Ik heb mijn CTR nu ongeveer een maand. Wat was mij gisteren overkomen? Ik zat achter het stuur en een vriend van mij naast mij. Ik trok lekker snel op, op een weg waar je 70km/h mag rijden. Op een gegeven moment lat ik het gaspedal los, ik dacht ik wil geen bekeuring. De ene vriend van mij zet van er zijn nooit controles hier, dus geef gas. Hij bleef me maar opjagen. Wat doe ik? Ik geef gas, dus ik reed rond de 200km/h. En wie zag ik in de verte??? Meneer de politieagent met zijn lasergun.
:shock:
Ik wist het al direct, rijbewijs kwijt. Het geluk wel was dat ze mij bij 165km/h hadden geklokt. Er moet nog een correctie ervan af maar ja. Echt baaaaaaalen. Nooit eerder gepakt en nu voor het eerst. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik weet niet of iemand hier, hiermee ervaring heeft. Ik denk zeker rijbewijs zo'n 3 maanden kwijt en een boete van rond de 600euro. :cry:
Ja je hebt het zelf gedaan , al ga ik zeker niet mezelf een schone lei aanpraten maar dat laten opnaaien zal ik niet laten doen immers is het jouw auto en jouw rijbewijs.
Ach je hebt die wagen niet om netjes 50 te gaan rijden dus laten we niet roomser dan de paus doen. Hij weet zelf ook neem ik aan wel dat het zijn eigen fout is maar als je in de rij gaat staan dan ben je ooit aan de beurt.
Als het je eerste keer is dan heb je dat rijbewijs zo terug met een flinke boete en zoveel tijd voorwaardelijk.
veel sterkte toegewenst met de afloop. Ik moest van de week ook een collega ophalen bij een afrit met zijn motor die reed voor de tunnel van dordrecht even 250, maar zag niet dat er een volvo reed achter hem en later naast hem op de vluchtstrook om hem te klokken. De volvo kon hem uiteindelijk klokken op 210 waar nog een corectie vanaf gaat, en je mag daar 100 dus ga maar na.. Die zal zeker niet vrolijk worden als hij de boete krijgt.
Ja idd ik weet dat het mijn eigen schuld is. Het is echt balen nogmaals. Ik denk dat ik stiekem een beetje indruk wilde maken, maar ja. Dit soort dingen gebeuren.
Ben echt benieuwd wat het mij gaat kosten en hoe lang ik mijn rijbewijs kwijt ben. Ik update jullie wel
Ik ken iemand die dit ook is overkomen, mezelf.
180km/h waar 100 km/h is toegestaan.
Rijbewijs kwijt vrijdagavond, terug in m'n handen de woensdag ochtend daarop.
O ja, 365euro lichter.
Het is balen en volgens mij elke keer dat ik met de ITR rij heb ik wel ens van .....als ze me nu pakken , dan pak ik de l*l .
Het is balen maar ja net wat er gezegd word als je niet hard wil rijden had je wel een slomere auto onder je kont
Een Type-R is inderdaad heel geschikt om mee te racen, maar ermee cruisen gaat ook lekker. Zie je de jaloerse bewonderende blikken beter. Vandaag nog een motorrijder die de hele tijd zijn duim opgestoken hield. Overigens hadden wij vorige week toen we van RICA afkwamen ook een tijdje een typische
klpd auto achter ons (een botergele Volvo V40) met twee bromsnorren erin. Zaten zeker te wachten dat we de gas wel even zouden vloeren toen we van 100 naar 120 mochten.. tot 120 en echt niet verder..
Afhankelijk van jouw snelheids verleden wordt besloten als je moet voorkomen of niet.
Bonnetje krijg je gewoon thuis en je krijgt bericht over wanneer en waar je je rij bewijs mag ophalen.
Ik zelf heb nog diverse keren met ze gebeld om de druk erop te houden om het zo snel mogelijk terug te krijgen.
dat laatste moet je zeker doen! klikt stom en is niet helemaal hetzelfde maar ik had eerst een scooter en die was in beslag genomen Ik belde ze minimaal 4 x per week tot ze er helemaal gek van werden en na een week of 3 had ik m weer voor de deur staan met maar 2 boetes ghehe :-)
Is goed dan ga ik vanaf morgen vroeg bellen, omdat ik mijn rijbewijs zeker nodig heb om naar mijn werk te gaan. Thanks mensen, ben weer wat rustiger. In de afgelopen 5 jaar ben ik 1X geflitst en dat was een miezerige 53km/h. waar ik 50 mag rijden.
super stom , ik heb hier geen woorden voor . ik zal gelijk de vriendschap ook in twijfels nemen . maar het meest domme moet je echt bij je eigen zoeken , wie gaat er nu 200km rijden waar je maar 70 km mag . sorry hoor . ik ben zelf ook geen heilig boontje en de meeste onder ons niet , maar dit slaat echt alles . ga naar duitsland de autobaan op en kachel daar lekker door .