Civic type-RR
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
240pk :thumbs:
Type-RR :thumbs: hebben we gelijk een nieuwe logo voor de club
Maar een turbo...... :| heiligschennis!
Ik kan me niet voorstellen dat Honda een technologische stap terug gaat doen, de technologie bestaat nu al voor 120 pk/ltr. of meer.
Ik hoop dat het een nieuwe 2.2 ltr word met 240pk :twisted:
Type-RR :thumbs: hebben we gelijk een nieuwe logo voor de club
Maar een turbo...... :| heiligschennis!
Ik kan me niet voorstellen dat Honda een technologische stap terug gaat doen, de technologie bestaat nu al voor 120 pk/ltr. of meer.
Ik hoop dat het een nieuwe 2.2 ltr word met 240pk :twisted:
-
- Posts: 39
- Joined: Sat Dec 25, 2004 2:22 pm
Ik kan me niet voorstellen dat Honda een type-RR uitbrengt.
Zeker als je gaat kijken naar de hele history achter de type-R filosofie.
Men zegt dus een normale type-R uit te brengen met 200pk en wat extraatjes, deze voor de wat sportieve rijder en om hem rechtstreeks te plaatsen naast de Golf GTI.
Wat sommigen al vonden van de EP3, dat deze wat te kaal was en te "hardcore" voor normaal dagelijks gebruik, dat ze nu als gevolg daarvan de type-R wat softer maken met wat extraatjes en dat ze dus uiteindelijk een type-RR er boven plaatsen voor de echte liefhebbers.
Echter lees ik ook steeds meer geruchten over een type-S uitvoering die een k20 zou krijgen met een vermogen van rond de 170pk.
Nou zou het voor mij logischer zijn dat ze dus een gewone "hardcore type-R" uitbrengen waar type-R altijd voor gestaan heeft en dat ze dus hier de type-S onder plaatsen.
Voor zover ik weet heeft type-S altijd gestaan voor sportieve Honda's / Acura's met behoorlijk wat vermogen en luxe.
Want als men uiteindelijk dus een type-R en een type-RR zouden uitbrengen wat heeft dan die type-S nog voor nut?? :roll:
En trouwens dat gerucht van de type-RR is in de wereld geholpen door het Top Gear magazine, als je het artikel goed door leest zegt men duidelijk dat dit een fantasie was van iemand van het magazine zelf gebasseerd op de motorfietsen line-up: CBR128R, CBR1000RR. (om maar even een voorbeeld te geven)
Zo nu ben ik ook even me ei kwijt... :wink:
Zeker als je gaat kijken naar de hele history achter de type-R filosofie.
Men zegt dus een normale type-R uit te brengen met 200pk en wat extraatjes, deze voor de wat sportieve rijder en om hem rechtstreeks te plaatsen naast de Golf GTI.
Wat sommigen al vonden van de EP3, dat deze wat te kaal was en te "hardcore" voor normaal dagelijks gebruik, dat ze nu als gevolg daarvan de type-R wat softer maken met wat extraatjes en dat ze dus uiteindelijk een type-RR er boven plaatsen voor de echte liefhebbers.
Echter lees ik ook steeds meer geruchten over een type-S uitvoering die een k20 zou krijgen met een vermogen van rond de 170pk.
Nou zou het voor mij logischer zijn dat ze dus een gewone "hardcore type-R" uitbrengen waar type-R altijd voor gestaan heeft en dat ze dus hier de type-S onder plaatsen.
Voor zover ik weet heeft type-S altijd gestaan voor sportieve Honda's / Acura's met behoorlijk wat vermogen en luxe.
Want als men uiteindelijk dus een type-R en een type-RR zouden uitbrengen wat heeft dan die type-S nog voor nut?? :roll:
En trouwens dat gerucht van de type-RR is in de wereld geholpen door het Top Gear magazine, als je het artikel goed door leest zegt men duidelijk dat dit een fantasie was van iemand van het magazine zelf gebasseerd op de motorfietsen line-up: CBR128R, CBR1000RR. (om maar even een voorbeeld te geven)
Zo nu ben ik ook even me ei kwijt... :wink:
CIVIC 1.8 i-VTEC Executive
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
DVD-Navi
18" Storms
Grand Prix Pack
Blue Ambient light
Geloof ook niet in een type RR, is een fantasie welke inderdaad uit de motoren hoek stamt. Zou het overigens wel heftig vinden om boven de type R nog een overtreffende stap neer te zetten.
Persoonlijk vindt ik dat Honda de aansluiting met de concurrentie verliest, met name op het extreme vlak kunnen ze niet mee (EVO/STI/M3/RS4 enz.). Voor mij nog geen reden om over te stappen echter als na de S2000 geen opvolging komt zou het wel eens kunnen gaan gebeuren.
Mijn hoop was gevestigd op de CTR 2007 echter valt me toch tegen, mede gezien wat de concurentie biedt (240+ Pk's).
Wellicht volgend jaar de nieuwe accord, of toch een type RR ???
Rij al 16 jaar honda echter ze mogen van mij de spaanse peper nu onderhand wel eens weer een keer uit de kast halen anders zou deze jongen in de toekomst weleens vreemd kunnen gaan. En dit terwijl ik toch vrij hondagaam ben.
Han
Persoonlijk vindt ik dat Honda de aansluiting met de concurrentie verliest, met name op het extreme vlak kunnen ze niet mee (EVO/STI/M3/RS4 enz.). Voor mij nog geen reden om over te stappen echter als na de S2000 geen opvolging komt zou het wel eens kunnen gaan gebeuren.
Mijn hoop was gevestigd op de CTR 2007 echter valt me toch tegen, mede gezien wat de concurentie biedt (240+ Pk's).
Wellicht volgend jaar de nieuwe accord, of toch een type RR ???
Rij al 16 jaar honda echter ze mogen van mij de spaanse peper nu onderhand wel eens weer een keer uit de kast halen anders zou deze jongen in de toekomst weleens vreemd kunnen gaan. En dit terwijl ik toch vrij hondagaam ben.
Han
Bi-honda
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
Han wrote:Geloof ook niet in een type RR, is een fantasie welke inderdaad uit de motoren hoek stamt. Zou het overigens wel heftig vinden om boven de type R nog een overtreffende stap neer te zetten.
Persoonlijk vindt ik dat Honda de aansluiting met de concurrentie verliest, met name op het extreme vlak kunnen ze niet mee (EVO/STI/M3/RS4 enz.). Voor mij nog geen reden om over te stappen echter als na de S2000 geen opvolging komt zou het wel eens kunnen gaan gebeuren.
Mijn hoop was gevestigd op de CTR 2007 echter valt me toch tegen, mede gezien wat de concurentie biedt (240+ Pk's).
Wellicht volgend jaar de nieuwe accord, of toch een type RR ???
Rij al 16 jaar honda echter ze mogen van mij de spaanse peper nu onderhand wel eens weer een keer uit de kast halen anders zou deze jongen in de toekomst weleens vreemd kunnen gaan. En dit terwijl ik toch vrij hondagaam ben.
Han
De nieuwe accord komt toch pas in 2008?
Hmm ben benieuwd of het klopt. Een type RR, is je hele marketing van de Type R naar de *****
Zou een sport editie maken, S versie en dan de R versie. Waarbij de R 240 PK heeft. En een Turbo? Ik ben niet tegen Turbo, erg leuk. Maar waarom niet het blok van de S2000? Die heeft toch ook 240PK?
Mij benieuwen wat alles gaat kosten....We wachten af, want nog niks is echt zeker...
Andre
Zou een sport editie maken, S versie en dan de R versie. Waarbij de R 240 PK heeft. En een Turbo? Ik ben niet tegen Turbo, erg leuk. Maar waarom niet het blok van de S2000? Die heeft toch ook 240PK?
Mij benieuwen wat alles gaat kosten....We wachten af, want nog niks is echt zeker...
Andre
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik kan me niet voorstellen dat Honda een type-RR uitbrengt.
Zeker als je gaat kijken naar de hele history achter de type-R filosofie.
Zo gek vind ik dat niet hoor!
In de motorfietswereld is het al sinds jaar en dag de RR de extreemste racer.
Die turbo geloof ik ook niet zo al kijk ik er niet eens zo van op.
Kan je wel lekker opfokken tot een pk of 700!
Han wrote: ...met name op het extreme vlak kunnen ze niet mee (EVO/STI/M3/RS4 enz.)....
Han
toch dat ik de itr héél graag langs een R32 golf 5 zet. En vooral als echte honda fan zou ik dan bij het merk blijven. Voor een extra 2000 a 3000 euro heb je alsnog een leuke(re) turbo of supercharger. En weet bijna zeker dat je de auto's in het bovenstaande lijstje zoiezo bij zult gaan houden en in de bochten ben je ze kwijt...
Dat ze nu een turbo erop willen zetten is jammer, maar dat is er naar gemaakt door alle andere merken. Honda was/is een leuke weg ingeslagen door NA te blijven en 240 pk uit bijv. het s2k blok te halen zonder FI. Maar nu gaan ze kritiek krijgen van verscheidene doelgroepen die zeggen dat ze te weinig vermogen hebben tov de auto's uit bovenstaand lijstje. Dat is misschien zo, maar de techniek erachter is des te hoger :!:
En nogmaals, een Honda met NA techniek (denk aan toeren en v-tec) icm supercharger/turbo... mwaa :twisted: zou voor mij de keus niet zo moeilijk zijn.
Ik vrees vooral voor de zwaarte van de neus. Een motor met Turbo en intercooler in de neus is nogal zwaar, lijkt mij, en dan moet je van hele goede huize komen wil je dan nog een goede balans krijgen in combinatie met FWD. Heb ik toch liever een NA motor die tot het uiterste is gebracht, zoals het S2000 blok, of de DC5.
AccordTypeaRd wrote:Ik vrees vooral voor de zwaarte van de neus. Een motor met Turbo en intercooler in de neus is nogal zwaar, lijkt mij, en dan moet je van hele goede huize komen wil je dan nog een goede balans krijgen in combinatie met FWD. Heb ik toch liever een NA motor die tot het uiterste is gebracht, zoals het S2000 blok, of de DC5.
Eh, waar praten we over qua gewicht? 15 - 20 kg extra hooguit?