Sjakiera wrote:Ja... riem is geplaats door de dealer
Heb je deze al gebeld? Zo ja wat zeiden ze?
Distributieriem hebben ze vervangen en het mooiste is...het is garantie werk :!: goddank geen klepschotels gesneuveld omdat ik volgens de monteur snel gereageerd had door de koppeling in te trappen, dus dat is me bespaard gebleven, nieuwe riem erop en hij starte direct :thumbs:
Sjakiera wrote:Ja... riem is geplaats door de dealer
Heb je deze al gebeld? Zo ja wat zeiden ze?
Distributieriem hebben ze vervangen en het mooiste is...het is garantie werk :!: goddank geen klepschotels gesneuveld omdat ik volgens de monteur snel gereageerd had door de koppeling in te trappen, dus dat is me bespaard gebleven, nieuwe riem erop en hij starte direct :thumbs:
Voor het probleempje met de ABS (zie ander topic) vandaag maar eens mijn eigen (Honda!!) dealer gebeld:
Ik: "Goedemorgen, het abs lampje in mijn integra brand af en toe, kan dit kwaad ?"
Garageman: "U heeft problemen met uw wat ? Een Integra ?"
Ik: " Ik spreek toch met de Honda dealer ?"
Je verzint het gewoon niet meer zo gek als het is ....
Uiteindelijk begrepen ze toch wat een ITR was maar helaas de man die de uitleesapparatuur kon bedienen was er vandaag niet. .... afspraak maken dus .....
Nog even verder bellen dus maar; Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen dus daar in de buurt maar de lokale dealer gebeld: Van Nieuwkerk in Mijdrecht. Geen enkel probleem. Kon direct langskomen, om de fout met de ABS te laten uitlezen en voorlopig is dat dus weer opgelost. Kopje koffie kon er ook vanaf en men zag terloops ook nog een defect stadslichtje (Gelijk vervangen dus maar).
Ik overweeg dus om na de verhuizing mijn eigen dealer maar te laten voor wat het is en het onderhoud door de lokale dealer te laten doen.
Prima service daar in Mijdrecht.
Ik breng mijn Honda's al jaren in Mijdrecht, nooit iets te klagen en voor iets kleins kun je hem altijd zonder afspraak naar binnen rijden, vaak is het nog gratis ook. Toch heb ik nog nooit een Honda gekocht bij hem, altijd in zijn andere filialen (Alphen en HHilversum), ze zijn daar gewoon een beetje gierig ;-)
das grappig... uit ervaring weet ik dat Mijdrecht commercieel gezien niet sterk is...
Onderdelen bestellen is al helemaal een ramp. (Instructieboekje voor de ITR kennen ze niet, Vloermatten heb ik 4 weken op moeten wachten en spullen die mijn vriendin voor mijn verjaardag besteld had zit ik nog steeds op te wachten)
Mijn vriendin kent ze al langer en daar heb ik ook verhalen van gehoord, om daar iig nooit mijn ITR weg te brengen.
Tip... kijk je km-stand na, voordat je je auto daar achterlaat.
@Peter... waar is daar in de buurt? Wij wonen zelf in Uithoorn en Mijdrecht namelijk... :wink:
slydawg wrote:Hoe zou het intrappen van je koppelling schade kunnen voorkomen? De motor uitschakelen lijkt me handiger.
Maar goed te horen dat ie weer in orde is.
Dat is het juist! de motor sloeg in 1 keer af zonder aanleiding of wat dan ook!
het is omdat de anwb'er zei dat ie gebroken was,
en dat van de koppeling dat zei de monteur maar ik laat toch voor de zekerheid de cilinderdruk opmeten zodat ik zeker weet dat er geen klepschotels beschadigd zijn.