CTR vs Golf Gti

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

CTR vs Golf Gti

Post by Jo& »

Nieuwe Golf GTI ROOD...
In het natte weer door een bocht verloren :(
No.1 Ik kwam niet weg -> wielspin voor het leven.
No.2 Dus ik zat in zn 2 en durfde niet volgas door de bocht

Theoretisch moet ik hem kunnen hebben...
Scheelde zoo weinig joh pfff ik liep zelfs in zn 2 sneller... Tot zijn turbo kwam :cry: en hij heeft tractiecontrole...
Mjah toen kwam mijn Vtec en ik haalde weer in maar er kwam een weg versmalling en ik ben niet zo aso om door te douwen...

En het rotte is dat ik die auto heeel vaak tegekom bij de AH enz...

Op een dag pak ik hem terug... In het droge :!: 8)

Tot die tijd baal ik als een stekker!!!

Ben maar gaan driften/slippen op het industrieterrein... maar ben daar nog niet zooo goed in...
S2000 is no problem maar dat handremmen is ff andere techniek...
He Maarten? Die zat me uit te lachen :o ops: :twisted:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Je bent inderdaad sneller, maar wat je zegt het was nat.
Beter het zekere voor het onzekere, straks lig je op je dak omdat je koste wat het kost die VW bij wil houden, lijkt me ook niet de bedoeling...

Wat je zegt, droog wegdek, dan is tie van jou!
Nana korobi ya oki
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ja en ik zat binnenbaan dus ik had GEEN ruimte en dan had ik hem ook meegenomen...
Heb die auto nu 3,5 maanden.. ff rustig aan nog.

Mijn kans komt nog mjah voor nu ff balen..!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Dan had je hem wel gehad :razz:

Snap ik, misschien ff een golf 3 gti zoeken, dat red je makkelijk, zelfs al is het nat :razz:
Nana korobi ya oki
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Nja deze moet ik ook kunnen hebben... Maar niet als het nat is want ik heb dus GEEN electronica...!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

maakt het des te leuker, ben je zelf nog volledig in control...

met snufjes kan iedereen winnen, op techniek winnen is veel leuker...

ah joh nog een paar maandjes, dan ga je hem driftend voor bij met 1 hand aan het stuur en met de andere naar hem zwaaiend :wink:
Nana korobi ya oki
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Ik heb ook weleens met de CTR tegen de nieuwe GTI gereden.

Hij zat achter mij, maar kon me verekt goed bijhouden.

Dit was maar op een binnendoorweg ( 80km/h ) die 1 km lang was.

Maar ik durf er gerust naast te gaan staan bij de stoplichten

( 0 tot 100 in 7.2 ) :lol:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Het klinkt zo cliche maar o zo waar:
"Pwer is nothing without control" :idea:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Dat is zeker waar! maar hoeft niet perse elektronisch te zijn :wink:
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Haha kon je het niet laten dit te posten :D
Hadden we de itr toch maar meegenomen! Hoe dan ook was hij er nooit never niet voor gekomen...

Je poging was goed, je gaf alleen later gas dan die kerel. Hij liep dus eerst stukje weg, toen de CTR op gang kwam ging het gelijk, v-tec liepen wij weer uit, turbo kwam hij er nét langs en kon je hem er niet meer voor gooien omdat je in de toeren begrenzer schoot en niet meer doorschakelde, denk dat we m anders nog wel hadden gehad...

Heb zelf zón schurft aan electronica. Mensen leren tegenwoordig niet meer rijden, ze leren sturen, en zelfs dát kunnen de meeste niet.

En ik hou zelfs een golf 5 R32 bij... zat een keer voor me maar hij liep geen cm uit! gti-tje moest eitje zijn geweest voor de ITR :razz: s2000 houdt hij ook bij...

Achja... pak hem maar een keer op het droge :D
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Een R32? dik zeg, dat zijn geen trage jongens...
Kun je nagaan, die jappen hebben het wel begrepen.
1.8 vs 3.2 V6 en dan nog winnen ook hahaha
geweldig.
Nana korobi ya oki
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

R32 is idd geen trage jongen maar wel een zware jongen.
Zoals iemand op het forum ook al zei, zijn goed om het hoge snelheid over de autobahn te cruisen.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Dat is wel zo ja maar dan nog, 3.2 V6 en daar halen ze "maar" 250pk uit.
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ja precies, maar het maakt minder toeren en zal daarom langer meegaan. Grotere motor minder vermogen...

Voor nederland is een kleine motor met evenveel vermogen prima. Maar in duitsland voor het cruizen met hoge snelheden, zou ik denk toch voor de grotere motor gaan
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Daarom heeft Honda toch ook voor de EU de PK's verlaagt van de ITR van 200 naar 190? Om wat veilger door het leven te gaan op de snelwegen door Europa, In Japan hebben ze nauwelijk/ niet een snelweg .In de USa is de compressie verlaagt omdat ze daar wat vaker minder Octaan (MON) benzine hebben.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

daar heb je wel gelijk in x, minder toeren dus langer mee, maar die blokken van Honda ownen hard hoor. Mijn EE9 (B16A1) had 235.000 gelopen en reed nog als een zonnetje. Als je er goed mee omgaat (warm rijden voor je gaat trappen bijv.) dan kun je lang doen met je VTEC motor.

Dat en veel vermogen halen uit een klein blok is typisch Honda :wink:
Nana korobi ya oki
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

De B16 blokjes hebben een prima basis, de B18 blojes uit de ITR hebben eigenlijk een TE lange slag , waardoor er heel veel warmte ontwikkeld word.
De B16 blokjes zijn theoretisch sterker , een B18 blokje is tcoh al ver doorgetuned door Honda , kijk maar dor de bepaalde materialen om de wrijving te verminderen /etc.... dit zie je niet in de B16 blokjes en die draaien maar 400 rpm minder.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

De B16 blokjes zijn eigenlijk ook 1800 blokken heb ik wel is gehoord.
Langere drijfstangen gebruikt. Je kan bij Spoon een stroker kit halen die er weer een 1800 van maakt.
Tenminste dat is wat freddy gedaan heeft met zijn EE9.

Of het komt door de Integrakop die hij op z'n blok heeft.
Nana korobi ya oki
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

De B16 zijn gewoon 1.6 blokjes .
De B16B (185PK uit een 1.6) is eigenlijk een B18 Spec R blok en daar hebben ze langere drijfstangen voor gebruikt , koop je bijv. een stroker kit dan maak je er bijv. weer een 1.8 van.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

ah ok, dan heb ik dat door elkaar gehaald.
Dus Freddy heeft door die Integrakop een 1.8 gekregen.
Zal hem wel bewerkt hebben.

Hij heeft iig een 1.8 B16A1 ik bedoel een B18A1 hehe

Hij heeft een keer stoplichtsprint gedaan tegen een M5 (type voor huidige)
en tot de 170 bleef tie hem voor.
Nana korobi ya oki
Locked