Advanced VTEC

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Wodka
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:25 am

Advanced VTEC

Post by Wodka »

Binnen drie jaar zal Honda een nieuwe VTEC motor introduceren genaamd Advanced VTEC. Meer trekkracht bij alle snelheden en een lager verbruik zijn de bealngrijkste vernieuwingen. Kan niet wachten!!!


http://www.autoblog.com/2006/09/25/honda-reveals-the-advanced-vtec-engine/
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Dik!! die gasten verbeteren altijd alles waarvan iedereen denkt dat het niet te verbeteren valt...
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Image

Image

Een JDM ATR, mooie test auto :-)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

What the f*ck voor een gasklep huis/inlaat spruitstuk zit daar nou op?????
Zoiets heb ik nog nooit gezien!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Is dat niet gewoon om de inlaattraject te verkorten/verlangen?
Variable intake.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ja, maar zo lang heb ik ze nog nooit gezien. De runners lopen helemaal naar onder.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

frank, das toch goed! dat betekent dat ze WEER eens 'out of the box' aan het denken / engineeren zijn geweest...

en laat dat nou net zijn wat Honda deed eind jaren 80, waardoor WIJ nu nog steeds dikke vette pret hebben!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Gaskleppie wrote:Ja, maar zo lang heb ik ze nog nooit gezien. De runners lopen helemaal naar onder.

Omdat daar nog plaats is? Maar ze zijn echt weer goed bezig bij Honda, blijft een mooi merk.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het kleppen deksel is ook vrij hoog, daar wil ik wel eens onder kijken!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat heeft de K20 ook. Heeft te maken met de hoek hoe de kleppen in de kop staan. Die is heel klein. Het voordeel is dat je geen puntdak zuigers nodig hebt om de compressie hoog te krijgen wat een beter verdeling in de cilinders niet in de weg staat.
Dat is ook de hoofd reden waarom er meer vermogen/inhoud uit de K gehaald kan worden tov een B blok.
Locked