!!!!
Doordat Vialle het vloeibaar inspuit heb je namelijk vrijwel geen last van verbrande kleppen doordat het juist verkoelt. het is namelijk onder hogedruk de motor ingespoten.
even een fototje van mijn spruitstuk:
Als er nog vragen zijn kan je deze altijd stellen hoor maar goed iig zo is het wel weer opgeklaart dat gas eventueel wel kan op een R!
Oh en brand je poten niet aan een installatie waarbij het via een mondstuk wordt ingespoten!!! Deze zijn niet accuraat en het sloopt je motor! had deze installatie op mijn h23 gehad. Geen vtec en na 20000km was mijn motor na revisie weer dood.. :shock:
Iig er rijden straks 2 honda's met de h22a motor en lpi in nederland en de eerste rijdt er al 2 jaar mee zonder problemen.
De mijne moet nog aan de loop iig wacht nog op mijn type-s zuigers!! 8)
Heel oud topic maar erg leuk dat ik dit gevonden heb: jij bent dus kennelijk die beroemde tweede die op LPI is omgebouwd: ik heb de eerste in mijn bezit. En die heeft al 150.000km volledige probleemloos op LPI erop zitten inmiddels! Compressie super, geen olieverbruik, geen tikkende klepjes, niks van dat alles! En hij staat nu te koop
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: type r & LPG
Deze heeft het nooit overleeft dus je bent nog steeds de enige, lol!
Re: type r & LPG
lol Waaraan is die overleden dan? Toch niet de LPI?
Die van mij gaat ook verdwijnen waarschijnlijk trouwens, dan zijn er geen meer
Die van mij gaat ook verdwijnen waarschijnlijk trouwens, dan zijn er geen meer
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: type r & LPG
kwartier volgas op topspeed rijden in duitslnd met te koude boegies. Zuigers aan stront....