stukken!
stukken!
Ik heb men itr juist terug uit de garage .
Was maandagnaar huis aant het cruisen dacht, nog even in de vtec jagen,hij kwam wel maar pas op een 8000tr/min en dit herhaalde zich nog een paar keer.
Niet echt normaal.
Olie is vervangen geweest op 90600 km toen ik hem heb gekocht en dit probleem deet zich voor op 92500 km .
Pijlstok gecontroleerd er hong geen olie aan de pijlstok :roll:
Naar garage gedaan olie bijgevuld en de garagist verklaarde dat de oliedaling kwam door verandering van merk van olie (auto altijd bij andere garage onderhouden geweest).
Kan dit :?:
Was maandagnaar huis aant het cruisen dacht, nog even in de vtec jagen,hij kwam wel maar pas op een 8000tr/min en dit herhaalde zich nog een paar keer.
Niet echt normaal.
Olie is vervangen geweest op 90600 km toen ik hem heb gekocht en dit probleem deet zich voor op 92500 km .
Pijlstok gecontroleerd er hong geen olie aan de pijlstok :roll:
Naar garage gedaan olie bijgevuld en de garagist verklaarde dat de oliedaling kwam door verandering van merk van olie (auto altijd bij andere garage onderhouden geweest).
Kan dit :?:
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
dit probleem komt wel eens vaker voor, was voglens mij de oorzak van een te laag olieniveau ofzoiets, post het even op www.streetlegalhonda.nl daar weten ze precies hoe en wat er aan de hand is....
theo wrote:Oliepijl stond eeerg laag .
Nu terug bijgevuld ,vtec terug in op 5800tr/min :lol: hopelijk blijft dat zo!
thanks.
PS.
Leuke site alleen spijtig van het weinig aantal forumgebruikers.
Zou wel ff je oliedruk in de gaten houden. Laag oliepeil en toch VTEC rijden kan wel eens funest zijn. Een ITR blokje is erg gevoelig voor warm rijden en oliestanden... :?
Als je olie net vervangen is en je moet nu alweer bijvullen dan lijkt dit ook niet normaal. Of gebruik je 0W40?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
theo wrote:Warmlopen deed hij niet en wat betreft het merk van olie moet ik bij men garagist eens informeren.
Ik heb het ook niet over warmlopen... warmrijden! Maar dat is een ander verhaal.
Als je met een zeer laag oliepeil hebt gereden en de motor daarna ook nog in VTEC gebied (Zelfs +8000 rpm... :evil: ) brengt dan kan dat slechte gevolgen hebben voor je oliepomp. Eventuele problemen kun je dus afleiden van je oliedruk.
Better save then sorry, niet? Zoveel ITR's zijn er niet dus wees er zuinig op. Maar informeren bij de garage kan zeker geen kwaad.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Olie is op 4000 km gedaan te hebben nog 3 keer bijgevuld geweest (ong. 1 l elke keer) :cry: .
Volgens de garagist lag het aan de klepzittingen, deze gaat hij vervangen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn!
Moeten de kleppen zelf ook niet mee vervangen worden ,volgens hem niet ?
BTW. heb nog 4 maanden garantie
Volgens de garagist lag het aan de klepzittingen, deze gaat hij vervangen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn!
Moeten de kleppen zelf ook niet mee vervangen worden ,volgens hem niet ?
BTW. heb nog 4 maanden garantie
welke olie?
Welke olie gebruiken jullie? Hoewel hyperformance 10w60 aanbeveelt, krijg ik het idee dat 0w40 en 5w40 meer gebruikt wordt. 10w60 schijnt te dik te zijn voor straatgebruik.
:evil: Ale' het volgende gistere tot in zen 4 de goe opgetrokken ,moest ik afremmen voor kruispunt ik stop en komt er een redelijke wolk wit grijze mist(rook naar verbrand water) :twisted: uit men uitlaat ,nog is getest en rookt enkel als hem in de vtec is geweest :? !(oliepijl is goe en motor stond goe warm)
De koppakking zeker of is het nog iets anders! :twisted:
De koppakking zeker of is het nog iets anders! :twisted: