Civic type-RR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Civic type-RR

Post by slydawg »

accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

lekker hoor :lol:

worden ze eindelijk wakker bij Honda
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Daar lijkt het wel op he.
Afwachten tot het zover is.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

nu nog achterwielaandrijving en het feest is compleet :twisted:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Turbo :(

2.3 L met maar 240PK ondanks de turbo. :roll:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

240pk :thumbs:

Type-RR :thumbs: hebben we gelijk een nieuwe logo voor de club :D

Maar een turbo...... :| heiligschennis!

Ik kan me niet voorstellen dat Honda een technologische stap terug gaat doen, de technologie bestaat nu al voor 120 pk/ltr. of meer.

Ik hoop dat het een nieuwe 2.2 ltr word met 240pk :twisted:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Dat ze niet gewoon een blok van een S2000 nemen.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Turbo betekend wel meer koppel in de lagere toerengebieden. Dus misschien niet helemaal verkeerd te noemen. 343Nm is niet mis... is 3Nm meer als de Accord 2.2i-CTDi! :wink:
CIVICsport
Posts: 39
Joined: Sat Dec 25, 2004 2:22 pm

Post by CIVICsport »

Ik kan me niet voorstellen dat Honda een type-RR uitbrengt.
Zeker als je gaat kijken naar de hele history achter de type-R filosofie.

Men zegt dus een normale type-R uit te brengen met 200pk en wat extraatjes, deze voor de wat sportieve rijder en om hem rechtstreeks te plaatsen naast de Golf GTI.

Wat sommigen al vonden van de EP3, dat deze wat te kaal was en te "hardcore" voor normaal dagelijks gebruik, dat ze nu als gevolg daarvan de type-R wat softer maken met wat extraatjes en dat ze dus uiteindelijk een type-RR er boven plaatsen voor de echte liefhebbers.

Echter lees ik ook steeds meer geruchten over een type-S uitvoering die een k20 zou krijgen met een vermogen van rond de 170pk.

Nou zou het voor mij logischer zijn dat ze dus een gewone "hardcore type-R" uitbrengen waar type-R altijd voor gestaan heeft en dat ze dus hier de type-S onder plaatsen.

Voor zover ik weet heeft type-S altijd gestaan voor sportieve Honda's / Acura's met behoorlijk wat vermogen en luxe.

Want als men uiteindelijk dus een type-R en een type-RR zouden uitbrengen wat heeft dan die type-S nog voor nut?? :roll:

En trouwens dat gerucht van de type-RR is in de wereld geholpen door het Top Gear magazine, als je het artikel goed door leest zegt men duidelijk dat dit een fantasie was van iemand van het magazine zelf gebasseerd op de motorfietsen line-up: CBR128R, CBR1000RR. (om maar even een voorbeeld te geven)

Zo nu ben ik ook even me ei kwijt... :wink:
CIVIC 1.8 i-VTEC Executive
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik hoop geen eens dat Honda een turbo er op schroeft ....Honda visie bij mij weg...Honda=NA.

Maar ik denk ook gewoon dat de Type R voor hardcore blijft en dat je de Type S vaker hier zult zien op modellen.
Han
Posts: 45
Joined: Sun Mar 13, 2005 9:25 am

Post by Han »

Geloof ook niet in een type RR, is een fantasie welke inderdaad uit de motoren hoek stamt. Zou het overigens wel heftig vinden om boven de type R nog een overtreffende stap neer te zetten.
Persoonlijk vindt ik dat Honda de aansluiting met de concurrentie verliest, met name op het extreme vlak kunnen ze niet mee (EVO/STI/M3/RS4 enz.). Voor mij nog geen reden om over te stappen echter als na de S2000 geen opvolging komt zou het wel eens kunnen gaan gebeuren.
Mijn hoop was gevestigd op de CTR 2007 echter valt me toch tegen, mede gezien wat de concurentie biedt (240+ Pk's).
Wellicht volgend jaar de nieuwe accord, of toch een type RR ???
Rij al 16 jaar honda echter ze mogen van mij de spaanse peper nu onderhand wel eens weer een keer uit de kast halen anders zou deze jongen in de toekomst weleens vreemd kunnen gaan. En dit terwijl ik toch vrij hondagaam ben.

Han
Bi-honda
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Han wrote:Geloof ook niet in een type RR, is een fantasie welke inderdaad uit de motoren hoek stamt. Zou het overigens wel heftig vinden om boven de type R nog een overtreffende stap neer te zetten.
Persoonlijk vindt ik dat Honda de aansluiting met de concurrentie verliest, met name op het extreme vlak kunnen ze niet mee (EVO/STI/M3/RS4 enz.). Voor mij nog geen reden om over te stappen echter als na de S2000 geen opvolging komt zou het wel eens kunnen gaan gebeuren.
Mijn hoop was gevestigd op de CTR 2007 echter valt me toch tegen, mede gezien wat de concurentie biedt (240+ Pk's).
Wellicht volgend jaar de nieuwe accord, of toch een type RR ???
Rij al 16 jaar honda echter ze mogen van mij de spaanse peper nu onderhand wel eens weer een keer uit de kast halen anders zou deze jongen in de toekomst weleens vreemd kunnen gaan. En dit terwijl ik toch vrij hondagaam ben.



Han


De nieuwe accord komt toch pas in 2008?
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Hmm ben benieuwd of het klopt. Een type RR, is je hele marketing van de Type R naar de *****

Zou een sport editie maken, S versie en dan de R versie. Waarbij de R 240 PK heeft. En een Turbo? Ik ben niet tegen Turbo, erg leuk. Maar waarom niet het blok van de S2000? Die heeft toch ook 240PK?

Mij benieuwen wat alles gaat kosten....We wachten af, want nog niks is echt zeker...

Andre
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik kan me niet voorstellen dat Honda een type-RR uitbrengt.
Zeker als je gaat kijken naar de hele history achter de type-R filosofie.


Zo gek vind ik dat niet hoor!
In de motorfietswereld is het al sinds jaar en dag de RR de extreemste racer.
Die turbo geloof ik ook niet zo al kijk ik er niet eens zo van op.
Kan je wel lekker opfokken tot een pk of 700!
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

honda motoren zijn gemaakt voor boost.......
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Han wrote: ...met name op het extreme vlak kunnen ze niet mee (EVO/STI/M3/RS4 enz.)....
Han


toch dat ik de itr héél graag langs een R32 golf 5 zet. En vooral als echte honda fan zou ik dan bij het merk blijven. Voor een extra 2000 a 3000 euro heb je alsnog een leuke(re) turbo of supercharger. En weet bijna zeker dat je de auto's in het bovenstaande lijstje zoiezo bij zult gaan houden en in de bochten ben je ze kwijt...

Dat ze nu een turbo erop willen zetten is jammer, maar dat is er naar gemaakt door alle andere merken. Honda was/is een leuke weg ingeslagen door NA te blijven en 240 pk uit bijv. het s2k blok te halen zonder FI. Maar nu gaan ze kritiek krijgen van verscheidene doelgroepen die zeggen dat ze te weinig vermogen hebben tov de auto's uit bovenstaand lijstje. Dat is misschien zo, maar de techniek erachter is des te hoger :!:

En nogmaals, een Honda met NA techniek (denk aan toeren en v-tec) icm supercharger/turbo... mwaa :twisted: zou voor mij de keus niet zo moeilijk zijn.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik vrees vooral voor de zwaarte van de neus. Een motor met Turbo en intercooler in de neus is nogal zwaar, lijkt mij, en dan moet je van hele goede huize komen wil je dan nog een goede balans krijgen in combinatie met FWD. Heb ik toch liever een NA motor die tot het uiterste is gebracht, zoals het S2000 blok, of de DC5.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

AccordTypeaRd wrote:Ik vrees vooral voor de zwaarte van de neus. Een motor met Turbo en intercooler in de neus is nogal zwaar, lijkt mij, en dan moet je van hele goede huize komen wil je dan nog een goede balans krijgen in combinatie met FWD. Heb ik toch liever een NA motor die tot het uiterste is gebracht, zoals het S2000 blok, of de DC5.


Eh, waar praten we over qua gewicht? 15 - 20 kg extra hooguit?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

de turbo op zichzelf en de intercooler (die vaak van alu is) en een stel buizen zal niet veel, meer, gewicht naar de neus brengen. en dat kleine beetje extra gewicht voor is toch wel fijn als al de +-250 paarden erop los worden gelaten
Post Reply