CR-V Mugen Style!
CR-V Mugen Style!
De tuner Mugen is onlosmakelijk verbonden met Honda. De fonkelnieuwe CR-V kan helemaal door het bedrijf worden aangekleed.
Honda-tuner Mugen heeft in Japan een bodykit voor de Honda CR-V op de markt gebracht. Mugen is tot diep in z’n wortels verbonden met Honda omdat het in 1973 is opgericht door Hirotoshi Honda, de zoon van Soichrio, stichter van Honda. Bij de nieuwste creatie, die Roadstar is gedoopt, laat Mugen de techniek van de SUV vrijwel ongemoeid. Het exterieur is daarentegen flink aangepakt.
Mugen begint met een complete bodykit. Die bestaat uit een spoiler onder de bumper met dubbele mistlichten. Verder is er een speciale Mugen-grille en hangt er een indrukwekkende spoiler op de achterklep. Voor het interieur zijn er aluminium pedalen.
Flinke wielen mogen natuurlijk ook niet ontbreken. Mugen levert aluminium exemplaren in de maat 19 inch. Verder is er een aangepast uitlaatsysteem dat naar wens twee in het midden geplaatste eindpijpen heeft of een enkel exemplaar dat aan de rechterzijkant onder bumper zit.
Aan de motor doet Mugen bij deze auto niets. Wel is er een ‘high performance’-oliefilter en kan de plastic afdekplaat van de motor worden vervangen door een exemplaar van Mugen. Ook Mugen-emblemen behoren tot de mogelijkheden.
Honda-tuner Mugen heeft in Japan een bodykit voor de Honda CR-V op de markt gebracht. Mugen is tot diep in z’n wortels verbonden met Honda omdat het in 1973 is opgericht door Hirotoshi Honda, de zoon van Soichrio, stichter van Honda. Bij de nieuwste creatie, die Roadstar is gedoopt, laat Mugen de techniek van de SUV vrijwel ongemoeid. Het exterieur is daarentegen flink aangepakt.
Mugen begint met een complete bodykit. Die bestaat uit een spoiler onder de bumper met dubbele mistlichten. Verder is er een speciale Mugen-grille en hangt er een indrukwekkende spoiler op de achterklep. Voor het interieur zijn er aluminium pedalen.
Flinke wielen mogen natuurlijk ook niet ontbreken. Mugen levert aluminium exemplaren in de maat 19 inch. Verder is er een aangepast uitlaatsysteem dat naar wens twee in het midden geplaatste eindpijpen heeft of een enkel exemplaar dat aan de rechterzijkant onder bumper zit.
Aan de motor doet Mugen bij deze auto niets. Wel is er een ‘high performance’-oliefilter en kan de plastic afdekplaat van de motor worden vervangen door een exemplaar van Mugen. Ook Mugen-emblemen behoren tot de mogelijkheden.
Nana korobi ya oki
Ik associeerde Mugen altijd met performance en een beetje plastic maar als zij nu ook al op de plastic toer gaan...
Dit is best een leuk ding maar laat dan de kans niet schieten om er motorisch ook iets van te maken. Je koopt toch ook geen AMG spoiler pakket...
Dit is best een leuk ding maar laat dan de kans niet schieten om er motorisch ook iets van te maken. Je koopt toch ook geen AMG spoiler pakket...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Eens Dimer maar dan hoeft het toch geen Mugen versie te worden? Als Mugen nu ook al synoniem staat voor plastic bumpertjes en vleugels...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Leuk dat het verkorte stukje Mugen geschiedenis even voorbij komt :-)
Hirotoshi Honda is de President van Mugen, Hai!
Mugen is begin jaren '90 begonnen met het "uiterlijk tunen", als echt Japans bedrijf luister je naar de klanten en deze willen voor woon/werk een van binnen rustige en van buiten bijzonder. Vandaar de kit's.
Voor de airokits gaan ze daadwerkelijk de wind tunnel in, dus geen all show but no go..
De NSX-R is ook door Mugen ontworpen heb ik uit betrouwbare bron vernomen..
Ik vind de CR-V het best geschikt om je duikuitrusting mee te nemen.
Hirotoshi Honda is de President van Mugen, Hai!
Mugen is begin jaren '90 begonnen met het "uiterlijk tunen", als echt Japans bedrijf luister je naar de klanten en deze willen voor woon/werk een van binnen rustige en van buiten bijzonder. Vandaar de kit's.
Voor de airokits gaan ze daadwerkelijk de wind tunnel in, dus geen all show but no go..
De NSX-R is ook door Mugen ontworpen heb ik uit betrouwbare bron vernomen..
Ik vind de CR-V het best geschikt om je duikuitrusting mee te nemen.
CR-V
Niet zo lelijk over een CR-V
Heb er net een gekocht voor mijn schoonouders en het is echt een waanzinnige auto. Ze hadden hiervoor een RAV4, en geloof me dit is een enorme stap luxer dan die toyota.
In alle opzichten tot nu toe vinden ze (ik) hem beter dan die Rav4.
Met dat spoilerpakker ben ik het eens past niet bij de performance, maar voor een pakketje zie het er aardig uit.
Martijn
Heb er net een gekocht voor mijn schoonouders en het is echt een waanzinnige auto. Ze hadden hiervoor een RAV4, en geloof me dit is een enorme stap luxer dan die toyota.
In alle opzichten tot nu toe vinden ze (ik) hem beter dan die Rav4.
Met dat spoilerpakker ben ik het eens past niet bij de performance, maar voor een pakketje zie het er aardig uit.
Martijn