Niewe CTR voor het eerst gespot ?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

mr. X wrote:Maar dan nog, weet zeker dat je reserve wiel er nog in hebt liggen :D
Ik rij al een jaar zonder :roll: scheelt je 20 kilo..

Naakt rijden, sheelt nog eens 1,5 kilo.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

En je hebt gegarandeerd bekijks!
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Kunt zeggen wat je wil, maar toen ik nog scooters had, viel ik zelf voor de sprints af. woog normaal 73 á 74 kilo, maar dan zat ik onder de 70 hoor. Wel met hongerdieet, maar dat maakt niet uit. Wat dat betreft ben ik érg fanatiek. Als ik iets wil of ergens voor ga, gaat het me lukken ook...
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

AccordTypeaRd wrote:
mr. X wrote:Maar dan nog, weet zeker dat je reserve wiel er nog in hebt liggen :D
Ik rij al een jaar zonder :roll: scheelt je 20 kilo..

Naakt rijden, sheelt nog eens 1,5 kilo.


:lol: :lol: :lol: Zonder motor nog eens 100 kg :lol:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Intey wrote:
AccordTypeaRd wrote:
mr. X wrote:Maar dan nog, weet zeker dat je reserve wiel er nog in hebt liggen :D
Ik rij al een jaar zonder :roll: scheelt je 20 kilo..

Naakt rijden, sheelt nog eens 1,5 kilo.


:lol: :lol: :lol: Zonder motor nog eens 100 kg :lol:

En dan jezelf voortbewegen als Fred Flinstone:
IEEEEEYABBEDABBEDOOOOOOOOOO!!!!
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

AccordTypeaRd wrote:
mr. X wrote:Maar dan nog, weet zeker dat je reserve wiel er nog in hebt liggen :D
Ik rij al een jaar zonder :roll: scheelt je 20 kilo..

Naakt rijden, sheelt nog eens 1,5 kilo.

poep op je stoel :+
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Even zonder dollen. Je kan gewoon CTR2 bestellen zoals hij is 0-100 in 6,6sec en je kan de lichtere versie bestellen en dat is 0-100 6,4. Graag of niet we moeten hem aannemen zoals hij is. Hij blijft tenslotte een civic :-)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Hmmmmm,
Toch maar even bij van Nieuwkerk A'dam slijmen :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

poep op je stoel :+


Er bestaat papier om je reet schoon te maken voor je gaat zitten hoor.......
Just a hint......
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gebruik wel JDM papier, he! :lol:
badboy4life
Posts: 17
Joined: Tue Oct 24, 2006 10:34 am

Post by badboy4life »

Spijker wrote:Ik geloof nooit dat ie 35 of meer gaat kosten. Dan prijzen ze zichzelf uit de markt. Ik verwacht dat ie rond de 32/33 gaat kosten, hooguit.


Vanaf prijs is €34.995,-....

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5997
If it ain't a Type R, it ain't a tight car.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

badboy4life wrote:
Spijker wrote:Ik geloof nooit dat ie 35 of meer gaat kosten. Dan prijzen ze zichzelf uit de markt. Ik verwacht dat ie rond de 32/33 gaat kosten, hooguit.


Vanaf prijs is €34.995,-....

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5997


Ben bang dat het mijn laatste CTR is...IIG voorlopig...De nieuwe is niet echt een optie....
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Gisteren de nieuwe AutoVisie binnengehad, en er waren geen serieuze klachten te bespeuren over de nieuwe CTR. Ben benieuwd hoe hij er in een direct vergelijk met andere hete hatchbacks uitkomt, maar dat zie ik met vertrouwen tegemoet. Dit omdat de CTR n/a is de de meeste anderen geblazen zijn (en zodoende een piekeriger koppel hebben).
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik weet het niet hoor Ard.
Zowieso is de CTR een paar kilo's zwaarder geworden en het vermogen hetzelfde gebleven, grotendeels van de concurrentie heeft meer vermogen.
Met de nieuwe geblazen motoren heb je tegenwoordig een vloeiender koppelverloop, nagenoeg geen turbo gat.
De wegligging is dan weer een ander verhaal.
Als je een goede vergelijking wil kwa vermogen en handling dan denk ik dat de clio een goede kandidaat is, lichter maar iets minder vermogen en is N/A motor. Voor de rest zijn ze allemaal geblazen als ik het goed heb.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

het vermogen is hetzelfde gebleven maar het blok is wel wat aangepast. het is niet het blok zoals tie in de "oude" ctr ligt.
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Een geblazen motor heeft altijd als nadeel dat op een bepaald moment het vermogen er ineens op vooruit gaat op een wat lager toerental wat onder bepaalde omstandigheden toch een bepaalde mate van onbalans in de auto brengt. Bij een VTEC blok ouwe stijl krijg je ook ineens een krachtstoename maar dit lag meestal op een veel hoger toerental, en lijkt mij zodoende beter in de hand te houden dan een uitbraak van vermogen bij een lager toerental zoals bij een turbo. En de VTEC in de nieuwe CTR komt er (volgens AV) niet voelbaar in waardoor je over een breed toerenbereik een hele mooie vermogensopbouw krijgt. Het is wel een feit dat de CTR veel en veel te zwaar is en zodoende niet echt een interessante aanbieding voor de puristen. Maar aan de andere kant verbaast mij de positieve kritiek van AV op de nieuwe CTR mij zeer, en dat is bij AV wel eens anders als het op Honda aankomt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Maar aan de andere kant verbaast mij de positieve kritiek van AV op de nieuwe CTR mij zeer, en dat is bij AV wel eens anders als het op Honda aankomt.


idd!
Autovisie begon een beetje te oud te worden voor dit soort auto's had ik wel eens het idee....
Maar ze waren dit keer super positief!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Gaskleppie wrote:
Maar aan de andere kant verbaast mij de positieve kritiek van AV op de nieuwe CTR mij zeer, en dat is bij AV wel eens anders als het op Honda aankomt.


idd!
Autovisie begon een beetje te oud te worden voor dit soort auto's had ik wel eens het idee....
Maar ze waren dit keer super positief!


Kan ook zijn omdat de nieuwe CTR geen die hard auto meer is maar een beetjes soft is geworden :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Daar ben ik ook een beetje bang voor, Autovisie heeft de Type-R altijd te hard gevonden :(
Locked