Even zonder dollen. Je kan gewoon CTR2 bestellen zoals hij is 0-100 in 6,6sec en je kan de lichtere versie bestellen en dat is 0-100 6,4. Graag of niet we moeten hem aannemen zoals hij is. Hij blijft tenslotte een civic :-)
Spijker wrote:Ik geloof nooit dat ie 35 of meer gaat kosten. Dan prijzen ze zichzelf uit de markt. Ik verwacht dat ie rond de 32/33 gaat kosten, hooguit.
Spijker wrote:Ik geloof nooit dat ie 35 of meer gaat kosten. Dan prijzen ze zichzelf uit de markt. Ik verwacht dat ie rond de 32/33 gaat kosten, hooguit.
Gisteren de nieuwe AutoVisie binnengehad, en er waren geen serieuze klachten te bespeuren over de nieuwe CTR. Ben benieuwd hoe hij er in een direct vergelijk met andere hete hatchbacks uitkomt, maar dat zie ik met vertrouwen tegemoet. Dit omdat de CTR n/a is de de meeste anderen geblazen zijn (en zodoende een piekeriger koppel hebben).
Ik weet het niet hoor Ard.
Zowieso is de CTR een paar kilo's zwaarder geworden en het vermogen hetzelfde gebleven, grotendeels van de concurrentie heeft meer vermogen.
Met de nieuwe geblazen motoren heb je tegenwoordig een vloeiender koppelverloop, nagenoeg geen turbo gat.
De wegligging is dan weer een ander verhaal.
Als je een goede vergelijking wil kwa vermogen en handling dan denk ik dat de clio een goede kandidaat is, lichter maar iets minder vermogen en is N/A motor. Voor de rest zijn ze allemaal geblazen als ik het goed heb.
Een geblazen motor heeft altijd als nadeel dat op een bepaald moment het vermogen er ineens op vooruit gaat op een wat lager toerental wat onder bepaalde omstandigheden toch een bepaalde mate van onbalans in de auto brengt. Bij een VTEC blok ouwe stijl krijg je ook ineens een krachtstoename maar dit lag meestal op een veel hoger toerental, en lijkt mij zodoende beter in de hand te houden dan een uitbraak van vermogen bij een lager toerental zoals bij een turbo. En de VTEC in de nieuwe CTR komt er (volgens AV) niet voelbaar in waardoor je over een breed toerenbereik een hele mooie vermogensopbouw krijgt. Het is wel een feit dat de CTR veel en veel te zwaar is en zodoende niet echt een interessante aanbieding voor de puristen. Maar aan de andere kant verbaast mij de positieve kritiek van AV op de nieuwe CTR mij zeer, en dat is bij AV wel eens anders als het op Honda aankomt.