BugsM ... CH1 H22A7 & EJ2 H22A

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
BugsM

Post by BugsM »

wilco wrote:Sorry ik doelde eigenlijk met het laaste stukje vraag op je antenne weg laten halen :o ops: >>ivm het kleurverschil.

Waarschijnlijk houd je wel minimale verschil. De kleur is alleen niet het probleem, maar de verwering van de blanke lak....

Deze spuiter heeft ook de delsol gespoten, en heb er wel vertrouwen in.
Katana

Post by Katana »

Goede actie, Nightmare heeft het ook gedaan.

Staat ook bij mij hoog aan het lijstje.

Als je foto's maakt van de las en spuit actie zou ik ze graag zien :-)
BugsM

Post by BugsM »

Zo even een update....

Antenne is eruit en ziet er top uit. Buitenzijde van de ATR gaat niets meer aan veranderen. Heb nu een antenne binnen in de auto, maar moet nog versterker achter. Ontvangst is bagger...

Nu het verhaal achter 8600 rpm wat de ATR zou doen. Helaas allemaal niet waar. De ecu was niets aan veranderd. De bak is zover ik weet origineel...
Nu heb ik vandaag een nieuw instrumentenpaneel gemonteerd en wat denken jullie. vtec bij 5800 ipv 6100 en begrenzer bij zon 7900 tpm...
Ook de afwijking op de km teller is verdwenen en geeft nu bijna de werkelijke km's aan...
Wat er precies met de klok is gedaan weet ik niet, wel dat deze ooit uit elkaar is geweest....
Katana

Post by Katana »

BugsM wrote:Zo even een update....

Antenne is eruit en ziet er top uit. Buitenzijde van de ATR gaat niets meer aan veranderen. Heb nu een antenne binnen in de auto, maar moet nog versterker achter. Ontvangst is bagger...

Nu het verhaal achter 8600 rpm wat de ATR zou doen. Helaas allemaal niet waar. De ecu was niets aan veranderd. De bak is zover ik weet origineel...
Nu heb ik vandaag een nieuw instrumentenpaneel gemonteerd en wat denken jullie. vtec bij 5800 ipv 6100 en begrenzer bij zon 7900 tpm...
Ook de afwijking op de km teller is verdwenen en geeft nu bijna de werkelijke km's aan...
Wat er precies met de klok is gedaan weet ik niet, wel dat deze ooit uit elkaar is geweest....

Foto's van de las aktie?

Shit van de klok, is er mee gerommelt?
MeijerR

Post by MeijerR »

BugsM wrote:Zo even een update....

Dat ziet er goed uit zonder antenne heb het zelf nmlk ook :wink:
Maar wat voor antenne heb je nu dan ?.Moet zelf ook nog een andere antenne hebben en waar heb je hem bevestigd?
slED9e

Post by slED9e »

ik heb dit ook gedaan en nu een antenne aan binnenzijde raam
wel vaag van die klok idd
RedSun

Post by RedSun »

Heeft er iemand getracht andere teller verlichting te plaatsen en alles uit elkaar laten donderen ofzo? Wat wazig zeg....

Idd, dat vindt ik ook het enige niet mooie aan het exterieur, die zendmast.... type erna heeft dat mooier opgelost...
Nana korobi ya oki
HondArd

Post by HondArd »

@Marcel: waar zijn de foto's van je kleppendeksel gebeleven? Ik was erg benieuwd hoe die er bij jou ook alweer uitzag.
BugsM

Post by BugsM »

AccordTypeaRd wrote:@Marcel: waar zijn de foto's van je kleppendeksel gebeleven? Ik was erg benieuwd hoe die er bij jou ook alweer uitzag.

Uhm hij is nu wit, maar gaat weer rood worden. Uiteraard met korrelstructuur....
wilco

Post by wilco »

Je hebt ook hamerslag rood , dat is volgens mij het idee van de OEM kleppendeksel kleur.
BugsM

Post by BugsM »

wilco wrote:Je hebt ook hamerslag rood , dat is volgens mij het idee van de OEM kleppendeksel kleur.

Heb een busje wrinkle red. Is hittesbestendig en voor motoronderdelen. Kan tegen remmenreiniger etc....
Door het aantal lagen bepaal je de grote van de structuur. Dit weekend maar eens aan beginnen...
slED9e

Post by slED9e »

die wrinkles lijken mij het ding, ben benieuwd
HondArd

Post by HondArd »

Op ATR.ORG staat het hele verhaal hoe je het moet doen (met een link naar HondaRevolutions). "Doing my cam cover" of zoiets. Ik heb het zelf ook gedaan en het is erg de moeite waard. Maar ik zal er wel de tijd voor nemen. Nieuwe pakkingen halen en bij het spuiten de gaatjes afplakken/afdichten. De rubbertjes van de bougiegaten komen erg goed van pas als je het kleppendeksel ergens verhoogd op moet leggen, en die van de schroeven waarmee het kleppendeksel op de kop zit dichten de desbetreffende gaten ook mooi af tijdens het spuiten. Na het spuiten minimaal één dag wachten voor je het kleppendeksel terugzet en dan nog moet je uitkijken dat je de verse verflaag er niet afstoot. De verflucht zul je nog wel een tijdje blijven ruiken. Nog een laatste tip: zorg ervoor dat je tijdens het spuiten rondom voldoende plek hebt. Niets is zo vervelend als dat je dat ding om moet draaien om aan de achterkant te kunnen spuiten.
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:Nog een laatste tip: zorg ervoor dat je tijdens het spuiten rondom voldoende plek hebt. Niets is zo vervelend als dat je dat ding om moet draaien om aan de achterkant te kunnen spuiten.

Je kan m ook op een plank zetten :wink:

BDW: Waarom kopen we geen nieuwe?

+/- 130,- euro als je er een paar neemt :wink:
HONDA

Post by HONDA »

130 euro voor een OEM kleppendeksel? Gelijk doen dan want voor een B18 kost het 300/400 euro.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd

Post by HondArd »

Qua uren werk ga je ruim over de €130,-- heen, maar qua materiaal maar een fractie. Het enige wat het mij kostte was de spuitbus en het schuurpapier. De rest heb ik van m'n werk meegenomen.
Als je je kozijnen moet schilderen koop je die toch ook niet nieuw? :wink:
Voodoo

Post by Voodoo »

AIYOKU wrote:
AccordTypeaRd wrote:Nog een laatste tip: zorg ervoor dat je tijdens het spuiten rondom voldoende plek hebt. Niets is zo vervelend als dat je dat ding om moet draaien om aan de achterkant te kunnen spuiten.

En waar kunnen we dat halen voor dat bedrag :?:
BugsM

Post by BugsM »

Voodoo wrote:
AIYOKU wrote:

En waar kunnen we dat halen voor dat bedrag :?:

Volgens mij kost een typeR h22 kleppendeksel iets van 400/450 euro...
BugsM

Post by BugsM »

Omdat een R toch een rood kleppendeksel moet hebben....

Het wrinkle effect is wel wat anders dan oem honda. Tevens is het iets donkerder rood en iets meer glanzend. Toch ben ik er tevreden over...

Image

Image

Image
RedSun

Post by RedSun »

Nais!! en idd, R kleppendeksel is het mooist in het rood ja!
Nana korobi ya oki
Locked